
Lennokki Bensaa moottoriin
Lennokki Bensaa moottoriin
Itse kikkailen autojen oheella lennokkien kanssa ja tuli mielee että kestääköhän moottori yli 5sekunttia ku laittaa lennokki bensaa pataa.sisältöhän on metanoli,nitrometaani ja öljy,tarvii testa mitä tapahtuu tosin tuossa romu riesassa 

auton moottorii joo,siis se ainehan ei kummosta kipinää vaadi kun syttyy,ja lennokissa kun ei ole kipinää niin siksi se tulppa toimii hehku periaatteella,mutta itse aine on huomattavasti palo herkempää mitä diisseli,metanoli jo itsessää on aika kova palamaa ja siihen lisättynä nitro metaani auttaa viä,mutta jos huomenissa sais testattua tulosta niin kerrotaan sitten 

Tuon perusteella vois odottaa rajua nakutustaanttij80 kirjoitti:auton moottorii joo,siis se ainehan ei kummosta kipinää vaadi kun syttyy,ja lennokissa kun ei ole kipinää niin siksi se tulppa toimii hehku periaatteella,mutta itse aine on huomattavasti palo herkempää mitä diisseli,metanoli jo itsessää on aika kova palamaa ja siihen lisättynä nitro metaani auttaa viä,mutta jos huomenissa sais testattua tulosta niin kerrotaan sitten

-
- Viestit: 194
- Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
- Paikkakunta: Tuusula
Tuota, mihinkä perustuu että esim. tommonen mopon moottori parkuu tuommosella erikois "bensalla" paremmin kun oikeella siihen tarkoitetulla polttoaineella?
Itse olen sitä mieltä että polttoaineen vaihtamisella ei oikeissa säädöissä olevassa moottorissa saavutetta yhtään tehon kasvua.
Eri asia on sitten se että jos moottorin säätöjä/mekaniikkaa muutetaan erilaisen polttoaineen vaatimalle tasolle.
Jos moottori antaa metanolilla enemmän tehoa on moottorissa liian korkea puristus-suhde ja tai huomattavasti liian rikas seos.
Nimittäin metanolia tarvitaan tupla määrä bensiiniin nähden samaan tehoon mutta sen puristus kestävyys on huomattavasti bensiiniä parempi.
Eli ahdetussa metanoli moottorissa voidaan nostaa moottorin perus puristus-suhde korkeaviritteisen vapaastihengittävän bensiini moottorin tasolle ja ahtamaan sitä vielä yhtä kovaa kuin korkeaviritteistä bensa turbo konetta. Tällä saavutetaan metanoli käyttöisestä moottorista parempi teho.
Metanolin käytössä on myös muita hyötytekiöitä virittämisen suhteen, kuten moottorin pienempi lämpökuorma.
Nuo metsku koneisiin tarkoitetut kaasuttimet on aivan erikokoiset suutin kanaviltaan kuin bensa käyttöisiin koneisiin tarkoitetut.
Nitro on taas neljäkertaa huonompaa hyötysuhteeltaan kuin bensa, eli sitä sitten neljäkertaa enemmän koneeseen...jne.
