Olisiko mahdoton ajatus vaihtaa se 2litraiseen; 205lohko F-veivit ja vaikka sorvatut original männät, tai sitten cossun mäntää ja kankea? Sittenhän se jo karkaakin..Sultzi kirjoitti:Tulossa riesan 1.6l ohari.
Turbo
Älä nyt sinäkin ala, jos halutaan virittää 1.6:sta niin sitten viritetään sitä. Ei välttämättä yhtä järkevää kuin ottaa aihioksi 2.0 mutta kumminkin. Ainakin itse aikoinaan kun aloin virittämään 1.6:sta halusin nähdä paljonko siitä saan irti virittelemällä. Harrastuksia pitää olla.Jaakko85 kirjoitti: Olisiko mahdoton ajatus vaihtaa se 2litraiseen; 205lohko F-veivit ja vaikka sorvatut original männät, tai sitten cossun mäntää ja kankea? Sittenhän se jo karkaakin..
Nykyään rakennan sitten 2-litrasta kun tuo 1.6 tuli jo nähtyä.
ps. 1.6E-Max:ssa on F-veivit.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Periaatteessa ei olisi mahdotonta, mutta ensin haluan kokea mihin tuo 1.6l pystyy
Ja kun sellainen sattui sopivasti opettajaltakin löytymään.
Harmi kun nuo e-maxin veivit ei sovi normi 1.6l.

Harmi kun nuo e-maxin veivit ei sovi normi 1.6l.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Ja syy lähinnä tuohon 1.6l on se, että satun opettajalta sellaisen helposti saamaan. Tosin, onhan sillä kyllä pari 2.0l, jotka vaativat porauksen.
Edit: Jossei tuo kiertokanki homma selviä, niin en kyllä rupea teetättämään vartavasten tuohon, sitten taitaa mennä jo 2.0l puolelle.
Edit: Jossei tuo kiertokanki homma selviä, niin en kyllä rupea teetättämään vartavasten tuohon, sitten taitaa mennä jo 2.0l puolelle.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
En usko että noi 1.6kanget vielä millään 160-170 tehoilla antautuu.Sultzi kirjoitti:Ja syy lähinnä tuohon 1.6l on se, että satun opettajalta sellaisen helposti saamaan. Tosin, onhan sillä kyllä pari 2.0l, jotka vaativat porauksen.
Edit: Jossei tuo kiertokanki homma selviä, niin en kyllä rupea teetättämään vartavasten tuohon, sitten taitaa mennä jo 2.0l puolelle.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Niin no, toi "mikset laita samantien 2-litrasta" on aika yleinen komentti kun aletaan 16-satasta virittämään. Toki nälkä kasvaa syödessä eikä ne 2-litrasen tehotkaan kohta tunnu miltään kun hetki ajelee. 8)Jaakko85 kirjoitti: Minäkin?Se oli vain ehdotus, toki saa koittaa ja hyvähän se on niin tehdäkin, jos esim kalut valmiina, ainahan ne voi sitten päivittää isompaan..
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Tuosta 1.6l on kyllä vauhtipyörä ja kampiakseli menossa kuitenkin tasapainoitukseen, kun tulee kevennetty vauhtipyörä.
Kyllähän ne kiertokanget varmasti kestääkin, mutta kuinka kauan? Ei olisi mukavaa vaihdella vakioita 2tkm välein
2.0l tuo taas olis sen verran helppo homma jo, f-kanget vaan (löytyis opettajalta) tai cossun kiertarit ja tietysti cossun männät.
Kyllähän ne kiertokanget varmasti kestääkin, mutta kuinka kauan? Ei olisi mukavaa vaihdella vakioita 2tkm välein

2.0l tuo taas olis sen verran helppo homma jo, f-kanget vaan (löytyis opettajalta) tai cossun kiertarit ja tietysti cossun männät.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Ei siellä kestä mikään kanki jos konetta kiljutetaan jatkuvasti älyttömillä kierroksilla, mutta sellaisella suht "normi" ajolla kestää 1.6 kanget aika varmasti tuon teho tavoitteen.Sultzi kirjoitti:Tuosta 1.6l on kyllä vauhtipyörä ja kampiakseli menossa kuitenkin tasapainoitukseen, kun tulee kevennetty vauhtipyörä.
Kyllähän ne kiertokanget varmasti kestääkin, mutta kuinka kauan? Ei olisi mukavaa vaihdella vakioita 2tkm välein![]()
2.0l tuo taas olis sen verran helppo homma jo, f-kanget vaan (löytyis opettajalta) tai cossun kiertarit ja tietysti cossun männät.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
noi mainitsemasi cosan osat olis hyvät.iteläki evo3 moottorissa cosan kiertokanget(cosan koko alakerta),mut mäntinä oli wisecot.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 28 Huhti 2006 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cosan kanget vaan ei sitten mene mihinkään 1.6 taunus lohkoon. 1.6E-Max:iin noi tietysti menis.turbiiniriesa kirjoitti:noi mainitsemasi cosan osat olis hyvät.iteläki evo3 moottorissa cosan kiertokanget,mut mäntinä oli wisecot.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
joo ei mee,yksi syy miksi 2.0 ohc:ta kannattasinki siihen corttiinaan,mut niinku sanoin niin järkiajolla ne 1,6:sen kangetkin kestää sen 170hv.s.o.h.c kirjoitti: cosan kanget vaan ei sitten mene mihinkään 1.6 taunus lohkoon. 1.6E-Max:iin noi tietysti menis.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 28 Huhti 2006 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täytyy tehdä laskutoimituksia, mikä tulis halvemmaks. Pidemmän päälle varmaan 2.0l olis halvempi? Kun kestäis ehkä paremmin kuitenkin. No, täytyy vielä harkita mikä on parempi vaihtoehto 

