Focus 1.8 zetec "mitä öljyä koneeseen"??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Akiih
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Huhti 2006 19:54
Paikkakunta: Kokkola

Focus 1.8 zetec "mitä öljyä koneeseen"??

Viesti Kirjoittaja Akiih »

Eli just tuli tänään ostettuu tollanen -00 mallin focus 1.8 zetec. Ja nyt tarvii heti tietää et mitä öljyä porukka käyttää koneessa 0W-30 vaiko 5W-30? Entisessä omegassa tuli käytettyä shellin 5W-40 mut ainaski huoltokirja näyttää et pitäis olla toisenlaista öljyy. Mä en ala hakeen ford-liikkeestä mitään merkkiöljyä :roll: Velipoika ostaa rangeriin sieltä ja oli muistaakseni lähempänä 50 eskoo 4litraa. Auttakee tyhymää ku ekaa viestiä tännekin kirjottelen ja ekalla voortilla ajelen, tosin nyt lähinnä Kawasakilla ku on komeet kelit ajella! Hitto meniköhän tää oikeeseen paikkaa nooh katotaan 8) Niin ja mikäs muutes vaihtoväli, vai pitäiskö lukee ihan aluks ohjekirjaa, ääh paskat se on liian hidasta :lol: Katotaas kuin nopeesti Fordin-Clubilla vastaillaan :?: kiitos ja anteex :arrow:
Akiih
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Huhti 2006 19:54
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Akiih »

Ei toimi linkki?? Mut jos joku viittii laittaa niin kiitos :P
Edit: ai siis öljy tohon OK
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Sanonpa kuitenkin.
Laita se siihen kuuluva Ford 5w/30.

Pitäis sitä kyllä saaha "vähä" halvemmallaki.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Esim. motonetistä saa tuota fordin 5w-30. Motoxin tuotteena, en muista oliko siinä fordin hyväksyntä? Mutta se on kuitenkin halvempaa kuin fordin tiskiltä.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Akiih
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Huhti 2006 19:54
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Akiih »

No tuleehan tänne oikeen asiaakin KIITOS! Mä luulin ihan et tää on ihan teinien palsta et "kellä kulkee kovimmiten ja kella sutaa kaikki renkaat" Viel kerran kiitos en taidakka heti erota täältä ku kerran focuksen tänään ostin ja toivon myös asiallisia vastauksia> toki osaan tietyt jo suodattaa pois :lol: Jaa niin toisaalta olikohan vähän liian liian räväkkä tää mun sisään tulo tähän yhteisöön, noh ku ford on niin se vaan on ja mä oon tääl :roll:
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

kyllä se motonetti myy ihan identtistä öljyä kun ford, 5 litran kannu fordilla 50 euroa ja motonetissä 23,90. sinne ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä laittaa mitään muuta
Timppasavosta
Viestit: 207
Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja Timppasavosta »

Itse vaihdoin tuohon diisseliin Mobil Delvac MW 15W-40:t ja oikein mainiosti on toiminut, öljynvaihdon jälkeen on tullut ajettua noilla öljyillä ~2000 km. Ei syö eikä ole tehnyt koneen käyntiin mitään lisäsointua, itse asiassa jopa vähentänyt! Mielestäni noiden öljyjen tulee toimia henkilöautossakin, kun on kerta suunniteltu nykyaikaisille raskaasti kuormitetuille dieselmoottoreille. Ja mikä parasta, hinta on kohdallaan: 20 litraa 52 euroa.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi :ford:

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia

facebook.com/tikatechky
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä vaan käytän Pyroilia 5W-40, 15€ kannu! 8)
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

eskomk4 kirjoitti:kyllä se motonetti myy ihan identtistä öljyä kun ford, 5 litran kannu fordilla 50 euroa ja motonetissä 23,90. sinne ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä laittaa mitään muuta
Ite ostanu Ford öljyä paikalliselta tarvike ukolta
29 ekua/5liter.
Paikallisella Fordilla 35 ekua.
Akiih
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Huhti 2006 19:54
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Akiih »

Jihaa nyt se selvis :wink: ennen ford liike käyttänyt Shellin öljyä ja parivuotta sitte siirtynyt "mobilin" alihankkijoihin! Eli huoletta voin laittaa varastossani olevaa Shell Helix Ultra 5W-40 ku kerran kysyin huollosta niin sanovat laita vaan sitä :P Nää öljy jutut karkaa käsistä kuulemma myös sielä huollossa! Se on pääasia et vaihtaa uutta eikä zetorista just laskettua öljyy :cry: :roll:
Vastaa Viestiin