Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli nyt tarvis jonku viisaamman apua mitä tehdä kun on moottori kasaus vaiheessa ja och:n lohko,cossun männät ja saabin veivit,mutta noi männät tulee aika reilusti yli lohko pinnan joten miten saan tai miten kannattaa tehdä että ei hakkaa kanteen noi männät?Ottaa lastu männistä?jyrsiä kantta? vai mitä?
ei taida onnistua tuo jyrsintä kummastakaan.
Paljonkos ne männät sitten tulee yli ?
Kyllähän männistä voi sorvata pois reunoista mutta taitaa olla nyt niin paljonyli et tuota en enään tekisi.Veivit vaihtoon niin kestää ja toimii.
ne tulee noin 6mm yli ja sit kansipahvihan taitaa olla puristettuna jotai 1.2mm joten n5mm jää yli vielä ja jos männistä ottais lastun ja kanteen muotoilis palotilan uudestaan
Alkaa mennä kyllä niin ohueksi jyrsimällä..
mäkin sanosin että veivit vaihtoon on paras vaihtoehto.
Joku paksu kuparinen kannentiiviste vois auttaa,mutta siitäkin tulee
vähän purkka-patentin makua,..ei nyt välttämättä mutta kumminkin.
nyt ku pikkasen ajattelin niin korjaus! siis männät tulee pinnan yli n.5mm ja siitä pahvi pois eli jää n 3.5mm yli vielä.eli aattelin jos männistä ottais siivun n.2mm ja sitten jyrsisi kannen palotilan vielä isommaksi reunoiltansa.Tai vaihtoehtosesti hommaisi esim. 2-3mm kuparitiivisteen. kuinka kestäviä noi kupari tiivisteet on kun autolla tullaa ajamaan n.0-5-1bar ahdoilla maksimisaan
Pari vuotta sit omas Cosasta jouduin laskeen puristuksia niin sorvuutin 3mm männistä pois jolloin keskelle jäi vielä 3mm syvä "muki" eikä ollut ongelmia 1,5bar paineilla ajellessa, jos ememmän ottaa en tiedä enää kestävyydestä mutta olen kuullut että ovat ottaneet jopa 6mm pois jolloin mäntä on tasanen jolloin epäilen jo kestävyyttä ahdin moottorissa. Nykyisistä männistä on otettu 1mm pois ja ahdot 1,7bar 8)