Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mitenkäs tota käsijarrua sais säädettyä, kun nousee toi käsijarrukahva niin pirun ylös(9naksausta). ja sitten toi pelkääjän puoleinen ei oikeen pidä niin mitenkä sitä sais ''kehittyä''. Ja tossa escossa on siis takana levyt joidenka sisällä on pienet rummut käsijarrulle, ihan vaan asian selventämiseksi
ja käytin hakua mutta ei oikeen löytynyt...
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Käsijarrujarru kengissä itsessään on ruuvisäätö ja kahvan päästäkin löytyy, mut ei varmaan auta tossa tapauksessa. Ainakin 4x4 oli niin kun oli kengillä käsijarru.
Oletko ottanut levynpois ja tarkistanut käsijärrun "palat, siellä on muistaakseni myös jonkinlainen automaattisäätö ja se tahtoo jumia. Pura, puhdista, voitele kuparitahnalla.
Käsijarrukahvan suojapussin alla on vaijerinsäätö, ota pussista tukeva ote ja tempase. Saat pussin nostettua ylös, löysytä (jos kiristetty) vaijeri ennen kuin säätelet rummun puolelta. Sitten se hienosäätö siitä vaijerilta.
Noilla luulis homman etenevän, jos ei niin osaa vaihtoon.
mulla ei kyllä oo mitään suojapussia siinä vaan siinä on semmonen muovisuojus. mitenhän se lähtee irti??
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Mk 5:sta piti ottaa se koko keskikotelo irti mutta mutta, en ole ollenkaan varma oliko siinä vaijerinkiristys kahvassa. Jos pystyt niin kurkkaa ensin auton alle...
Omat jarrut purin tänään ja putsasin kliinerillä/ messinkiharjalla. Nyt on käsijarru tikissään.
molemmilla puolilla on jarrurummuissa omat säädöt joita voi pyöritellä meisselillä. ja kun meet auton alle niin se säätö on veemäisesti putken alla. sitä saa ihan sormin kiristettyä. seuraat vaan minne se vaijeri menee.
joo tossa torstaina pääsin auton alle ja sain säädettyä ton kässärin. mun mielestä ihan suht näppärä systeemi, kun ei kuitenkaan tarvii ees levyjä purkaa kun ne kässärin rummut saa kehittyä sieltä takapuolelta niistä pienistä reijistä ja tosiaan sen vaierin sit siitä ed. viestissä mainistusta paikasta. hyvä kun enen ei ees loivassa mäessä toi käksä pitäny niin nyt saa sen asfaltilla vaikka lukkoon lepponen vetää parkkiksella käksäluisua 8) vaikkei se takapotkun luisua voitakkaan
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex