Escortin hyppivä keula
Escortin hyppivä keula
Terve!
Ajelin tänään emännän 1,6 efi escortilla '91 töihin ja huomasin että aina välillä lähtee keula viemään oikeelle tai vasemmalle aika rankastikkin (yhtäkkiä nykäsee toiseen suuntaan) ja saa korjailla. Mistähän moinen voi johtua ?
Ei ollut tuulinen ilma, renkaat miltei uudet jne, eikä renkaat heilu mihkää suuntaan (ei väljää). Ominaisuus ?
Aika rasittava ajettava meinaan. En uskaltanut ajaa yli 80km/h, niin äkkinäisesti suunnanvaihto tapahtuu.
Eli onko vinkkejä mitä kannattaa tarkistella ? ei kolise mistään enkä tosiaan väljääkään löytänyt.
Ajelin tänään emännän 1,6 efi escortilla '91 töihin ja huomasin että aina välillä lähtee keula viemään oikeelle tai vasemmalle aika rankastikkin (yhtäkkiä nykäsee toiseen suuntaan) ja saa korjailla. Mistähän moinen voi johtua ?
Ei ollut tuulinen ilma, renkaat miltei uudet jne, eikä renkaat heilu mihkää suuntaan (ei väljää). Ominaisuus ?
Aika rasittava ajettava meinaan. En uskaltanut ajaa yli 80km/h, niin äkkinäisesti suunnanvaihto tapahtuu.
Eli onko vinkkejä mitä kannattaa tarkistella ? ei kolise mistään enkä tosiaan väljääkään löytänyt.
Re: Escortin hyppivä keula
renkaat miltein uudet? minkäs kokoset? emännän escortissa ainakin 215/45/r17 nykii välillä uriin ihan stnasti.dracone kirjoitti:
Ei ollut tuulinen ilma, renkaat miltei uudet jne, eikä renkaat heilu mihkää suuntaan (ei väljää). Ominaisuus ?
mut siihen tottuu

-Sierra 2.0i Dohc -93 (ROJEKTI)
-Fiat uno Turbo i.e -88
-Suzuki Bandit -01
-Fiat uno Turbo i.e -88
-Suzuki Bandit -01
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Jos irrotan ratista auto menee kuin juna, muutenkin tosi hyvin menee suoraan, mutta sillontällön parin km:n välein nykäsee kiukkuisesti toiseen suuntaan niin että meinaan välillä tipahtaa vihollisen kaistalle
Missään ei tosiaan tunnu mitään väljää. En oikein keksi muutakaan syytä kuin että noi firestonen renkaat ei istune autoon hyvin.
Olen tosin tottunut ajamaan w124 mersulla (joka nyt huollossa, eihän niitä korjata...
niin tietysti wanha escort tuntuu vähän huteralta peliltä..Mut kyllä tohonki nyökkäilyyn tottuu nytkun osaa odottaa sitä ja ajaa vasenta laitaa ettei ajaudu vast.tulijan kaistalle.

Missään ei tosiaan tunnu mitään väljää. En oikein keksi muutakaan syytä kuin että noi firestonen renkaat ei istune autoon hyvin.
Olen tosin tottunut ajamaan w124 mersulla (joka nyt huollossa, eihän niitä korjata...

mulla nondeossa oli sama vika nyki ja nyki eikä väljää missään sit auto vielä kerran pukeille ja tutkimaan ku vi###ti niin paljon se nykiminen ja kappas molemmin puolin alatukivarren puslat huom taaempi pusla kadonnut
ja kauppaan hakee uusia eipä ole enään nykinyt 



Mondeo -93 1.8
Escort -95 1.8D
Escort -76 cabriolet
Escort -95 1.8D
Escort -76 cabriolet
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Voihan se olla tietenkin takimmainenkin, mutta etummaisen väljyys vaikeampi huomata. Takimmainen kolahtelee tai syö rengasta, ettummainen "syö miestä"!
Jos vetelee eri suuntaan kiihdytyksessä ja eri suuntaan moottorijarrutuksessa, niin yleensä silloin vika etupuslassa. Jos kolahtelee, syö rengasta tai käyttäytyy oudosti tiukassa kurvissa, niin syynä yleensä takapusla. Tietenkin molemmatkin voi tuon aiheuttaa!
Jos taas nykäsee satunnaisesti niin silloin kannattaa tarkistaa jarrut ja laakerit! 8)

Jos vetelee eri suuntaan kiihdytyksessä ja eri suuntaan moottorijarrutuksessa, niin yleensä silloin vika etupuslassa. Jos kolahtelee, syö rengasta tai käyttäytyy oudosti tiukassa kurvissa, niin syynä yleensä takapusla. Tietenkin molemmatkin voi tuon aiheuttaa!

