sierain täristää 2.0i dohc
sierain täristää 2.0i dohc
Nyt alkaa olla jo kokeilut vähissä, sierran ratti vemputtaa edelleen tossa 75-100 kmh välillä joskus enemmän ja joskus vähemmän, ja kevyesti jarrutettaessa enemmän. On vaihdettu puslat vuos sitte ja uudet tukivarret myös uudet jarrulevyt ja palat, tänään vielä sorvattiin levyt suoriks ku oli jo kierossa, vemputus ei hävinnyt, vähentyi kylläkin. Oisko ideoita?
pitää lisätä et pyöriä oon vaihtanu vitutukseen asti ja sama juttu talvi ja kesä kumeil molemmat tasapainotettu. talvi ja kesäkumeil pieni ero, leveemmillä kesäkumeil vatkaa enemmä. Pyöriä oon koittanu vatkailla enkä väljää oo löytäny, mut onhan ne jo 180tkm ajetut varmaan, ku ostin tuon ni oli ajettu 120tkm eikä merkintää et ois pyörälaakereille tehty mitään.
Millaiset puslat asensit etukallistuksenvakaajaan/tukivarteen? Eihän tukivarsi ollut italian paska osa? Kiero napa voi olla yks vaihtoehto, mutta eiköhän se vika löydy kuitenkin puslista tai tukivarresta.
Ja jarrulevyt kannattaa käyttää irti ja kattoa ettei ole mitään sontaa jäänyt väliin, vetää ne levytkin heti kieroiksi.
Ja jarrulevyt kannattaa käyttää irti ja kattoa ettei ole mitään sontaa jäänyt väliin, vetää ne levytkin heti kieroiksi.
Juu kun tärinä alkaa niin kevyesti jarruttaen samalla vapina lisääntyy. Puslat on kyllä mallia motonet, ne pitäs olla ne kovemmat. Katsoin korjausoppaasta että jarrulevyn asento pitäisi merkitä kun ne vaihtaa, tuo jäi kyllä tekemättä mutta en käsitä miten se siihen vaikuttaisi. Täytyy varmaan kellon kans käydä läpi jarrulevyt paikoillaan, jos jotain kieroutta vaikka löytys.
Iltaa.
Itelläki tuli sama vika vm90 sierraan, eli ratti täristää paljon(koko keula vähemmän). Välillä tuntuu että auto kiskasee vasemmalle tai tuntuu samalta ku tulis metsästä aukealle ja tuuli ottas autoon. Tärinä alkaa vasta 90km/h ja siitä eteenpäin yltyy koko ajan. Huomasin tärinän vasta kesärenkaiden vaihdon jälkeen, talvella ei kyllä tullukaan ajettua kovin paljoa yli 90km/h. Eteen on viime kesänä vaihettu iskarit, joten nekään ei varmaan vielä ole finaalissa. Kun automaatti vaihtaa vaihteen kiihdyttäessä, tuntuu että, joko perä- tai keula menis hetken eri suuntiin
Hiljasilla nopeuksilla auto puoltaa kyllä hieman jarruttaessa, mutta uskon että se ei vaikuta tähen vikaan.
Oisko neuvoja mistä vikaa lähtis etukäteen ettimään, ku hallillekin pääsee vasta vkl.
Itelläki tuli sama vika vm90 sierraan, eli ratti täristää paljon(koko keula vähemmän). Välillä tuntuu että auto kiskasee vasemmalle tai tuntuu samalta ku tulis metsästä aukealle ja tuuli ottas autoon. Tärinä alkaa vasta 90km/h ja siitä eteenpäin yltyy koko ajan. Huomasin tärinän vasta kesärenkaiden vaihdon jälkeen, talvella ei kyllä tullukaan ajettua kovin paljoa yli 90km/h. Eteen on viime kesänä vaihettu iskarit, joten nekään ei varmaan vielä ole finaalissa. Kun automaatti vaihtaa vaihteen kiihdyttäessä, tuntuu että, joko perä- tai keula menis hetken eri suuntiin

Oisko neuvoja mistä vikaa lähtis etukäteen ettimään, ku hallillekin pääsee vasta vkl.
Jos kallistuksenvakaajassa/tukivarressa on vielä ne vanhat orig. puslat niin niiden vaihtoa kannattaa vahvasti harkita, jos meinaa tärinöitä saada poistettua. Siinä samalla on muutenkin hyvä tarkistaa laakereiden, alapallojen ja raidetankojen päiden yms. kunto. Nuo "hd" puslat maksaa reilun kympin ja on helppo asentaa eli niistä on hyvä aloittaa. Tietysti jos hurjaksi heittäytyy niin laittaa samantien pu-puslat.
Bildo:
Itsellä aivan samantyyppisiä oireita. Alkaa täristämään > 80 nopeuksissa ja puoltaa vasemmalle sekä maantiellä että jarrutettaessa. Välillä kulkee kyllä hetkittäin suoraan. itse epäilen vasenta etujarrua kun se rohisee rengasta ilmassa pyöritettäessä.
Kerro jos löydät vian, ehkä sama ongelma myös minulla.
T:Mikko
Itsellä aivan samantyyppisiä oireita. Alkaa täristämään > 80 nopeuksissa ja puoltaa vasemmalle sekä maantiellä että jarrutettaessa. Välillä kulkee kyllä hetkittäin suoraan. itse epäilen vasenta etujarrua kun se rohisee rengasta ilmassa pyöritettäessä.
Kerro jos löydät vian, ehkä sama ongelma myös minulla.
T:Mikko