No tänään kimposi jälleen kerran.
Ennen leimalle menoa korjaamolla X mitattiin arvot, jotka olivat OK - ei ultrapuhtaat, mutta reippaasti sallittujen sisällä.
Konttorillapa mitattiin kuitenkin uudestaan ja arvot olivat taas aivan törkeät -> kimmoke tuli
Tästäpä sitten kolmannelle korjaamolle, jossa päästöt ensin pilvissä.
Pienen lämmityshuudatuksen jälkeen arvot taas hetken kohdillaan, josta alkoikin sitten rumba OK-EiOK-OK-EiOK, päätyen tuohon jälkimmäiseen.
Epäilivät, että jokin anturi / jotkin anturit antavat tietyissä olosuhteissa puutaheinääarvoja ja seokset menee tämän johdosta häränpyllylleen.
Eräs vaihtoehto kuulemma voisi olla katalysaattori (6000rpm kiekaisu -> arvot OK, hetken päästä taas persiillään), mutta itse olen tästä vähän skeptinen (yleensähän katti on rikki, jos se on fyysisesti rikki). Toki voi olla, että kuten tuossa ylempänä on mainittukin, teho voi olla hetkellisesti pienentynyt johtuen rikkaalla seoksella ajelusta ja palautuu ehkä joskus... tiedä häntä.
Nyt olisi sitten hyvä neuvot tarpeen, sekä anturien vastusarvot.
Meinasin iltapuhteina käydä ainakin moottorinlämpötila-anturin ja imuilmanlämpötila-anturin kotikonstein läpi, samaan pakkaan voi varmaankin vielä viskata kampiakselin asentotunnistimen ja nokka-akselin vastaavan. Vastuarvot vaan pitäisi saada jostain kaiveltua esille.
Vaihtoehtoisesti jos joku tietää PK-seudulla hyvän sähkärin yhteystiedot, jolla on pelit ja vehkeet -94 1.8 EEC IVllä varustetun Mondeon syväluotaamiseksi kohtuulliseen summaan, olisin erittäin iloinen.
Arvon Henry-sedän valtuuttama lafka tarjosi pelkkää koodinlukua 184€ veloituksella!!!
Apuuuva?