Focus -06 ja outo narina molemmissa etuovissa

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
iv
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Touko 2006 10:02

Focus -06 ja outo narina molemmissa etuovissa

Viesti Kirjoittaja iv »

Auto on tosiaan Focus -06 5D 1.6 Ti-VCT Trend. Auto on minulla ollut kaksi viikkoa ja mittariin on kertynyt n. 1000 kilometriä. Heti alusta alkaen on kuulunut ajoittain jonkinlaista narinaa molemmista etuovista. Ääni ei kuulu jatkuvasti, mutta todella ärsyttävä se on. Putkeen saattaa narista esim. 10 min ja sitten loppua vain alkaakseen myöhemmin uudelleen. Narinaa kuuluu yleensä apukuskin puolelta ja harvemmin kuskin ovesta. Nopeudellakaan ei tunnu olevan suurta merkitystä. Itse veikkaan syyksi joko ovipaneelin huonoa kiinnitystä tai tiivisteitä (onko mahdollista?)

Aattelin täältä kysellä ennen kuin otan yhteyttä huoltoon, jos vaikka olisi sitten tarkempaa tietoa antaa. Voisi vedota muiden kokemuksiin. Eli mitäköhän tämä narina voisi olla ja millä siitä eroon?
Obelix
Viestit: 35
Liittynyt: 27 Huhti 2006 08:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Obelix »

Loppuuko narina, kun avaat ja suljet ikkunan, kun ovi on kiinni?
Ääni voi tulla, kun ikkuna hiertää ikkunan muovisiin karmeihin, kun ovi antaa periksi. Nariseeko ovet oli sitten tie sileä tai ei?

Tai sitten ovet narisee, kun tiivisteet osuu oven metallisia pintoja vasten.
Laita silikonia tiivisteisiin, niin loppuu narinat ainakin niiden osalta.

Tai sitten uutuus narisee... :)
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Mulla oli tossa 03 Fiestassa ihan sama vaiva uutena. Purkivat molemmat ovet ja töhistivät kovasti silikonia joka paikkaan ja ei ole sen jälkeen natissut. Jos en nyt ihan väärin muista niin olempa tainnut tästä ongelmasta Focuksen kohdalla lukea ennenkin.

Ensi kuussa sitten omakohtaisia kokemuksia lääh lääh
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Tonski
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:31

Viesti Kirjoittaja Tonski »

Joku voisi verrata Focusta vaimoon: ( en minä! )
Narisee ja kitisee jatkuvasti, mutta toisinaan intoutuessaan antaa kuitenkin kunnon kyytiä... :wink:
Focuksen kanssa on vaan totuttava elämään, niin myötä kuin vastamäessäkin :D
Oma Focukseni on maanantaikappale, ei päivää ilman vikaa ja vaihto tulee päivä päivältä lähemmäksi :evil:
Accord 2,2 i-CTDi sedan sport -07
iv
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Touko 2006 10:02

Viesti Kirjoittaja iv »

Tein pieniä kokeita eilen illalla ja totesin, että narinan saa loppumaan, kun painaa kädellä reilusti ovipaneelia (alkaa taasen, kun irroittaa...) Näyttäisi myös siltä, että todennäköisyys narinalle on sitä pienempi, mitä sileämpi tie on (jos sellaista Suomesta edes löytää...)

Eipä tässä kai auta muu kuin pajalle viedä ja pyytää silikoonia jokaiseen väliin ruikkimaan...
samppu
Viestit: 38
Liittynyt: 18 Heinä 2008 10:24
Paikkakunta: turku

Re: Focus -06 ja outo narina molemmissa etuovissa

Viesti Kirjoittaja samppu »

Löysikö alkuperäinen kirjoittaja syyn narinaan? Mulla tekee ihan samaa focus vm.06, joten ei ole enää takuutakaan jäljellä. Silikooniakin olen ruiskinut tiivisteihin reilusti! Talvella ei niin paljoa kuulunut, mut nyt se taas alkoi keväällä. Ja siihen narinaan oikeasti kyrpiintyy. :oops:
Focus 1.6 2006
nykytaunus4
Viestit: 82
Liittynyt: 29 Touko 2009 15:32

Re: Focus -06 ja outo narina molemmissa etuovissa

Viesti Kirjoittaja nykytaunus4 »

Itellä sama "narina"ongelma,monen muun oudon oireen lisäksi,myös vm.06 vct-ti foccerissa.Ilmaantui n.viikko sitten.Auto ollu n.1,5kk itellä ja kyllä on ihme vehje.En tiedä tuliko iskettyä käsi p..k..n kun siirtyi "Makkarasta" Fordiin.No,omapa oli valinta ja voihan noit aina vaihtaa,jos kyllääntyy.Mutta hyvä tietää tuo silikoni konsti,pitääpä kokeilla.
Ford Focus 1.6 VTC Ghia 2006
Ford Fiesta 1.6 Sport Silver 2011
samppu
Viestit: 38
Liittynyt: 18 Heinä 2008 10:24
Paikkakunta: turku

Re: Focus -06 ja outo narina molemmissa etuovissa

Viesti Kirjoittaja samppu »

nykytaunus4 kirjoitti:Itellä sama "narina"ongelma,monen muun oudon oireen lisäksi,myös vm.06 vct-ti foccerissa.Ilmaantui n.viikko sitten.Auto ollu n.1,5kk itellä ja kyllä on ihme vehje.En tiedä tuliko iskettyä käsi p..k..n kun siirtyi "Makkarasta" Fordiin.No,omapa oli valinta ja voihan noit aina vaihtaa,jos kyllääntyy.Mutta hyvä tietää tuo silikoni konsti,pitääpä kokeilla.
Ei kyllä ole silikoonista kiinni. Kokeiltu on. Olen paikallistanut sen johonkin kuskin muoviseen ovipaneeliin. Vaikea korjata ilman että avais panelit, ja en taida viittiä. :?
Focus 1.6 2006
nykytaunus4
Viestit: 82
Liittynyt: 29 Touko 2009 15:32

Re:

Viesti Kirjoittaja nykytaunus4 »

Obelix kirjoitti: Ääni voi tulla, kun ikkuna hiertää ikkunan muovisiin karmeihin, kun ovi antaa periksi. Nariseeko ovet oli sitten tie sileä tai ei?
Luultavasti tuo yllämainittu on sittenkin narinan syy.Ikkunan muovikarmi hinkkaa tiivisteeseen.Mulla ilmenee
soratiellä,tai epätasaisella pinnalla,lievät notkot tms,varsinkin hiljaa ajettaessa.Auton kori,ja samalla ovet,elää kuopissa ja epätasaisuuksissa ja siitä aiheutuu narinat.Taitaa olla enemmänkin ominaisuus,kuin vika.Ovet tuntuvat ainakin olevan kunnolla kiinni,ei löysää saranoissa.
Ford Focus 1.6 VTC Ghia 2006
Ford Fiesta 1.6 Sport Silver 2011
Vastaa Viestiin