sierran nykiminen 2.0 ohc

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jake82
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Huhti 2006 20:27

sierran nykiminen 2.0 ohc

Viesti Kirjoittaja jake82 »

juu elikkä ongelmana olisi pikkusen viritetty ohc kone, eli olisi "siistitty" kansi,hieman pidemmät venttiilit(hiotut myös ohuemmaksi) säädettävä nokkapyörä,katunokka(asteista ei tietoa) peltisarja ja putkisto...niin nykii pienillä kierroksills tasakaasulla ja kun isolla vaihteella kiihdýttää että "mooaa" ja lyö kytkimen pohjaa niin meinaa sammua tai sammuu.että mistä voisi lähteä vikaa etsimää??? suuttimet kenties?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

No bensan saannissa tai sytkässä kai se olis.
Ootko jakajaa käännelly vai miten säädöissä se on?
ei sieltä mitään junia t...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

pidemmät venttiilit???
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Kone ei saa tarpeeksi soppaa.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

mimmonen kaasari/kaasarit sulla on siinä kikottimessa?
jake82
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Huhti 2006 20:27

Viesti Kirjoittaja jake82 »

juu siin on muutaman millin pidemmät venttiilit, et suuttimia on epäilty ety tukehtuis,....kaasari on dgav ja imusarjaa on myös tasattu.ja se on et 160kmh kiihtyy hyvin sit alkaa hidastuun.muistaakseni 6500 rpm pitäs nokka kestää tai jotain...tipu 4 evö xD
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

hmmm... en nyt muista noita suttimia tossa kaasarissa,mutta noista muista lukemista voisin epäillä,et kuinkahan yleensäkään tommonen kaasari antaa bensa/imaseosta? vai tarviisko hommata tuplat?
jake82
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Huhti 2006 20:27

Viesti Kirjoittaja jake82 »

juu toi sama kansi on ollu yhedes autos mis tuplat, ni ei pelaa,liia pienet venttiilit...et sytkä vois yx
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

miten laitetaan muutaman millin pidemmät venttiilit että ne on tiiviit ja venttiilivälyskin vielä ois oikea.
vai onko siinä jotkut hard core seuraajat?
Focus 1.0 edition a6 2017
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kyllä siinä 32/36 dgv/av pitäisi soppa riittää ihan hyvin. Suuttimia vaihtoon. Juurikin sen oloinen että soppa loppuu kesken

Kyllähän se tuplillakin toimii siinä missä muillakin kaasareilla tai vaikka ruiskulla vaikka olisi kuinka liian pienet venttiilit. Se on sitten eri asia saako siitä koneesta yhtään voimaa ulos
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

jaska74 kirjoitti:miten laitetaan muutaman millin pidemmät venttiilit että ne on tiiviit ja venttiilivälyskin vielä ois oikea.
vai onko siinä jotkut hard core seuraajat?
Onhan siellä se säätö... :lol: :lol: :roll:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

mitä hyötyä on pidemmistä venttiileistä, kun kuitenkin nokka sen aukeamismäärän määrää, eikö?
Focus 1.0 edition a6 2017
jake82
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Huhti 2006 20:27

Viesti Kirjoittaja jake82 »

juu ja sit tos on viä semmone vika et kun ajaa n5000 kierroksella,ni alkaa lämmöt hipomaan sataa.tosta venttiilijutusta en enempiä tiä,ostin kannen valmiina pakettina
jake82
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Huhti 2006 20:27

Viesti Kirjoittaja jake82 »

ja jos jollai myynnin xr4 takaspoileri ni kiinnostais :D
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

jake82 kirjoitti:juu ja sit tos on viä semmone vika et kun ajaa n5000 kierroksella,ni alkaa lämmöt hipomaan sataa.tosta venttiilijutusta en enempiä tiä,ostin kannen valmiina pakettina
Kuin vanha vesipumppu?
Jos alkais olla "potkuri" kulunut.
ei sieltä mitään junia t...
jake82
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Huhti 2006 20:27

Viesti Kirjoittaja jake82 »

en kyl tosta pumpusta tiä :D alkaa näemmä jo 4000 kierroksessa lämpiää ku pitempää ajaa..höh.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

No se järjestelmä kannattais kattoa,vaihtaa termari,huuhdella vesikanavat vastakkaiseen kiertosuuntaan ja kattoa että flekti toimii ja ettei syylari ole turhan likanen.
Ja tietysti se että onko se vesipumppu iskussa ja syylarin korkki
ehkä varoiksi vaihtaa varmasti ehjään.
Onkohan siellä käytetty noita paikkauslitkuja vuotojen tukkimiseen tms mahdollisuuksia?
ei sieltä mitään junia t...
jake82
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Huhti 2006 20:27

Viesti Kirjoittaja jake82 »

juu uuden termarin vaihdoin 83 asteisen ja jäähdyttimen putsasin kunnol...tietenki seokset ja sytkä vaikuttaa lämpöihinki...mistähä ylipäätään vois noita suuttimia hommailla????
Nsa
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Huhti 2005 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nsa »

Itellä meni joskus tosta "huolettomasta" DFTH-kaasuttimesta suuttimet väärinpäin. Tuloksena laiha seos, pari haljennutta posliinia motocraftin tulpissa ja kovat lämmöt.. :? Kääntelin jossain Hämeenlinnan kylmähuoltiksella suuttimen oikein päin ja kävin varmuudeks puhalluttaa kaasarin rengaspisteellä ja taas mentiin. Ei ollu lämmöissä sen jälkeen mitään ongelmaa. Oli vielä bonarina kuuma kesäpäivä, niin kuin tänään 8) Sain pari "outoa" katsetta muilta huoltamon asiakkailta.. en tajuu miks? Eiks jokainen oo joskus putsannu kaasaria rengaspisteessä?!?! :D
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä

Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
jake82
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Huhti 2006 20:27

Viesti Kirjoittaja jake82 »

juu sain peräti nykimisen aikalailla pois...oli koho irti ja joku pirun ruuvi löysäl,ja 135 suutin ni pelaa ny jotenki :D kyl se tipukin kukkuu xD
dexta
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Huhti 2005 20:43

Viesti Kirjoittaja dexta »

jaska74 kirjoitti:mitä hyötyä on pidemmistä venttiileistä, kun kuitenkin nokka sen aukeamismäärän määrää, eikö?
Esim. virinokalla jossa pienempi perusympyrä vakionokkaan nähden saadaan seuraajien asento oikein
Vastaa Viestiin