1.6 ruisko escon sähkökaavio

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Mr-TampaX
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Touko 2006 18:31

1.6 ruisko escon sähkökaavio

Viesti Kirjoittaja Mr-TampaX »

olisko kellään sähkökaavioo ku netistä ei löytyny enkä täältäkään kenenkään nähny asiasta juttelevan.. eli sen takia tarvis kun oon laittamassa kaasari koneen tilalle ruittaa mutta sähkö hommat ei mene ihan nappiin niin näkis että mikkä piuhat menee sulake rasian kautta ja minne...
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Ja auto oli?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ootas nyt kun katellaan kristallipalloistamme hetken,mutta
on ollu vähän häikkää noissa yhteyksissä,tosiaan vois varmistaa kertomalla mistä autosta ottaa tekniikan ja mihin autoon sen laittaa :)
1.6 ruisku-Escortti ei sinällään kovin paljon kerro.
ei sieltä mitään junia t...
Mr-TampaX
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Touko 2006 18:31

nii

Viesti Kirjoittaja Mr-TampaX »

juu niin tosiaan kaikki tuu selvistä päin mieleen eli kone on jostain 90-92vm sellanen pyöreällä muotuilulla olevasta korista.. ja me nossa 88vm eskorttiin.. jos yhtään auttaa tarkkaa vuosimallia ei oo tiedossa..
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Putsaa vähän ja katso mitä lukee venakopassa? 8)
Zetecci ei kuitenkaan voi olla jos varmasti 1.6? :D
Mr-TampaX
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Touko 2006 18:31

Viesti Kirjoittaja Mr-TampaX »

viikonlopun aikana saan tarkat tiedot ku kaivan rekisteri otteen tallilta
Harri S
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Loka 2005 20:22

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Mene käymään lähimmässä voortin huollossa ja kopioi kaavio heidän mapista, niin minä ainakin ite tein, kun fiestaan 1,6 efikoneen laitoin.

Jos sinulla 1,6 CVH Efi kone niin voin viestitellä kytkennät, millä omani toimivaksi tein. Pari relettä hommaan tarvit, toinen pääreleeksi ja toinen ohjaamaan bensapumppua. Simppeli homma.
Mr-TampaX
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Touko 2006 18:31

Viesti Kirjoittaja Mr-TampaX »

jos vaan viittit jelppiä.. ku siitä poksista lähtee ne sähköt moottoriin.. niin yks piuha nippu menee sulake rasialle.. niihin tarvis vähä jelppiä että mihin ne täytys laittaa ku viittis koko rasiaa kytkee...
Harri S
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Loka 2005 20:22

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Liittimessä piuhat: musta, musta-vihreä, ruskea, vihreä, punainen, musta-punainen ja ruskea-vihreä (yksi nasta taisi jäädä liittimessä tyhjäksi).

Jos näin, niin ite kytkin seuraavasti:

Ota efin sulakeboxista moottorinohjauksen rele (iso) ja bensapumpun rele (pieni). ja käytä niitä kytkennässä (releen numeroita en enää muista, toki hommaan voi soveltaa myös tarvikereleitä, jos releen ampeerit piisaa).

----------------

Pääreleen 86 nastaan kytket mustan sekä virtalukolta asennon 2.

Pääreleen 85 nastaan tulee maa (-).

Pääreleen 87 nastaan tulee musta-vihreä sekä bensapumpunreleen nasta 86.

Pääreleen 30 nastaan tulee jatkuva 12 v (+).

----------------

B-pumpun releen 85 nastaan kytket Ruskean johdon.

B-pumpun releen 87 nastaan tulee pa-pumppu.

B-pumpun releen 30 nastaan jatkuva 12 v (+).

B-pumpun releen 86 nastanhan kytkitkin jo aiemmin pääreleen nastaan 87.

----------------

Loput piuhoista:

Vihreä tulee kiekkamittariin (ite en saanut koskaan näyttämään oikein, enkä jaksanut aiaan paneutua).

Punainen ---) jatkuva 12 v (+), muistaakseni se oli lamdan lämmitys.

Musta-punainen---) virtalukon asentoon 2.

Ruskea-vihreä ---) öljynpaine anturista (voi käyttää tai laittaa auton oman piuhan kautta, ite käytin).

Hommasta on jo jonkin aikaa ja piirustus meni auton mukana, mutta fordilta siis sen tarvittaessa saa.

Nämä tiedot oli minulla kuitenkin lapulla ylhäällä.

Kytkin piuhat sen pääliittimen kautta, niin piuhasarjan saa tarvittaessa irti autosta, boxin (eec IV) sijoitin hanskalokeron alle ja piuhanvedot johtosarjassa tuli kuten escortissakin, josta paketin irroitin.

Releet sijoitin siististi omaan boxiin rintapeltiin, johon kytkin tarvittavat syötöt auton sulakeboxilta ja akulta ja lisäsin syöttöihin tarvittavat sulakkeet. Lamda kannattaa laittaa myös haistelemaan seoksia, kyseesähän on saastekone. Vaihdelaatikon nopeusmittarin anturimutikka kannattaa laittaa myös, koska sehän kertoo boxille, milloin tarvittava matka on ajettu boxin nollaamisen jälkeen.

Tarvit fordin pääkonttorilta myös todistuksen, että moottori täyttää E 15.04 päästöarvot ilman kattia tai asennat siihen katalysaattorin, koska auto, johon asennat on uudempi kuin 87. Lisäksi muut tehoihin liittyvät asiat tulee ottaa huomioon, joista täällä on turistu useaan eri kertaan.

Omakohtaisesti koettuna CVH-hommassa tuolla ruiskulla ei ole juurikaan järkeä, laita zetekki, se on moottori. :wink:

Näin lyhyesti, jos tästä olisi jotakin apua...
Mr-TampaX
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Touko 2006 18:31

Viesti Kirjoittaja Mr-TampaX »

täytynee tulostaa tuo ja mennä auton kimppuun.. ei kai siinä mitään järkeä ole mutta ihan mielen kiinnosta haluan vähä tutustua moisiin projekteihin.. enkä kyllä aatellu leimata moisella tekniikalla ku joku oli jo muutos katsastanu ku oli laittanu 1.4 paikalle 1.6.. kohta pitäis välikoppaseen kytkeä kans ruitta saas nähä kuinka siinä käy
Vastaa Viestiin