Sierra starttaa huonosti.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Sierra starttaa huonosti.

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Tai ei nyt huonosti, mutta ennen oli paljon herkempi, aina ekalla pyöräytyksellä käyntiin. Nyt saa sahata jonkun aikaa.
Mitä kannattais ihan ekana lähteä vaihtamaan?
Tulpat? johdot? jakaja?
Vai voisiko johtua laturista joka herää vasta 2000rpm jälkeen?
(eli kerran pitää käyttää kierroksia yli 2000 enenkun latausjännite on jatkuva 14.4)

Kaikkea kallista en viittis mennä ostamaan kun ei tolla autolla nyt enää ihan hirveesti ole kilsoja edessä.. :roll:
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tulpista on hyvä lähteä liikkeelle tai ainakin ottaa auki ja putsata vaikka teräsharjalla huolellisesti, myös johdot saattaa tehdä. Virranjakajan kansikin kannattaa putsata huolella ja hienolla santapaperilla putsata ne kuparinastat sieltä ja katsoa että se keskihiili on hyvässä kunnossa

Onkos muuten kaasari vai ruisku, jos kaasari niin ryypyn toimita kannattaa katsoa sekä seokset (tyhjäkäynti) vaikuttaa aika paljon käyntiinlähtöön

Laturin ei pitäisi vaikuttaa, ilmeisesti on vaan joidenkien laturien ominaisuus että tarvii enempi kierroksia jotta herää, itsellä oli yksi laturi joka heräsi vasta jossain 3000-3500 kierroksen jälkeen mutta muuten toimi ok. Nykyinen laturi tuossa ohcssä herää jossain 1200 kiekan paikkeilla
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä kuitenkin aluksi tarkistaisin ja putsaisin tartin! 8)
Stance
Viestit: 24
Liittynyt: 23 Loka 2005 11:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Stance »

Laturin herääminen vasta kun saa enemmän kierroksia on ihan normaalia.

Ehkä nuo startit liitännät kannattaisi tarkastaa. Akusta et maininnut mitään, onko se vielä hengissä? Sitten katsoa läpi kaikki sytytyksen osat, eli piuhat nyt ainakin ja tulpat.
luato

avain ongelma.

Viesti Kirjoittaja luato »

kävi kattokaas sillee et väänsin takakontin lukkoa kiinni ja avain poikkesi sisään.mitäs pitäis tehdä kun ei oo vara avainta?

autona on ford(tietysti :D ) sierra 1.6l 1987

pistin tämän viestin tähän aiheeseen kun en tiennyt mihin pitäisi.

ja jos joku vanhempi fordi kuski vois auttaa ois hyvä. :wink:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No jos ovet saat auki niin purat siitä rattiakselista sen virtalukko/rattilukko palikan irti (varmaankin 2 pultilla, saattaa olla joku erikoinen kanta tai sitten se kanta saattaa olla "katkaistu"). Kun saat sen irti niin todennäköisesti virtalukon pohja (johon tulee ne johtot) on kiinni 2 ruuvilla, irroitat sen ja sen jälkeen saat esim rukarilla yms käännettyä virrat päälle ja startattua. Samalla kun se virtalukkopalikka on irti niin viet lukkosepälle ja teetät avaimen, tai sitten ostat uuden virtalukon jossa tulee uusi avain mutta sitten joudut vaihtamaan kaikista ovista yms lukot, eli varmaan paras teettää avain vanhoihin lukkoihin. Auttaa myös paljon jos saat kaivettua sen katkenneen avaimen pois ja viet ne palaset lukkosepälle tai jos siinä avaimessa on ns "sarjoitusnumero" vai mikä nimeltään
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ne lukkohässäkän katkastut pultit lähtee vaivattomasti vasaralla ja piikillä,ja normaalin suuntaiset kierteet.
mutta luulis että sen takaluukun saa tapeltua auki jos hyvin käy..sillä katkenneella avaimella vaan koittaa jos sattuis sen verran nappaamaan kiinni vielä,ja sitten purkaa sen lukon taskuun ja menee sen kanssa lukkosepän juttusille.
jos avaimenpuolikkaaseen on jäänyt yhtään pykälää niin luulis aukeavan vielä?
tai vaikka ruuvarilla koittaa avata jos ei se avaimen pätkä ylety enää.
se lukko on vaan sellaisella peltisokalla kiinni.
ei sieltä mitään junia t...
luato

