Orion -89 1.4 :seen lisää löylyä?? ja sisusta asiaa..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jariccio
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Kesä 2006 21:54
Paikkakunta: Joensuu

Orion -89 1.4 :seen lisää löylyä?? ja sisusta asiaa..

Viesti Kirjoittaja jariccio »

Elikkä olen pikkasen noviisi näissä jutuissa, mutta ajan tappona ajattelin laittaa muuten loistokuntoiseen orioniin pikkasen lisää menohaluja, joten mitä vaihtoehtoja olis saada pikkusen lisätehoja? Ja millasia paperihommia katsastusasemalla moiset vaatii? Olen miettinyt esim 1,6 escortin koneen vaihtamista? mitä kaikkea muuta se vaatii ja onnistuuko vaihto ilman suurempia ongelmia? jos jollakin on ehdotuksia, niinb eikun ilmoille, myös muutokseen tarvittavia osia saa tarjotella, koska tällä hetkellä on pelkkä 1,4 orioni pihassa :D , jostakin on aloitettava.. Onko kenelläkään kokemuksia sisustan vaihdosta moiseen? käykö esim uudempi koppasen orionin sisusta mitenkään tähän mallin? tai ehkä jonkun mondeon?
Tekemisen puutteen takia FORDin kanssa askaroiva..
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Laita 1.8 Zetecci ja elä kerro katastuksessa! :D
jariccio
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Kesä 2006 21:54
Paikkakunta: Joensuu

ohilataus... Kaasari asiaa..

Viesti Kirjoittaja jariccio »

Ford Escort 1.6l GHIA vm.1988:sta Weber 2-kurkkuinen kaasari.. Tekiskö 1,4:lle koneelle mitään? jas käykö suoraan?/ kannattaako vaihtaa? Olis moinen tiedossa lähes ilmaiseksi, joten jos siitä on mitään apua niin taidan ruuvata sellasen kiinni näin aluks.
Tekemisen puutteen takia FORDin kanssa askaroiva..
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Aika kyseenalainen on saatava hyöty pelkän kaasarin vaihdosta. Ja ei se 1.4 -> 1.6 konversiokaan ole vaivan eikä rahan arvoinen.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
jariccio
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Kesä 2006 21:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jariccio »

olen myös ajatellu jos sitä rupeis pikkasen virittelemään, niin kumpikohan olis parempi pohja 1,4 vai 1,6 motti? ja käykö tuo 1,6:sen kaasari ilman ongelmia tohon 1,4:seen?
Tekemisen puutteen takia FORDin kanssa askaroiva..
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

1.6 kone on paljon parempi pohja virittelylle verrattuna 1.4
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

itellä oli yks 1,4 cvh esko mk4(rs-turbo look) jossa oli 1,4 motti ja siitä tehtiin tosi pirtee seuraavilla jutuilla...

kansi avarrettiin asiantuntevan kaverin toimesta,nokka oli noin 278 astetta(ei ihan varmaa muistikuvaa,mut luokkaa toi),40 tuplat,peltisarja,2"putkisto by martelius.

kyl tolla vakiot 1,6 koneiset pätki mennen tullen ja usein tehokkaampiakin :wink:
jariccio
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Kesä 2006 21:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jariccio »

Yks vaihtoehto voi olla 1,6 EFI, mutta mahtaakohan muutostyö olla turhan hankala? mitä kaikkee pitäs vaihtaa? kone ja jarrut tottakai, mutta entä laatikko? yms..? ja miten katsastaja-kaveri suhtautuu moiseen? missä tapauksissa muutoskatsastuksen yhteydessä vaaditaan kanta-auto todistus. Mitä muutoskatsastus yms yleensä maksaa?
Tekemisen puutteen takia FORDin kanssa askaroiva..
Vastaa Viestiin