Jos taas nykäsee satunnaisesti niin silloin kannattaa tarkistaa jarrut ja laakerit! 8)
näkyykö "ulkoisesti" että ois jtn viritelty? putkistoa, vaparia yms?dracone kirjoitti:Ostin auton emännän käyttöön jobbarilta, ja tuntuu muutenkin että autoa olisi viritetty tai jotain..Kone on tosiaan 1.6 Efi, ja kyllä lähtee, itseasiassa aika tautisesti 8)
(vaikka ko. moottoria on haukuttu tehon ja kulutuksen suhteen)
meillä perheessä emännällä kanssa tuollainen 1.6 16v efi ja se on ehkä laiskin auto mitä oon ikinä ajanu


-Sierra 2.0i Dohc -93 (ROJEKTI)
-Fiat uno Turbo i.e -88
-Suzuki Bandit -01
-Fiat uno Turbo i.e -88
-Suzuki Bandit -01
Täytyy nolona tunnustaa että eipä oo tullu kakkosauton pellin alle vielä pahemmin kurkkailtua, mutta möreet on pakoäänet ainakin
Ja auto tosiaan kiihtyy ihan tautisen tuntusesti, kolmosella 50km/h ja lyö kaasun pohjaan ni painuu kunnolla selkä kiinni nojaan ja lähdetään. Kakkosella kaasu pohjaan niin sutii ilman kytkintä. Että näin.. Kaikkea muuta kun laiska, mutta myös bensa tuntuu maittavan varsinkin kovemmassa ajossa.
Olis ihan fiksu peli jos sais vaan ton pomppimisen pois..

Ja auto tosiaan kiihtyy ihan tautisen tuntusesti, kolmosella 50km/h ja lyö kaasun pohjaan ni painuu kunnolla selkä kiinni nojaan ja lähdetään. Kakkosella kaasu pohjaan niin sutii ilman kytkintä. Että näin.. Kaikkea muuta kun laiska, mutta myös bensa tuntuu maittavan varsinkin kovemmassa ajossa.
Olis ihan fiksu peli jos sais vaan ton pomppimisen pois..
No mitä paskaa
ero kuin yöllä ja päivällä, emmän esco ei sudi edes ykkösellä kytkintä livauttamalla 
Kuulemma mk5 putkistossa viimeinen äänenväimennin on todella ahdistava "kiertovaimennin"?
kurkkaa piruuttaan pellin alle
emäntäkin jo valittaa että saa ajaa kaasupohjassa, että pääsee eteenpäin.
ja todellakin soppaa imee jtn 9-12l satasel


Kuulemma mk5 putkistossa viimeinen äänenväimennin on todella ahdistava "kiertovaimennin"?
kurkkaa piruuttaan pellin alle

emäntäkin jo valittaa että saa ajaa kaasupohjassa, että pääsee eteenpäin.
ja todellakin soppaa imee jtn 9-12l satasel

-Sierra 2.0i Dohc -93 (ROJEKTI)
-Fiat uno Turbo i.e -88
-Suzuki Bandit -01
-Fiat uno Turbo i.e -88
-Suzuki Bandit -01
Ohhohenjoi kirjoitti:No mitä paskaaero kuin yöllä ja päivällä, emmän esco ei sudi edes ykkösellä kytkintä livauttamalla
Kuulemma mk5 putkistossa viimeinen äänenväimennin on todella ahdistava "kiertovaimennin"?
kurkkaa piruuttaan pellin alle
emäntäkin jo valittaa että saa ajaa kaasupohjassa, että pääsee eteenpäin.
ja todellakin soppaa imee jtn 9-12l satasel

Täytyypä oikein katella tarkemmin..pari kk vasta ollu auto ni en o paljoo perehtyny. Emäntä sano ku se ostettiin ja se sil ajeli että kyllä on ripee vehje ja naureskelin että "joo niin varmaan..." (eli emäntä sai kerrankin itse suorittaa koeajon ja ostaa haluamansa) mutta nytkun itse oon sillä ajellu ni pakko myöntää


En paljoa ymmärrä autoista joten en välttämättä edes huomaa jos pakosarja vaihdettu jne.. Vinkkejä mistä tietää onko viritetty ?
105 hv:hän noihin on speksattu vakiona ja onhan sekin aika paljon tonnin painavalle autolle.
huh..no onko escorteissa ihan normaalia että kun ajat vitosella n. 100km/h kellossa on 3200 rpm vai oliko enempikin :O Kummastuttaa meinaan sekin. Välitykset on aikast lyhyet. Myös kierroksia ottaa yli punarajan, tuli vähän kokeiltua kun alkoi lapsettamaan. Autossa on katti ja lambda joten luulis virityksen sekottavan päästöt ainakin? ja läpi meni jobbarin mukaan katsastuksesta että heilahti.