2.8 v6 (remmiahdettu)
2.8 v6 (remmiahdettu)
Tollasen otsikon mukaisen -87 Sierran hommasin ja ajattelin kysästä, et paljonko löytyy tosta koneesta vakiona vääntöä? Heppojahan taitaa olla hurjat 150? Niin ja mitäs eroa 2.8lla ja 2.9llä, kun kaikki sanoo et 2.9 on parempi viritys aihio tai jotain...
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Turbo vai remmiahdettuja?kd kirjoitti:Saaks näitä ahdettuja Sierroja ostaa nykyään jostain ulkomailta halvalla?
Vaikka suomesta (turboahdettuja siis). Halvasta en niin tiedä, kai niitäkin on.
Viimeksi muokannut Jaakko85, 04 Kesä 2006 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on menossa V6 Sierra projekti ja netissä juttua. Pikkasen myös löytyy noista 2.9 ja 2.8 eroista.
Suurimmat erot tosiaan on kansissa. 2.8:ssa on vain kaksi pakokanavaa per kansi, repsikan puolella 2 ja 3 sylinterit yhdistyvät ja kuskin puolella muistaakseni 4 ja 5. Sama peli jatkuu imusarjassa, jossa on vain neljä kanavaa.
Tuo imusarja on kuulemani mukaan aika iso tuke ja pelkällä sen vaihdolla on vapariin saatu kohtuullisia teholisiä. Vaihdokki löytyy Scorpion 2.8 EFI koneesta. Samottakin on selvää, että myös se pakopuoli on huono.
2.9:ssä kannet on laitettu uusiksi ja ovat pakopuolelta kolmiporttiset. Samaten imusarja on fiksumpi. Ruisku vaihtunut elektroniseksi. Noitakin on sitten vähän erilaisilla imusarjoilla. Imukoppa on samannäköinen, mutta toisessa mallissa on väliseinä (uudempi) toisessa ei. Lisäksi uudemmassa on bensanjakotukki alumiinia ja vanhemmassa peltiä. Vanhempi on kai hieman parempi, koska se alumiininen tulee kanavan puolelle ja haittaa vähän virtausta (IMO).
Jakopää on 2.9:ssä ketjulla ja 2.8:ssa ratailla. 2.8:ssa kuulemma kesinyt nokkapyörän pinnan irti, eli teräksinen voisi olla paikallaan (EBaystä saa Mustangiin sopivaa edullisesti silloin tällöin.)
2.9:ssä kampuran hihnapyörä on painavampi samaten kai vauhtipyörä.
Lisä tilavuus on tehty iskua piudentämällä. Puristuksia on 2.9:ssä pudotettu 9.2:1 -> 9.0:1. Vakiona molemmat tuottavat 150hv (2.9:stä kai jotain saasterajoitettua mallia, jossa 145hv), 2.9:ssä on katti. Vääntöä 2.8:ssä on 216Nm ja 2.9:ssä muistaakseni jotain 230Nm. Nokan asteet hieman erilaiset.
Lohko on sama perjaatteessa, mutta esim. kannet eivät ole vaihtokelpoiset erilaisten vesikanavien takia. 2.9:n kampura käy 2.8 lohkoon, mutta jakopäätä joutuu hieman koneitstmaan (miten en tiedä, molemmat löytyy, mutta en ole ehtinyt vertaamaan).
Siinäpä noita.
Suurimmat erot tosiaan on kansissa. 2.8:ssa on vain kaksi pakokanavaa per kansi, repsikan puolella 2 ja 3 sylinterit yhdistyvät ja kuskin puolella muistaakseni 4 ja 5. Sama peli jatkuu imusarjassa, jossa on vain neljä kanavaa.
Tuo imusarja on kuulemani mukaan aika iso tuke ja pelkällä sen vaihdolla on vapariin saatu kohtuullisia teholisiä. Vaihdokki löytyy Scorpion 2.8 EFI koneesta. Samottakin on selvää, että myös se pakopuoli on huono.
2.9:ssä kannet on laitettu uusiksi ja ovat pakopuolelta kolmiporttiset. Samaten imusarja on fiksumpi. Ruisku vaihtunut elektroniseksi. Noitakin on sitten vähän erilaisilla imusarjoilla. Imukoppa on samannäköinen, mutta toisessa mallissa on väliseinä (uudempi) toisessa ei. Lisäksi uudemmassa on bensanjakotukki alumiinia ja vanhemmassa peltiä. Vanhempi on kai hieman parempi, koska se alumiininen tulee kanavan puolelle ja haittaa vähän virtausta (IMO).