lukkohässäkkää

Viesti Kirjoittaja luato »

juu kiitoksia vinkeistä ja ei muuta kun takaluukun lukkoa purkamaan :lol:
viirut
Viestit: 89
Liittynyt: 18 Marras 2005 21:12
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja viirut »

lujasti kun lyö takaluukon lukon kohdalle niin aukeaa takuu varmasti vaikka on lukossa. sitte vaan se pelti läppä vetämällä pois lukon takaa ja lukkoa purkamaan. ei ole homma eikä mikään saada katkennut avain pois. auton käyttöohje kirjassa vai oliko huoltovihkossa vai hansikaslokeroon on merkitty tarralla avaimen koodi jonka perusteella voit mennä fordille pyytään avainta. tai sitte menet sen katkenneen tumpin kans paikkaan missä tekevät fordin avaimia. esim minulla kun menin ylivieskaan teettään avainta fordin, niin eivät olleet ensin halukkaita tekemään, koska vaikea homma. piti kysyä paljonko aihio maksaa kappale (oli 7e) ja lyödä lompsa pöytään ja sanoa, että kyllä mulla on varaa maksaa huti kappaleestakin jos tulee. kuitenkin saivat eka avaimen sopimaan ja maksoi 7euroa
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Ja takas aiheeseen..

Tänään teki näin :
Ensin pyöri tosi laiskasti (niinkun akku olis ihan tyhjä) ja parin pyöräytyksen jälkeen taas ihan reippaasti..
Akku on kunnollinen.

Ja kun auto on lämmin ei ole mitään ongelmia.

Kosteushäiriöitäkö? (ulkona satoi)
:?:

Uudet johdot ja tulpat taidan ainaski vaihtaa.. samalla kun vaihdan hydr. nostimet jotka on ruennu pitämään ihan hirveetä rahinaa..

Ja taas menee ryyppyrahat.. :(
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Feikki O
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Maalis 2006 17:27

Viesti Kirjoittaja Feikki O »

Sierrassani on käynnistys ongelmia lämpimällä koneella muttei kylmällä.
Tulpat on vaihdettu kuukausi sitten, mutta akku on aikalaisen vanha.

Ihmetyttää vaan, kun mitään ongelmia ei ole kylmällä koneella?
Mikähän mahtaa vika olla?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Fordilla on ne omat akut,mitkä antaa
isomman jännitteen kai startatessa tai jotain..
en nyt ikinä jaksa muistaa noita syitä,tyypillistä
kumminkin Fordin ohareille.
Jotain tekemistä bensan lämpenemisen kanssa
sillä kumminkin oli,höyrystyy ja haihtuu lämpenemisen kautta tai jotain.
Enkä muista että oonko hakoteillä,mutta sähkönen pumppu vois auttaa
tuohon pikkuisen.Se nyt on kyllä joka tapauksessa hyvä :)
ei sieltä mitään junia t...
Nsa
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Huhti 2005 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nsa »

janzamar kirjoitti: Jotain tekemistä bensan lämpenemisen kanssa
sillä kumminkin oli,höyrystyy ja haihtuu lämpenemisen kautta tai jotain.
On ihan "ominaisuus" tuo sahaamisen tarve lämpimänä. Johtuu siitä mekaanisesta kalvopumpusta moottorin kyljessä. Lämpenee sen verran motin kyljessä, että höyrystää sitä bensaa ja tästä seuraa joku taskuilmiö tai muuta vastaavaa, joka taas puolestaan vaikeuttaa sitä löpön saantia alkuunsa. Samoin kaasari kaiketi kuivaa kuumana, kun siellä on ne "hengitysaukot" kaasarin päällä suoraan kaasarin bensamaljasta, josta kuumana haihtuu ilmanputsarikoteloon sitä menovettä.

Sitten olen kuullut, että nokan kulumisella olisi jotain tekemistä asian kanssa ja onhan tohon heitetty nokkahihnan venymistäkin, joka sotkis sitten jakoa juuri sen piirun verran, että tykkää oikkuu. Annat vaan sille rakkaalles monoa hiukan pumpaten, kun käynnistät ja kun lupaa niin lanttu hetkeksi tiskiin. Sama systeemi kuin mun vanhassa mökkimopossa :D
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä

Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Feikki O
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Maalis 2006 17:27

Viesti Kirjoittaja Feikki O »

Nyt tuli kattava vastaus. Kiitos tästä!
Vastaa Viestiin