Sierran vetoakselitko? (korjattu)
Sierran vetoakselitko? (korjattu)
Kertokaa tyhmälle miten saan Sierran vetarit tarkistettua purkamatta puolta autoa osiksi pihanmaalle?
Takapää tärisee 100kmh ajaessa aivan hulluna mutta loppuu kun päästää kaasun tai painaa kytkimen pohjaan ja tuntuu vaan pahenevan koko ajan..
Kardaaniin vaihdettiin kaikki rekkulit ja tarkastettiin ristinivelet yms mutta vaikutusta ei ollut juuri lainkaan,vaihdelaatikon ja koneen kumit ovat kunnossa.
Ei viitsisi turhaan ostaa uusiakaan kun maksaa kuitenkin melko rasvaisesti (90vm Doch) joutuu ilmeisesti vaihtamaan koko akselit motonetin infojen perusteella....
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Takapää tärisee 100kmh ajaessa aivan hulluna mutta loppuu kun päästää kaasun tai painaa kytkimen pohjaan ja tuntuu vaan pahenevan koko ajan..
Kardaaniin vaihdettiin kaikki rekkulit ja tarkastettiin ristinivelet yms mutta vaikutusta ei ollut juuri lainkaan,vaihdelaatikon ja koneen kumit ovat kunnossa.
Ei viitsisi turhaan ostaa uusiakaan kun maksaa kuitenkin melko rasvaisesti (90vm Doch) joutuu ilmeisesti vaihtamaan koko akselit motonetin infojen perusteella....
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Viimeksi muokannut kylmä, 25 Kesä 2006 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite oharista askartelin vetareita just. Jos sulla on ne ruuveil kiinnitettävät, niin homma helppo, mutta tuskailusta päätellen sulla on ne "työnnettävät". Paras varmaan polkasta napamutterit irti, nostaa auto ja ottaa alatukivarret irti. Jarruletkun pitäis joustaa sen verran, että saa vedettyä vetarin pois laakeripesästä ja sit paketti käteen. Jos alatukivarsien pultit ei oo yhtyny puslien sisuksiin, niin ei pitäis olla paha homma. Ilman purkamista ei taida vetarit tulla käsiin. Joku varmaan korjaa, jos hommassa onnistunu 

Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ootko kattonu missä kunnossa kardaanin kumit/kiinnikkeet? On kyllä aika tutkalla jos pääsee kardaani hakkaamaan, mutta kannattaahan nuo tarkistaa.
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 05 Tammi 2006 11:07
- Paikkakunta: Vesanto
Jos ns. "työnnettävät" vetarit helpoin saada pois näin: nostat toisen puolen tunkille, rengas irti, rumpu irti, siinä pulttilaipassa on reiät siten, että saat navan kiinnityspultit auki, sit vaan vedät koko paketin pois paikaltaan.. Asennus sama, mutta vastakkaisessa järjestyksessä.. Perän öljyt kannattaa tämän jälkeen tarkistaa, koska sieltä tod. näk. pääsee jotain pois kun vetari ei ole paikallaan.
-Kimmo-
-Kimmo-
'65 Cortina 1500
'86 Sierra 2.0iS
CRSC Jäsen 1257
'86 Sierra 2.0iS
CRSC Jäsen 1257
Luultavasti ensiviikonloppuna selviää lopullisesti tärinän syy kun vaihdan laatikosta taaksepäin osa kerrallaan kaikki palikat peräpäähän ja laatikon tukikumin samaan syssyyn.
Mielenkiinnolla odotan missä kunnossa on vetarit/perä alkaa olla sen verran hilpeän oloista menoa yli 80kmh vauhdissa
Jos ei täydellinen osien vaihtokaan auta ravistuksiin niin onpahan ainakin iso kasa varaosia myynnissä.
Mielenkiinnolla odotan missä kunnossa on vetarit/perä alkaa olla sen verran hilpeän oloista menoa yli 80kmh vauhdissa

Jos ei täydellinen osien vaihtokaan auta ravistuksiin niin onpahan ainakin iso kasa varaosia myynnissä.
Villinä veikkauksena heittäsin tuohon tärinään et sulle mahdollisesti käyny sama moka kun yhdelle mun kaverille? vaihto/kaytti irti kardaanin "rättinivelen" ja sai kasattua sen jotenkin epäkeskoksi. Kait siinä pultit passaa jotenkin vähän ristiinkin kun näytti ihan ok:lta mut putket/laipat ei vain olleet ihan just kohakkain.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Toi vamma alkoi tulla pikkuhiljaa ja sen jälkeen vasta vaihdoin kardaaniin rekkulit ja vaiva senkun jatkui ja pahenee vaan.Eemeli kirjoitti:Villinä veikkauksena heittäsin tuohon tärinään et sulle mahdollisesti käyny sama moka kun yhdelle mun kaverille? vaihto/kaytti irti kardaanin "rättinivelen" ja sai kasattua sen jotenkin epäkeskoksi. Kait siinä pultit passaa jotenkin vähän ristiinkin kun näytti ihan ok:lta mut putket/laipat ei vain olleet ihan just kohakkain.
Menee koko vekotin seisontaan perjantaina ja alkaa kevyt 300tkm huolto jossa vaihtuu koko takaakselisto,kardaani,etujarrut,takajarrut iskarit,osa ovista ja puolimoottoria minkä jälkeen tulee keikka maalaustalliin ja väri vaihtuu joksikin muuksi.

Näemmä kannattaa hankkia rillit ja kolmas osapuoli suorittamaan tarkastuksia osien suhteen...
oli taaimmainen ristinivel paukahtanut ihan atomeiksi vaikka muutama viikko sitten kaverin kanssa niitä tutkittiin ja vatkattiin eikä löydetty yhtään väljää
Onpahan ainakin ylimääränen perä ja vetoakselit odottamassa käyttöä.
Pitää vanhaan kardaaniin vaihdattaa ristinivelet jossain niin onpahan semmoinenkin sitten varastossa.
Meneepähän ainakin auto kuin juna ilman mitään vapinoita toistaiseksi
oli taaimmainen ristinivel paukahtanut ihan atomeiksi vaikka muutama viikko sitten kaverin kanssa niitä tutkittiin ja vatkattiin eikä löydetty yhtään väljää

Onpahan ainakin ylimääränen perä ja vetoakselit odottamassa käyttöä.
Pitää vanhaan kardaaniin vaihdattaa ristinivelet jossain niin onpahan semmoinenkin sitten varastossa.
Meneepähän ainakin auto kuin juna ilman mitään vapinoita toistaiseksi