Jakopää on 2.9:ssä ketjulla ja 2.8:ssa ratailla. 2.8:ssa kuulemma kesinyt nokkapyörän pinnan irti, eli teräksinen voisi olla paikallaan (EBaystä saa Mustangiin sopivaa edullisesti silloin tällöin.)
2.9:ssä kampuran hihnapyörä on painavampi samaten kai vauhtipyörä.
Lisä tilavuus on tehty iskua piudentämällä. Puristuksia on 2.9:ssä pudotettu 9.2:1 -> 9.0:1. Vakiona molemmat tuottavat 150hv (2.9:stä kai jotain saasterajoitettua mallia, jossa 145hv), 2.9:ssä on katti. Vääntöä 2.8:ssä on 216Nm ja 2.9:ssä muistaakseni jotain 230Nm. Nokan asteet hieman erilaiset.
Lohko on sama perjaatteessa, mutta esim. kannet eivät ole vaihtokelpoiset erilaisten vesikanavien takia. 2.9:n kampura käy 2.8 lohkoon, mutta jakopäätä joutuu hieman koneitstmaan (miten en tiedä, molemmat löytyy, mutta en ole ehtinyt vertaamaan).
Siinäpä noita.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
2.9:n akseliin joutuu koneistamaan n.16 milliä lisää tilaa 2.8:n jakopään rattaalle (Comp Cams) joita sivumennen sanoen saa ihan kotisuomesta kohtuu hintaan. Ja sitten tietysti sopiva pätkä 6mm kiilauraa.
Noista kansien paremmuuksista varmaan kohta taas kinataan, mutta selkeä + 2.9:n kansissa on niiden soveltuminen lyijyttömälle. Perskohtaisesti aion pitäytyä 5 porttisissa kansissa, vaikka tohon rojektiin 2.9:n akseli tuleekin. Sitä 2.9:n dampperia kannattaa käyttää, noi kutvoset kun on muutenkin värinöille arkoja. Ja tasapainotus tietysti, orkkis männät kun on niin painavat että väkisinkin kevenee kun vaihtaa takoset tilalle.
K-Jetin imusarja ei tosiaan ole mikään kovin virtausystävällinen. Ysikympin mutkat harvemmin virtausta parantaa, 2.8 EFI:n imusarja on jo sitten ihan jees.
Noista kansien paremmuuksista varmaan kohta taas kinataan, mutta selkeä + 2.9:n kansissa on niiden soveltuminen lyijyttömälle. Perskohtaisesti aion pitäytyä 5 porttisissa kansissa, vaikka tohon rojektiin 2.9:n akseli tuleekin. Sitä 2.9:n dampperia kannattaa käyttää, noi kutvoset kun on muutenkin värinöille arkoja. Ja tasapainotus tietysti, orkkis männät kun on niin painavat että väkisinkin kevenee kun vaihtaa takoset tilalle.
K-Jetin imusarja ei tosiaan ole mikään kovin virtausystävällinen. Ysikympin mutkat harvemmin virtausta parantaa, 2.8 EFI:n imusarja on jo sitten ihan jees.
Niin tosiaan. 2.9 kansi on oikeilla seeteillä, eikä kanteen koneistetuilla, eikö?country sedan kirjoitti: Noista kansien paremmuuksista varmaan kohta taas kinataan, mutta selkeä + 2.9:n kansissa on niiden soveltuminen lyijyttömälle. Perskohtaisesti aion pitäytyä 5 porttisissa kansissa, vaikka tohon rojektiin 2.9:n akseli tuleekin. Sitä 2.9:n dampperia kannattaa käyttää, noi kutvoset kun on muutenkin värinöille arkoja. Ja tasapainotus tietysti, orkkis männät kun on niin painavat että väkisinkin kevenee kun vaihtaa takoset tilalle.
Itse onnistuin konetta purkaessa tuhoamaan sen kampuran hihnapyörän

Saa nähä mitä tuosta tulee.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
http://www.finsquirt.net Tuolta on hyvä aloittaa.