Tässä -89 Sierrassani näyttäisi olevan tuo katalysaattorit (2 pönttöä) sisältävä n. metrin pituinen osuus pakoputkesta toteutettu kiinnityslaipoilla (jee!!), eli tilalle voisi helposti vaihtaa katittoman putken. Onkohan tuollaista valmista kiinnityslaipat sisältävää putkenpätkää saatavana jostain vai teenkö ite?
"+12 hästkraft enligt Teknikens Värld" luin jostain. Jos ees puolet tuosta eli 6hv tulis lisää katit poistamalla, niin kivahan tuo ois :-) Ruuvais sit (jos muistais) tietystikkin katit aina takas katsastusta varten.
Sierra 2.9i V6:n pakoputkesta (katti poies.)
Sierra 2.9i V6:n pakoputkesta (katti poies.)
Ford Focus 2.0 Ghia Wagon -99
Re: Sierra 2.9i V6:n pakoputkesta (katti poies.)
Ei sun tartte ton ikäseen ruuvata sitä kattia paikalleen edes leimalle..p7_man kirjoitti:Ruuvais sit (jos muistais) tietystikkin katit aina takas katsastusta varten.
Ittekkin olen omasta jo aikoja sit poistanu katin...
MB w124 300TDT
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
Re: Sierra 2.9i V6:n pakoputkesta (katti poies.)
Mutta kun (tietämättömyyttäni, hölmöyttäni) maahantuontinkatsastin katin kanssa niin on sen nyt siinä oltava, rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen.jamo78 kirjoitti: Ei sun tartte ton ikäseen ruuvata sitä kattia paikalleen edes leimalle..
Ittekkin olen omasta jo aikoja sit poistanu katin...
Ford Focus 2.0 Ghia Wagon -99
Re: Sierra 2.9i V6:n pakoputkesta (katti poies.)
No sit on voi voi 8)p7_man kirjoitti: Mutta kun (tietämättömyyttäni, hölmöyttäni) maahantuontinkatsastin katin kanssa niin on sen nyt siinä oltava, rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen.
Mulla ei onneksi ole vaikka on ruottista tuotu

MB w124 300TDT
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
Ota KATISTA sisukset pois... jos uskallat :)
Moro!
Voi olla että olen kovasti väärässä, mutta olen kuullut sellaista huhua
että jotkut ovat poistaneet katista sisukset ja siitä huolimatta autot
ovat läpäisseet leiman kun päästöt on olleet kuitenkin rajoissa.
Saavuttamiasi lisäkoneja en usko että ajossa edes havaitset ja hieman
epäilen että irtoaako 6 heppaakaan. Polttoaineen kulutus saattaa toki
hyvällä tuurilla tippua, mutta jos autossasi on myös katin jälkeinen
kaasujen haistelija anturi, voi homma pissiä reisille. Eipä taida kyllä
olla... ainakaan purkamassani 2.9i V6 Scorpiossa ei ollut.
Voi olla että olen kovasti väärässä, mutta olen kuullut sellaista huhua
että jotkut ovat poistaneet katista sisukset ja siitä huolimatta autot
ovat läpäisseet leiman kun päästöt on olleet kuitenkin rajoissa.

Saavuttamiasi lisäkoneja en usko että ajossa edes havaitset ja hieman
epäilen että irtoaako 6 heppaakaan. Polttoaineen kulutus saattaa toki
hyvällä tuurilla tippua, mutta jos autossasi on myös katin jälkeinen
kaasujen haistelija anturi, voi homma pissiä reisille. Eipä taida kyllä
olla... ainakaan purkamassani 2.9i V6 Scorpiossa ei ollut.

F.O.R.D = Full Of Rusty Details 
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-

-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Ainakin fordin oppaan mukaan katittoman (B4A) ja katillisen (B4B,B4C) välillä ei ole eroa kuin 5 hevosta.
Joo tuskin löytyy valmista putkea,mutta äkkiäkös semmosen väsää. Onko siinä siis laipat molemmissa päissä? Mulla on ainakin korpparissa koneen päässä semmonen sauma, että toinen putki menee toisen sisään.
Kyllä siihen oikein putki kannattaa laittaa. Turha sinne on mitään ylimäärästä pyörrekammiota jättää.
Joo tuskin löytyy valmista putkea,mutta äkkiäkös semmosen väsää. Onko siinä siis laipat molemmissa päissä? Mulla on ainakin korpparissa koneen päässä semmonen sauma, että toinen putki menee toisen sisään.
Kyllä siihen oikein putki kannattaa laittaa. Turha sinne on mitään ylimäärästä pyörrekammiota jättää.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96