Nykimistä ratissa, missä vika?
Nykimistä ratissa, missä vika?
Kesärenkaiden vaihdon jälkeen ilmeni seuraavanlainen vika: pienillä nopeuksilla kääntymisen jälkeen hieman ennen kuin renkaat ovat suorassa linjassa ratissa tuntuu nykimistä. Nykiminen tuntuu voimakkaimpana 40 km/h vauhdissa ja vähäisimpänä suuremmilla kuten 80-100 km/h nopeudella.
Tänään kävin yhdessä huoltoliikkeessä kyselemässä missä vika voisi olla ja puolen tunnin vääntelyn jälkeen päätyivät lopputulokseen että hammastanko olisi paskana . Renkaanvaihdon yhteydessä lisäsin ohjaustehostimeen lisää öljyä, oli säiliö melkein tyhjä, mahtaisiko hammastangon rikkoutuminen johtua vähäisestä öljyn määrästä.
Liikkeessä kuitenkin sanoivat että kannattaisi käydä kysymässä fordin korjaamolta tietävätkö muita syitä ohjauspyörän nykimiseen.
Joten onko täällä ollut vastaavaa ongelmaa? Ja josko löytyisi jokin muu vian syy.
Lisätietona sanottakoon että
- vuosi sitten etupäähän on vaihettu apukuskin puolen laakeri ja kuskin puoleinen alapallonivel
-tämän päivän tarkastuksessa vian aiheuttajista poissuljettiin puslat ja alapallonivelet
-eturenkaita käänneltäessä (etupääilmassa, ote renkaasta) alkuun kääntäminen ei vaadi paljoa voimaa mutta loppupäässä ottaa kovemmin vastaan.
Tänään kävin yhdessä huoltoliikkeessä kyselemässä missä vika voisi olla ja puolen tunnin vääntelyn jälkeen päätyivät lopputulokseen että hammastanko olisi paskana . Renkaanvaihdon yhteydessä lisäsin ohjaustehostimeen lisää öljyä, oli säiliö melkein tyhjä, mahtaisiko hammastangon rikkoutuminen johtua vähäisestä öljyn määrästä.
Liikkeessä kuitenkin sanoivat että kannattaisi käydä kysymässä fordin korjaamolta tietävätkö muita syitä ohjauspyörän nykimiseen.
Joten onko täällä ollut vastaavaa ongelmaa? Ja josko löytyisi jokin muu vian syy.
Lisätietona sanottakoon että
- vuosi sitten etupäähän on vaihettu apukuskin puolen laakeri ja kuskin puoleinen alapallonivel
-tämän päivän tarkastuksessa vian aiheuttajista poissuljettiin puslat ja alapallonivelet
-eturenkaita käänneltäessä (etupääilmassa, ote renkaasta) alkuun kääntäminen ei vaadi paljoa voimaa mutta loppupäässä ottaa kovemmin vastaan.
Renkaan käännön loppupäässä ottaa ihan luonnollisesti enemmän vastaan,kyllä mäkin noilla oireilla hammastangon laakerointia
tai vastaavaa arvailisin.
Vaikea uskoa että mikään tehostinkaan noin..tosin jos se hörppii ilmaa,mahdollisuuksien rajoissa taas ainakin mun mielestä.
Aika pulputus sais kyllä käydä..
tai vastaavaa arvailisin.
Vaikea uskoa että mikään tehostinkaan noin..tosin jos se hörppii ilmaa,mahdollisuuksien rajoissa taas ainakin mun mielestä.
Aika pulputus sais kyllä käydä..
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Mulla moiset oireet johtuu ainakin siitä että kolme vannetta neljästä on enemmän tai vähemmän solmussa
Moinen vika toki oireilee yleensä sitten myös tärinänä ja vapinana maantienopeuksissa.

Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Näytettävänä on käytetty Ford-huollossa. Vastauksena oli että ohjausvaihde vaihtoon. Merkkikorjaamolla teetettynä hintaa tulisi noin 1200-1300 euroa töineen. Onneks tuolla voi ajella jonku aikaa, että ei heti tartte alkaa korjauttaan.
Olikohan mahdollista löytää ohjausvaihdetta mistään käytettynä ja että onko kannattavaa vaihtaa käytetty vai aivan uusi?
Olikohan mahdollista löytää ohjausvaihdetta mistään käytettynä ja että onko kannattavaa vaihtaa käytetty vai aivan uusi?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45