Ruostesuojaus ja äänieristysmassaus?
Ruostesuojaus ja äänieristysmassaus?
Hankin tuossa vuoden 2000 Focuksen ja haluaisin nyt ruostesuojata sen ja sitten sen päälle laittaa jotain noise killerin tyyppistä massaa, onko järkevä ajatus? Mitä maksaa Turun tai Espoon seudulla suojaus ja mikä on sellainen normaalihinta moiselle hommalle? Olisiko joku hiljentänyt Focusta ja osaisi kertoa miten tuo homma kannattaa tehdä eli mihin bitumimattoa tms ja mihin ruiskulla massaa ja kuinka paljon ja pysyykö ruostesuojan päällä jne? Millaisia työvaiheita tuossa on kun en ole autojen kanssa pahemmin leikkinyt, mutta nyt olisi aikaa ja motivaatiota lähteä moiseen viritykseen. Tuotteita ja hankintpaikkojakin saa suositella eli mitä ja minne ja mistä ja toimiiko?
Itse eristin viime kesänä sedan focuksen. Lattiaan ja muihin helppoihin paikkoihin bitumimattoa reilusti. Ovien sisään ja muihin ahtaisiin paikkoihin sivelin reilusti pensseli massaa. Ovipahvien, kojelaudan sekä hattuhyllyn alle vois vielä iskeä sellaista alkuperäisen tapaista äänieristys mattoa jos olis ispiraatiota.
Ford Focus Ghia 1.8TCI-00
nyt pitää päättää melkein että joko tai. noiskilleri ei pysy massan päällä ainakaan ja noiskilleri itsessään toimisi massana siellä ovessa. tai sitten ostat bitumimattoa ja vuoraat sillä koko oven ja vedät vielä kiltisit siihen päälle kotelomassat. ei ainakaan pitäsi lähtee ruostumaan
turussa peltolassa on yksi ihan alustan massauksiin ym. erikoistunu liike jonka nimeä en nyt muista. hinnat oli ihan jees, mutta kaikista halvimmalla pääset et viet sen tonne maalariamikseen lausteelle. taitaa niillä vain lukukausi loppuja kohtapuoliin.

turussa peltolassa on yksi ihan alustan massauksiin ym. erikoistunu liike jonka nimeä en nyt muista. hinnat oli ihan jees, mutta kaikista halvimmalla pääset et viet sen tonne maalariamikseen lausteelle. taitaa niillä vain lukukausi loppuja kohtapuoliin.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
ai imeeks se noiskilleri vettä?? mä luulin et se on sellasta kumimaista kakkaa.. mut ei se noiskilleri siltikään pysy kotelomassanpäällä (sitä ne tunkee ovien sisustan täyteen)..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Osaatteko yhtään sanoa kuinka paljon tuota noise killeriä menee jos laittaa lokarit täyteen tuota ja ovet ja mihin muualle tuota nyt voikaan laittaa? Noise Killeristä on käsittääkseni tullut uusi painos joka ei ime kosteutta.Volmari kirjoitti:ai imeeks se noiskilleri vettä?? mä luulin et se on sellasta kumimaista kakkaa.. mut ei se noiskilleri siltikään pysy kotelomassanpäällä (sitä ne tunkee ovien sisustan täyteen)..
NoiseKilleriähän myytiin aikanaan (~7 v. sitten) Autostudiolla niin että mainoksessa luki "12 litraa riittää koko autoon".
Litra per ovi, jos haluu kunnon vaimennuksen. Ite vedin kaks ovee/1,5 litraa.
Lokareihin menee litra tai kaks. Itellä tais mennä takalokareihin vajaa litra.
Takaluukun pohjaan meni vajaa 2 litraa.
Viel tarvis etulokarit ja lattia vaimentaa, ehkä myöhemmin kattokin...
Litra per ovi, jos haluu kunnon vaimennuksen. Ite vedin kaks ovee/1,5 litraa.
Lokareihin menee litra tai kaks. Itellä tais mennä takalokareihin vajaa litra.
Takaluukun pohjaan meni vajaa 2 litraa.
Viel tarvis etulokarit ja lattia vaimentaa, ehkä myöhemmin kattokin...
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86
noiskilleriä ei pistetä ulkopuolelle. sitä ympätään auton sisusta täyteen. eli eiku sisusta atomeihin lattia matto irti ja eiku suihkimaan. lokareihin laitetaan sitten ihan tavallista massaa.
mitään määriä en osaa sanoa mutta varmaan siinä purkin kyljessä jotain suosituksia on. oma asteikko paras asteikko "niin paljon kuin uskaltaa".
mitään määriä en osaa sanoa mutta varmaan siinä purkin kyljessä jotain suosituksia on. oma asteikko paras asteikko "niin paljon kuin uskaltaa".