Sen hyöty on taas siinä että sitä sitten voi pistää pyttyyn lähes niin paljon kun palotilaan mahtuu, seos suhde n.1:4 koska se sisältää itsessään paljon happea (bensa koneen seos suhde n.1:13)
Nykypäivän tuommonen 8L huippu nitro pannu tuottaa 8000hv max kierrosluku n.8000rpm.
Korjatkaa jos meni ihan pieleen. Taikka olisi kiva lukea perusteluja miksi polttoaineen muutos nostaa tehoa ilman "isompia" muutoksia?
Itse olen sitä mieltä että polttoaineen vaihtamisella ei oikeissa säädöissä olevassa moottorissa saavutetta yhtään tehon kasvua.
Eri asia on sitten se että jos moottorin säätöjä/mekaniikkaa muutetaan erilaisen polttoaineen vaatimalle tasolle.
Jos moottori antaa metanolilla enemmän tehoa on moottorissa liian korkea puristus-suhde ja tai huomattavasti liian rikas seos.
Nimittäin metanolia tarvitaan tupla määrä bensiiniin nähden samaan tehoon mutta sen puristus kestävyys on huomattavasti bensiiniä parempi.
Eli ahdetussa metanoli moottorissa voidaan nostaa moottorin perus puristus-suhde korkeaviritteisen vapaastihengittävän bensiini moottorin tasolle ja ahtamaan sitä vielä yhtä kovaa kuin korkeaviritteistä bensa turbo konetta. Tällä saavutetaan metanoli käyttöisestä moottorista parempi teho.
Metanolin käytössä on myös muita hyötytekiöitä virittämisen suhteen, kuten moottorin pienempi lämpökuorma.
Nuo metsku koneisiin tarkoitetut kaasuttimet on aivan erikokoiset suutin kanaviltaan kuin bensa käyttöisiin koneisiin tarkoitetut.
Nitro on taas neljäkertaa huonompaa hyötysuhteeltaan kuin bensa, eli sitä sitten neljäkertaa enemmän koneeseen...jne.
Sen hyöty on taas siinä että sitä sitten voi pistää pyttyyn lähes niin paljon kun palotilaan mahtuu, seos suhde n.1:4 koska se sisältää itsessään paljon happea (bensa koneen seos suhde n.1:13)
Nykypäivän tuommonen 8L huippu nitro pannu tuottaa 8000hv max kierrosluku n.8000rpm.
Korjatkaa jos meni ihan pieleen. Taikka olisi kiva lukea perusteluja miksi polttoaineen muutos nostaa tehoa ilman "isompia" muutoksia?
no en timppa tiedä miten oli, liian korkee puristus vai liian iso suutin mut joka tapauksessa kun veti urku nurin alamäkeen niin pv rupesi kiertämään enemmän kuin normaali bensalla.tosin pv ei ollut ihan vakiokaan.voi sitten olla että säädöt oli pielessä normaali bensalla ajaessa vaikka silleenkin se kyllä pelas ihan mainiosti.
irc voicecoil
Tähän samaan vois kysästä, onko kukaan perehtynyt/kokeillut tuota Shellin mainostamaa bensaa, joka vähentää bensan kulutusta... Ovat lisänneet siihen jonkin lisäaineen joka parantaan mootorin hyötysuhdetta ja näin ollen säästää polttoainetta
... Liekö perää ja kuinka suuri ero muiden huoltsikoiden myymään bensaan???

