Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
lapazu kirjoitti:
Siis "varalaukaisuhan" on tankinpuoleisen irroitettavan verhoilulevyn alla kontissa? Vai onko sulla jotain ylimääräistä siinä päällä?
Itse asiassa tarkoitin sitä muovia,joka on
takalampun päällä,sivuverhoiluhan on sen
alla,eikä ainakaan meikä saanu verhoilulevyä
raottumaan irroittamatta tätä muovia.
En ole perehtyntyt tohon sen enemmän, hokasin vaan eka kertaa kun olin tankkaamassa, et eikö tääkää prkl pelaa.. Sitten laitoin virrat päälle ja koitin niin lunkka läpsähti auki.
Onhan tuo peräkontin aukaisumekanismikin sähköinen, vaikkakin se aukeaa ilman virran päällä olemistakin..
siellä ei lopulta iso vika ole miksei aukene hytistä käsin. jos se kielekeosa joka pitää läppää paikallaan on vialla, uusi maksaa n 3e fordilla. vaijerissa jos on vikaa maksanee se kai kolme kymppiä. kovin kauaa en jaksais sieltä kontin kautta sitä nyppiä..
Minulla ainakin jäätyy joskus usein joskus se luukku ettei se jousi ihan jaksa avata sitä. Sedanissa on ainakin se vara-avaus vedetty jo valmiiks siihen verhoilun läpi. Mutta tämän kun tietää niin avaa aina suosiolla kontin kautta ettei tule turhaa pyörittyä autoa ympäri kun ihmiset jonottaa... Toivottavasti kaikki tietää tuon konstin ettei käy niin että maksaa setelillä ja luukku ei aukea.
ps. haynes sanoo tuon luukun+pohjan irrottamisesta seuraavaa:
-Pura tavaratilan verhoilu oikealta puolelta
-Irrota käyttötanko ja jousipidike (käyttötanko eli se tappi lähtee pyöräyttämällä juurineen vastapäivän ja vetämällä)
-Irrota polttoainesäiliön korkki ja kiinnitysruuvi
-Käännä kansiasetelmaa 30° vastapäivään ja vedä
Mutta ei tuo irrotus kyllä tähän ongelmaan paljoa ratkaisua tuo kun ne mekanismit näkyy sisäpuoleltakin.
threadista tuli eilen mieleeni että tuossa ex-pollarissa ei muuten auennut läppä vivusta. tutkin tilanteen eilen; oli vaijerin päässä oleva muoviklipu katkennut. onneks olivat jo tehtaalla suunnitelleet rautalangalle reiät niin vaijerin päässä olevaan muoviin kun läpän lukitustapin päähän valmiiksi -> there I fixed it