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Miksei sitä voisi pistää esim lokasuojiin esimerkiksi sellaisen maton alle, jota käytetään esim Focuksen takalokasuojissa ja vastaavasti lokasuojan päälle? Miten helposti muuten Focuksen sisämatto lähtee irti eli mitä minun pitää purkaa, että pääsen käsiksi mattoon ja kuinka paljon siinä on ns pelivaraa eli kuinka paksun kerroksen massaa uskaltaa ruiskutella maton alle?Volmari kirjoitti:noiskilleriä ei pistetä ulkopuolelle. sitä ympätään auton sisusta täyteen. eli eiku sisusta atomeihin lattia matto irti ja eiku suihkimaan. lokareihin laitetaan sitten ihan tavallista massaa.
mitään määriä en osaa sanoa mutta varmaan siinä purkin kyljessä jotain suosituksia on. oma asteikko paras asteikko "niin paljon kuin uskaltaa".
itse pistäisin bitumi-mattoja suorille pinnoille varsinkin pohjaan.
todennäkösesti jos haluaa "kunnolla" tehdä ja siististi ilman mitään ylimääräsiä kommervenkkejä niin penkit irti ainakin ja kaikki listat minkä alle matto menee. kyllä sen lauantaissa tekee jos on ihan koko päivä aikaa(ei muuta menoa) eikä oo krapulaa
todennäkösesti jos haluaa "kunnolla" tehdä ja siististi ilman mitään ylimääräsiä kommervenkkejä niin penkit irti ainakin ja kaikki listat minkä alle matto menee. kyllä sen lauantaissa tekee jos on ihan koko päivä aikaa(ei muuta menoa) eikä oo krapulaa
mä olin ihan muissa lokareissa..
kyl sitä tohtii pistää takalokarit sisätiloista sillä tavaralla. niinkuin Zyas sanoi niin lattia +muut helpot suorat pinnat kannattaa vuorata sillä bitumimatolla. helpottaa huomattavasti. esim. mulla on takaluukunlattia ja matkustamon jalkatilat pelkällä bitumilla päällystetty (no töräytin mä sinne vielä massatkin kun sitä oli niin kivasti tarjolla. en suosittele ellei ole viikkoa aikaa kuivua).
etupenkit vekka ja varmaan vielä takapenkinkin joudut ottamaan kun se matto menee sen takapenkin kiinnitysten alle kiinni, muistaakseni.
kyl sitä tohtii pistää takalokarit sisätiloista sillä tavaralla. niinkuin Zyas sanoi niin lattia +muut helpot suorat pinnat kannattaa vuorata sillä bitumimatolla. helpottaa huomattavasti. esim. mulla on takaluukunlattia ja matkustamon jalkatilat pelkällä bitumilla päällystetty (no töräytin mä sinne vielä massatkin kun sitä oli niin kivasti tarjolla. en suosittele ellei ole viikkoa aikaa kuivua).
etupenkit vekka ja varmaan vielä takapenkinkin joudut ottamaan kun se matto menee sen takapenkin kiinnitysten alle kiinni, muistaakseni.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
lainaan topiccia kun aika paljon liittyy tähän aiheeseen kuitenkin kaikissa autoissa.
mitäs ootte käyttäny bitumina ku olette vaimentanu, vaimennukseen tarkoitettua bitumi-levyä? joka maksaa "pienen omaisuuden"
nyt haetaan budjetti ratkasua kun ei oo sairaslomalaisella opiskelijalla hirveesti rahaa uhratavana.. vinkkejä/ideoita/ym. otetaan vastaan ja kokeillaan myös niitä villeimpiä ideoita pyritään kokeilemaan..
mitäs ootte käyttäny bitumina ku olette vaimentanu, vaimennukseen tarkoitettua bitumi-levyä? joka maksaa "pienen omaisuuden"
nyt haetaan budjetti ratkasua kun ei oo sairaslomalaisella opiskelijalla hirveesti rahaa uhratavana.. vinkkejä/ideoita/ym. otetaan vastaan ja kokeillaan myös niitä villeimpiä ideoita pyritään kokeilemaan..

En muista varmaksi että miltä foorumilta ( oisko ollu http://www.autosound.fi) luin joskus et joku oli laittanut rakennuksen sokkeliin kuuluvaa bitumi-mattoa autoon. On ainakin halpaa...ZyaS kirjoitti:lainaan topiccia kun aika paljon liittyy tähän aiheeseen kuitenkin kaikissa autoissa.
mitäs ootte käyttäny bitumina ku olette vaimentanu, vaimennukseen tarkoitettua bitumi-levyä? joka maksaa "pienen omaisuuden"
nyt haetaan budjetti ratkasua kun ei oo sairaslomalaisella opiskelijalla hirveesti rahaa uhratavana.. vinkkejä/ideoita/ym. otetaan vastaan ja kokeillaan myös niitä villeimpiä ideoita pyritään kokeilemaan..

Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86
elikkä nyt keräilty Autosoundin sivuilta vähän tosta vaimentamisesta..
Edit: katkoviivoja selventämään asiaa.
itse ajattelin kokeilla rakennuksien sokkeliin kuuluvaa bitumimattoa ja koteloihin kiveniskumassaa ja kotelonsuoja ainetta.. jos tolla sais jonkun verran hiljasemmaks sisätiloilta tota escorttia. voi tehä vaikka tonne autohifi puolelle jonkunlaisen jutun tästä kuvien kera. 8)Braxilta löytyy vaimennusmassaa
1.5kg pänikkä 39Eur ja 5kg 109eur ohjehinnaltaan.
tollasta ainetta
------------------------------------------------------------
K-raudasta rulla (olisko ollut??) sokkeli-bitumia. Eli 50 cm leveä rulla ja olisikohan ollut 8 metriä pitkä.. hintaa kyseisellä rullalla oli 25-30 euroa, en muista tarkasti kun aikaa on pari vuotta. Bitumin paksuus on jotain 3-4 mm, ja tarttuu muuten tiukasti kiinni!!
------------------------------------------------------------
Noxudol on aika riittoisaa, mutta saavuttaaksesi hyvän kerrospaksuuden, suosittelen käyttämään n. 1 purkin per ovi. Tällöin syntyy 2-3mm kerrospaksuus.
------------------------------------------------------------
Itse löträsin oveen vähän mitä sattuu, noxudolia, kiveniskumassaa + hiekkaa ja bitumia. Bitumikerros tuli suoraan pellille jonka päälle noxudol ja sen päälle kiveniskumassa.
------------------------------------------------------------
Massana olen parhaaksi kokenut Noxudolin Hellmannilta. Sitä saanee ainakin kaikista DLS:ää myyvistä liikkeistä. Massojen hinnat ovat suolaisia, mutta niiden joukossa mielestäni Noxudol on kohtuullisen hintaista.
kts. lisätietoja esim. DLS:n kotisivuilta.
------------------------------------------------------------
2mm bitumimatto riittää hyvin oveen jos sen päälle ruiskuttaa muutaman kerroksen alustamassaa tai jotain vastaavaa vaimennus ainetta.
Etolasta löytyy myös bitumilevyjä.
Levyn liimaaminen tasaisesti oveen on sitten taas oma hommansa.
Ensiksi pitää poistaa ovesta kaikki rasva ja öljy.
Pieninä paloina se on helpompi.
Mittaat oven ulkopuolelta pinta-alan ja leikkaat sopivia paloja.
Kuumailma pistooli on hyvä olla apuna.
Edit: katkoviivoja selventämään asiaa.
kysympäs tän nyt täällä, elikkä missä järjestyksessä kannattas tehä äänieristys, massaus ja mahdollinne maalaus?? kun on sierran sisusta nyt kokonaan purettu ja pohjan hitsaus työn alla niin mitenkäs sit toi loppu kannattas hoitaa?? tärkeinhän ois tietty et ei lähe enää ruostumaan mut ei se haittais kun sais samalla vähän ääniäkin hiljennettyä 

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
näin savolaisena on pakko kysyä että onko tuo sokkelin väliin tungettava matto oikeasti halpaa vai "halpaa" eli kallista?En muista varmaksi että miltä foorumilta ( oisko ollu http://www.autosound.fi) luin joskus et joku oli laittanut rakennuksen sokkeliin kuuluvaa bitumi-mattoa autoon. On ainakin halpaa...

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Mikähän on tuo sokkeliin laitettava bitumimatto?
Oiskohan kyseessä bitumi- tai kumibitumihuopa?
Niitähän käytetään yleensä vedeneristeenä katoissa, kellarin seinissä, alapohjissa jne. 8)
On taatusti halvempaa kuin tuunaustuotteet ja löytyy valmiiksi liimapintaisena ja lämmittämällä istuu kiinni varmasti kuin täi tervaan. Kumibitumihuopa on kalliimpaa mutta mutta kestää "ääriolosuhteita" paremmin! 8)
Helppoa on kans sivellä tai ruutata bitumiliimaa tai -tiivistenassaa!

Oiskohan kyseessä bitumi- tai kumibitumihuopa?

Niitähän käytetään yleensä vedeneristeenä katoissa, kellarin seinissä, alapohjissa jne. 8)
On taatusti halvempaa kuin tuunaustuotteet ja löytyy valmiiksi liimapintaisena ja lämmittämällä istuu kiinni varmasti kuin täi tervaan. Kumibitumihuopa on kalliimpaa mutta mutta kestää "ääriolosuhteita" paremmin! 8)
Helppoa on kans sivellä tai ruutata bitumiliimaa tai -tiivistenassaa!