Jos siinä tuli se ilmiö, kun laittaa polttoaine hanan kii niin sillonhan kierrokset alkaa nousta vähän ennen kun alkaa bensa loppuun.voicecoil kirjoitti:no en timppa tiedä miten oli, liian korkee puristus vai liian iso suutin mut joka tapauksessa kun veti urku nurin alamäkeen niin pv rupesi kiertämään enemmän kuin normaali bensalla.tosin pv ei ollut ihan vakiokaan.voi sitten olla että säädöt oli pielessä normaali bensalla ajaessa vaikka silleenkin se kyllä pelas ihan mainiosti.
Sä oot saanu sen vaan toimimaan jatkuvana prosessina

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Helpoin tapa saada lisää tehoa ja tuhota moottori polttoaineleikillä on seuraava:
-asenna konehuoneeseen toinen pissapojan säiliö
-asenna katkaisin, miel. painonappi, kojelautaan tai kaasupolkimen alle.
-asenna ilmanputsarikotelon sisälle 1-2 pissapojan suutinta ( itse käytin volvon, semmoisia jotka hajottaa suihkun)
-nakkaa se paperisuodatin mäkeen (ei se kone tule pitkään laulaan, joten aivan sama)
-kytke sähköjohdot ja letkut HYVIN JA TIIVIISTI!!!
-pue puhdas paita ja kampaa tukkasi kun marssit apteekkiin ja ostat eetteriä, siisti ulkonäkö auttaa selittämään mihin tarvit pari-kolme litraa ko. lientä...
-tee bensa-eetteri seos, ensin 25% eetteri, 75% bensa. Kokeilemalla löydät oikean seoksen
-älä laita paljoa lientä jekkupyttyyn, on kuiteski tulenarkaa...
-vedä säiliön kansi vielä jessellä yli, eetteri haihtuu vilkkaasti.
Onneksi olkoon. Olet juuri rakentanut köyhänmiehen "ilokaasulaitteiston".
Keksintö toimii parhaiten kun olet asettanut spruutan katkaisijan kaasukalikan alle. Kone tarvii sitte kierroksia kun alat tunkemaan lisäkokkelia sille, muuten voi alkaa röpään...
Kokemuksia:
-v..tu täähän potkii hyvin
-joo ja kiertää kans...
Hetki menee ja vanhat Hakkapeliitta10:t sulaa esson taakse...
-Mitäv.? mitä toi penari, mä näytän, -kyllä riesalla...
WROOOOOOOOOOOOOOOO....
Prak,skreeb,rysk,plakplakplak,kops,tsiligtsilingkilikilikil ??????? FLOUH!!!
Mitäv.....? Anna äkkiä se sammutin!!!
Mikä sammutin, etsäsitäsieltä natsiswasta ostanu, vaan tarjous ölviä...
Voi p..ka...
(onneks essonsetä toi sammuttimen, ja ostokset tuli tarpeeseen tallilla)
En ota vastuuta kenenkään koheltamisista, omaisuuden tuhosta, sakoista, henkisistä- tai fyysisitä vammoista, tahi kadonneesta w-baumista.
p.s. katsastussedälle ei saa näyttää näitä keksintöjä.
p.p.s. anteeksi kijoitusviheet, teksti tuotettu toinen käpälä rikki...
-asenna konehuoneeseen toinen pissapojan säiliö
-asenna katkaisin, miel. painonappi, kojelautaan tai kaasupolkimen alle.
-asenna ilmanputsarikotelon sisälle 1-2 pissapojan suutinta ( itse käytin volvon, semmoisia jotka hajottaa suihkun)
-nakkaa se paperisuodatin mäkeen (ei se kone tule pitkään laulaan, joten aivan sama)
-kytke sähköjohdot ja letkut HYVIN JA TIIVIISTI!!!
-pue puhdas paita ja kampaa tukkasi kun marssit apteekkiin ja ostat eetteriä, siisti ulkonäkö auttaa selittämään mihin tarvit pari-kolme litraa ko. lientä...
-tee bensa-eetteri seos, ensin 25% eetteri, 75% bensa. Kokeilemalla löydät oikean seoksen
-älä laita paljoa lientä jekkupyttyyn, on kuiteski tulenarkaa...
-vedä säiliön kansi vielä jessellä yli, eetteri haihtuu vilkkaasti.
Onneksi olkoon. Olet juuri rakentanut köyhänmiehen "ilokaasulaitteiston".
Keksintö toimii parhaiten kun olet asettanut spruutan katkaisijan kaasukalikan alle. Kone tarvii sitte kierroksia kun alat tunkemaan lisäkokkelia sille, muuten voi alkaa röpään...
Kokemuksia:
-v..tu täähän potkii hyvin
-joo ja kiertää kans...
Hetki menee ja vanhat Hakkapeliitta10:t sulaa esson taakse...
-Mitäv.? mitä toi penari, mä näytän, -kyllä riesalla...
WROOOOOOOOOOOOOOOO....
Prak,skreeb,rysk,plakplakplak,kops,tsiligtsilingkilikilikil ??????? FLOUH!!!
Mitäv.....? Anna äkkiä se sammutin!!!
Mikä sammutin, etsäsitäsieltä natsiswasta ostanu, vaan tarjous ölviä...
Voi p..ka...
(onneks essonsetä toi sammuttimen, ja ostokset tuli tarpeeseen tallilla)
En ota vastuuta kenenkään koheltamisista, omaisuuden tuhosta, sakoista, henkisistä- tai fyysisitä vammoista, tahi kadonneesta w-baumista.
p.s. katsastussedälle ei saa näyttää näitä keksintöjä.
p.p.s. anteeksi kijoitusviheet, teksti tuotettu toinen käpälä rikki...