Esortin nokka
Esortin nokka
Morot kaikille! saitte uusia jäseniä..
Mutta kysymyskin olisi, kun on tuosta escortista(1.6efi cvh) alkanut tehot hiipumaan ja eikö näissä ole ollut nokka-akselissa juuri ollut vikoja aika lailla. Elikkä voikohan vika johtua muustakin? auto vähän tehottoman olonen ja kun polkasee kaasun pohjaan alkaa hirveä booaus kuulua. Koneen ei ainakaan väljä pitäisi olla, ja kaikkien anturienki pitäisi olla kunnossa.
Ja onkohan kallis uusi akseli vai saako kunnostettuja? täytyykö nostajat vaihtaa myös?
Jeps..
Mutta kysymyskin olisi, kun on tuosta escortista(1.6efi cvh) alkanut tehot hiipumaan ja eikö näissä ole ollut nokka-akselissa juuri ollut vikoja aika lailla. Elikkä voikohan vika johtua muustakin? auto vähän tehottoman olonen ja kun polkasee kaasun pohjaan alkaa hirveä booaus kuulua. Koneen ei ainakaan väljä pitäisi olla, ja kaikkien anturienki pitäisi olla kunnossa.
Ja onkohan kallis uusi akseli vai saako kunnostettuja? täytyykö nostajat vaihtaa myös?
Jeps..
Re: Esortin nokka
- ainakin tarvike nokat on susia...(itellä kesti 2kk..)jarvay kirjoitti:Morot kaikille! saitte uusia jäseniä..
Mutta kysymyskin olisi, kun on tuosta escortista(1.6efi cvh) alkanut tehot hiipumaan ja eikö näissä ole ollut nokka-akselissa juuri ollut vikoja aika lailla. Elikkä voikohan vika johtua muustakin? auto vähän tehottoman olonen ja kun polkasee kaasun pohjaan alkaa hirveä booaus kuulua. Koneen ei ainakaan väljä pitäisi olla, ja kaikkien anturienki pitäisi olla kunnossa.
Ja onkohan kallis uusi akseli vai saako kunnostettuja? täytyykö nostajat vaihtaa myös?
Jeps..
-kaitpa nuo nostajat kannattaa vaihtaa samalla pellin avauksella
kun ovat kuluvaa tavaraa....
-kuulostais kyllä kuvauksen perusteella että vikaa jossain muuallakin...
jos esim vettiilit vuotaa ja suuttimet tukossa ym...

Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
kyllä se nakutus häviää kun rupee auto käymään 2:lla..WSE kirjoitti:Nokka akseli pitää kyllä sen verran kovaa kalinaa kuluneena ettei siitä voi erehtyä. Tehon puute viittaa enempikin polttoaineensaantiongelmiin eli onkohan suodatin puhdas ja pumppu kunnossa?

Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Onko tuo tosiaan totta että Ekkereistä hajoaa nokat?
Hajos mullakin kyllä kerran yhdestä Viatista, tai oikeastaan katkes koko nokka-akseli.
Vedin kiireessä nokan kiinni "venäläisellä momenttiavaimella" eli kun naksahtaa niin vartti takasin.
Eihän tuo alumiinikansi oikein tuosta tykännyt, postas toisen puolikkaan pultit ja nokka katkes kun oli nuita puristuksia kait liikaa!
Voorteissa on kyllä nokat kestäneet, siis oma ja autojen, ainakin tähän asti! 

Hajos mullakin kyllä kerran yhdestä Viatista, tai oikeastaan katkes koko nokka-akseli.




-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Nii elikkäs onkohan se sit kiinni siit nokasta vaiko muustakin...? ajettu n. 230tkm missä vaiheessa muilla tullut vaihto ajankohtaiseksi.. miksihän nuo venttilien jouset on laitettu nii jäykät tuohon? onkohan mitään järkisyytä edes, en ole vielä muissa vehkeissä yhtä timmejä jousia nähnyt? taitaapi se jo kuluttaa nokkaa aika hyvästi..
Jouset on jäykät painavien seuraajien takia, jotta homma toimisi edes 6000rpm asti. Ota pari nostajaa sieltä kannesta ylös ja katso miltä ne näyttää. Onko niissä pohjat montulla? Milta nokat näyttää? Ihme jos on 230 000 km ja vielä vakionokka
Muita efi CVH:n vakio puutumisvikoja on lambda ja katalysaattori.

Muita efi CVH:n vakio puutumisvikoja on lambda ja katalysaattori.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40