Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Himottais 2.0i sierran koneen tilalle 2.9 v6 hmm..
Ford scorppioneitahan on tarjolla tolla isommalla koneella, joten kysymys kuuluukin, että mitenkähän tuommoinen scorpparin kone istuisi rieskan konetilaan? millaisia muutoksia joutuu tekemään? kertokee ihmeessa
Riittääköhän sierran omat jarrut?
ja tosiaan noita scorppareita on aikas paljon tarjolla tolla isommalla koneella verrattuna sierraan..
260mm levyt & isommat satulat eteen (ellei valmiina). Taakse sitten xr sierrasta akselisto jarruineen (levyt), elleivät jo valmiina. Siinä ne jarrumuutokset.
Eipä tarvinnu eteen leimalle vakaajaa vaihtaa eikä taakse laittaa, kun omani leimasin pari kk sitten. 2.8i:lle tosin.
Edessä XR4 jarrut ja takana tavalliset 'pikku' levyt.
country sedan kirjoitti:Eipä tarvinnu eteen leimalle vakaajaa vaihtaa eikä taakse laittaa, kun omani leimasin pari kk sitten. 2.8i:lle tosin.
Edessä XR4 jarrut ja takana tavalliset 'pikku' levyt.
eikö noissa kutosissa kuitenkin ole paksumpi kuin 24mm tanko? Omaan projektiin tarttee laittaa 28mm ja foordilta tulleen paperin mukaan se on jopa pakko vaihtaa Vrt. 2.9 .
No jos tanko on valmiiksi 26mm niin ei sitä tarvi sen tujummaksi vaihtaa. Kelpaahan nuo valmiisiinkiin 2.8 ja 2.9 moottorisilla oleviin, miksi tekniikanvaihtopelissä pitäisi olla sitten paksumpi?
Farkuissa ja is:ssä on jo valmiiksi tuo 26mm vakaaja.
Ainakin niissä lapuissa jotka ite sain maahantuojalta ei ole kerrottu minkä paksuiset vakaajat missäkin mallissa, on vaan maininta että niissä on eroa.
Samoin kuin takalevyjen koko ei siinä ilmene, kannattaa tulostaa oikea sivu Arwidsonin jarruosa pdf:stä mukaan konttorille.
Vaikka kyllä niillä näky tolla konttorilla olleen ihan omakin katalooki.
Ton etuvakaajan oon itekin sittemmin vaihtanut 28 milliseksi uretaani puslilla. Taka vakaaja on edelleenkin hyllyssä.
26mm vakaaja tullee vasta 87->(?) vakioksi stw:hen. On parikin vanhempaa tontilla (83 ja 85) jotka on 24mm puikolla.
Tietoa tulikin ihan mukavasti no aikas paljon siihen joutuisi osaa vaihtamaan vai perhana pitäiskö rieskan tilalle ostaakin ihan alkuperäinen v6 scorppari hmm.. tosiaan meitsin auto oli -87 2.0i ohc elikkäs sillä yhellä nokalla..
Paljonkohan tollainen hyvä v6 kone sitten makiais? Olis vähän suunnitelmissa laittaa omaan "pelto"/ratahuvittelu autoon kunnon kone normin 2.0 OHC tilalle.
Joutuuko sitten vaihdelaatikon vaihtamaan? vai käykö ihan vakio. Ja ylipäätänsä mitä muuta pitää vaihtaa? Kiitos
(Joo ei ole aikomusta kaapata ghiasierain:men aihetta, mutt aattelin kysästä täs samsaa nii ei tarvi tehdä uutta)
Periaatteessa, jos sulla on Type-9 -laatikko (eli pakki ykkösen vieressä), niin saisit vaihdettua siihen sopivan kytkinkopan, MT75 taitaa olla kiinteellä kytkinkopalla (korjatkaa, jos olen väärässä). Kai olet tietoinen, että Sierraa on saanut myös v6-koneella? Itsellä oli tuommoinen tekniikanvaihto XR4x4, 2.8i, taka-akselisto oli ainakin erilainen, kuin 2.0 OHC:n, tukivarret ja puslat olivat samoja kuin cosworthissa, että ilmeisesti sellainen pikkuero, se että kiinnostaako leimasetää, on sitten herran haltuun.
Jos sulla on kaasarilla toi sun oharis, niin sitten tarvit ruiskun tankin ja bensapumpun. Ja jos tommosen koneen jostain hankit, niin kannattaa suosiolla vaihtaa nokka-akseli, työntötangot ja nostajat siinä vaiheessa kun se on vielä irrallaan, taisi maksaa sarja 140e motonetissä.
Potkua tommosesta 2.8i Colognesta saa ainakin ihan mukavasti, kaveri penkittänyt 208 hepoa.
Kokohan on kaikissa takatukivarsien puslissa sama. Cossun vakiopuslissa on enemmän rautaa sisällä. Ehkä myös kumi erilaista?
Polyuretaanisina kun tarjotaan, niin sierraan/cossusierraan myydään samoja.
Sitten vielä t9(ohc/v6) laatikosta(on aikaisemminkin ollut puhetta):
Kytkinakseli on eripituinen ja pää eripaksuinen, eli suoraan swappi ohc/v6 kytkinkoppaa vaihtamalla ei käy.
olisi tuossa kaverilla sedan sierra 2.0 ohc ja abs jarrut ja itellä viisto perä ja haluaisin vaihtaa omaan sen akseliston mutta onko absit vaikea pistää toimimaa jos vaihtaa akselisto ja seki o ajatuksena että jos rupias turbottamaa joskus nii mitä pitäisi tehdä taas tälle akselistolle?