Mondeon ilmastointi

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
veltto
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Helmi 2006 03:54

Mondeon ilmastointi

Viesti Kirjoittaja veltto »

Mistä johtuu että nykii ilmastoinnin ollessa päällä? tasaisesti ajettaessa nytkähtelee vähän väliä? Auttaiskohan tuo ilmastointi-laitteen huolto?
Saab 9-3 2,2 Tid
tooLate
Viestit: 8
Liittynyt: 31 Loka 2005 07:56
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja tooLate »

Täällä sama ongelma, mutta kompura käynnistyy / sammuu muutaman sekunnin välein. Soittelin aamulla merkkihuoltoon ja sanoivat remontin hinnaksi n. 150€ jos ei mitään ole rikki.
tooLate
Viestit: 8
Liittynyt: 31 Loka 2005 07:56
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja tooLate »

Juu, soittelin myös muita paikkoja läpi ja hinta tulee aika paljon alas tuosta merkkiliikkeen hinnasta.
Mondeo -98 1,6
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Viesti Kirjoittaja Omppu »

tooLate kirjoitti:Täällä sama ongelma, mutta kompura käynnistyy / sammuu muutaman sekunnin välein. Soittelin aamulla merkkihuoltoon ja sanoivat remontin hinnaksi n. 150€ jos ei mitään ole rikki.
Paineet laskeneet -> kompura sahaa päälle/pois.
tooLate
Viestit: 8
Liittynyt: 31 Loka 2005 07:56
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja tooLate »

No niin, huolto on tehty. Kylmäainetta otettiin pois 178g ja täytettiin reilut 700g tilalle, eli melkein loppuhan se oli.

Alla on ensimmäinen ilmastoitu auto ja mietin, että kuinka usein kompura käynnistyy / sammuu normaalisti toimiessaan? Jäi epäilyttämään toimiiko vehje vieläkään ihan niin kuin pitäisi...
Mondeo -98 1,6
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

1.8td stw vm-99 kun ajaa vakionopeussäädin päällä niin joskus se nykiminen alkaa ottaa jo pattiin.

Tuntuma on kuin auto meinaisi sammua ja sitä on jo polkemassa pedaalia lisää :cry: . No mutta pitää hereillä työpäivän päätteeksi. :?

Kaupunkiajossa liikkeelle lähdössä tulee onkkelmia jos menee samaan aikaan päälle, tulee suht hyytynyt lähtö tai jopa kenguru efekti jos ei polkaise reilummin.

Parikin sylinteriä lisää tai vääntöä yli 1000Nm niin tätäkään ominaisuutta ei olisi.

Vai pitäisikö hankkia 100kg vauhtipyörä kuin 2-syl zetorissa :lol:
Fix Or Repair Daily
veltto
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Helmi 2006 03:54

Viesti Kirjoittaja veltto »

Kävin kans paikallisessa ford liikkeessä kyselemässä nykimisestä, siellä kehuivat että on ominaisuus... Sanoivat että aina se nykii, mutta voi vähentyä kun huolletaan. no ens viikolla näkee tapahtuuko mitään parannusta kun huollatan laitteen .
Saab 9-3 2,2 Tid
niemejou
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Heinä 2005 21:44

Viesti Kirjoittaja niemejou »

Aikonaan minun Mondeon kompura katkoi mielestäni tiheään joten vein sen huoltoon. Huollossa järjestelmä tyhjennettiin, koepaineistettiin ja täytettiin uudelleen.
Kompuran katkominen muuttui tihemmäksi. SYY: Mondeon kylmäaineen höyrystäminen tapahtuu paisuntaputkella (orifice tube) ja kyseinen komponentti oli tukossa. Osa maksaa muutamia euroja, mutta vaihtamiseen joudutaan jälleen tyhjentämään ja avaamaan järjestelmä joka maksaa reilusti yli satasen.
veltto
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Helmi 2006 03:54

Viesti Kirjoittaja veltto »

veltto kirjoitti:Kävin kans paikallisessa ford liikkeessä kyselemässä nykimisestä, siellä kehuivat että on ominaisuus... Sanoivat että aina se nykii, mutta voi vähentyä kun huolletaan. no ens viikolla näkee tapahtuuko mitään parannusta kun huollatan laitteen .
No kyllä se nykiminen väheni nyt ainakin ettei ihan perseelleen mennyt tuo huolto. Mutta ärsyttää vieläkin tuo pieni nytkähtely.
Saab 9-3 2,2 Tid
paspe
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Huhti 2005 19:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja paspe »

Kuinka usein teillä tuo kompressori kytkeytyy päälle?fordin (ford tis)mukaan kompressorin kuuluisi kytkeytyä päälle n.3min välein...puhaltimen ollessa 1 asennossa....itselläni vasta huollettu järjestelmä kytkeytyy 30s välein!!!!kyseessä siis manuaali ilmastointi....
kakallakin on tekijänsä :D (sensuuri iskee näköjään p.ska sanaan :D)
paspe
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Huhti 2005 19:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja paspe »

lapazu kirjoitti: Std huoltohan ei takaa sitä etteikö ennestään vuotava järjestelmä jatka vuotamistaan edelleen, joten tuo seikka kannattaa selvittää perinpohjin ellei sitä jo huollossa tehty. Kylmäaineen mukaan laitetaan fluoresoivaa väriainetta joka näkyy uv-lampulla vuotokohdassa helposti. Toinen mahdollisuus on että paineventtiilit ei pelaa normaalisti, tai kompressori on väljä eikä kykene tuottamaan riittävää painetta että sykli olisi normaali.

Ekana etsisin niitä vuotoja jopa uudelleen vaikka se olisikin jo tehty. Jos siellä on piilevä sellainen kaikki muu räplääminen on ajanhukkaa.
Vaikea uskoa että järjestelmä vuotaisi,koska noin nopea paineen lasku vaatisi jo selkeän reiän....järjestelmä ponnistettiin jopa lievällä ylipaineella ,eikä paine laskenut n.20 minuutissa tippaakaan....

kompressorin väljyydestä tuskin tuo johtuu,koska noin väljän kompuran luulisi jo vuotavan akselitiivisteestäänkin...kompuran irti ollessa en minkäänlaista klappia huomannut ja tuntui painettakin luovan vallan mainiosti...

Elikkäs pystyykö alipainekatkaisinta irroittamaan ilman,että paineet karkaavat?Katkaisimestahan löytyy myös säätöruuvi...olisikos tämän säätöön jollain antaa vinkkejä?
kakallakin on tekijänsä :D (sensuuri iskee näköjään p.ska sanaan :D)
Vastaa Viestiin