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Kyllähän kaikki hajoo, ei siinä mitään.
Mutta tuo 2.0l olis helpompi tehdä taas kuin tuo 1.6l, on sen verran enempi tehty noita 2.0l.
Älkääkä taas alottako tappelua, mutta kysyn silti. Eli F-veivit ja kuplan 92mm mahlet, miten käy puristusten?
Mutta tuo 2.0l olis helpompi tehdä taas kuin tuo 1.6l, on sen verran enempi tehty noita 2.0l.
Älkääkä taas alottako tappelua, mutta kysyn silti. Eli F-veivit ja kuplan 92mm mahlet, miten käy puristusten?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Jos tuon 2.0l koneen heittäis, niin silloin joutuisin laittamaan kuplan mahlet, kustannussyistä (ei ihan ole varaa kuitenkaan laittaa 800e wisecoja). Koska nuo opettajan lohkot vaativat porautuksen, niin ei voi siksi laittaa cosanderin mäntiä (tai tietysti ylikoko, mutta niitä on harvoin tarjolla).
Täytyy tosiaan vielä miettiä asiaa, kun vasta syksyllä alkaa koneen rakennus.
Täytyy tosiaan vielä miettiä asiaa, kun vasta syksyllä alkaa koneen rakennus.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Vakiomännät. Joko p100:sen tai sitten sorvatut, tai ihan vakiot. 205lohkoja saa muutamalla kympillä, missä ei ole välttämättä edes poraustarvetta, kovin isoksi ei muutenkaan kannata porata..Sultzi kirjoitti:Jos tuon 2.0l koneen heittäis, niin silloin joutuisin laittamaan kuplan mahlet, kustannussyistä (ei ihan ole varaa kuitenkaan laittaa 800e wisecoja). Koska nuo opettajan lohkot vaativat porautuksen, niin ei voi siksi laittaa cosanderin mäntiä (tai tietysti ylikoko, mutta niitä on harvoin tarjolla).
Täytyy tosiaan vielä miettiä asiaa, kun vasta syksyllä alkaa koneen rakennus.
Mitä eroo p100 männissä?
No tuskin nuo mahletkaan ovat heikommat kuin sorvatut vakiomännät. Minkäs kokoinen tuo lohko on vakiona, jotain 91mm? Jos sinne 92mm mahlet laittais.
Onkohan tuo lautamäkimotorsportin 92mm mahle paketti tako vai "normi"?
No tuskin nuo mahletkaan ovat heikommat kuin sorvatut vakiomännät. Minkäs kokoinen tuo lohko on vakiona, jotain 91mm? Jos sinne 92mm mahlet laittais.
Onkohan tuo lautamäkimotorsportin 92mm mahle paketti tako vai "normi"?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
noi kuppelin mahlet ei oo takomäntiä nähnytkään=normi ennemmin kuin takoSultzi kirjoitti:
Onkohan tuo lautamäkimotorsportin 92mm mahle paketti tako vai "normi"?
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 29 Huhti 2006 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taasko se alkaa 
Edit: Hotcarsin sivuilla: Huippulaatuiset teflonkäsitellyt takomännät 22mm'n männäntapilla.

Edit: Hotcarsin sivuilla: Huippulaatuiset teflonkäsitellyt takomännät 22mm'n männäntapilla.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Hmm, tarviiko turbon takia hakea jotain lupia? Ei kai enään? Eikös riitä vain dynolappu paineineen?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Mahle valmistaa Kuplaan sekä TAKO että VALUmäntiä.Sultzi kirjoitti:Taasko se alkaa
Edit: Hotcarsin sivuilla: Huippulaatuiset teflonkäsitellyt takomännät 22mm'n männäntapilla.
Turbo projekteihin sullotaan noita takomäntiä ja vapari (jokkis) koneisiin heikompia valumäntiä.. MOLEMMAT mahlen valmistamia.
Jokohan tämä nyt tuli selväksi?

Viimeksi muokannut Bootsi, 30 Huhti 2006 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.