Nyt kaivattais kokemuksia tuosta Fiestan/Fusionin 1.4 TDCi-koneesta.
Fiesta Van tuli käytyä ajamassa, ja ajettavuudeltaa tuntui aika mainiolta peliltä, ihan tuohon allekirjoituksen Mondeoonkin verrattuna, ei vain tuota nakutinta ollut vaan piti 1.3 bensaa tyytyä koeajotilanteessa tällä erää.
Onko tuo pikkunaku toimiva ja riittävä pata Fiestan kokoiseen koppaan normaaliajoon? Kaveri "väitti" Fusionin samalla pannulla menevän lähes samaa tahtia 100hp TDCi Focuksen (-03 farkku) kanssa, kuulostaa aika kovalta väittämältä..
Onko tuo välijäähdytetty versio? Lähinnä vain jos lastua laittaa jne. 90hp/200Nm lastua näyttäisi saavan ko. koneelle, luulis Fiestan jo liikkuvan liikenteen mukana noilla arvoilla.
Muutenkin kommentteja tuosta vanista otetaan mielenkiinnolla vastaan.
Fiesta van 1.4 TDCi
Eikö ole kokemusta tuosta laitteesta kellään?
Nyt on koeajossa tuo van 1.4TDCi, ja kyllä tuntuu melko pirteältä ollakseen vain 50kW/160Nm pata..
Onko tuo kone hihnalla vaiko ketjulla? Koitin pellin alta vakoilla mutta eipä oikein selvinnyt, näytti olevan muovia muovin päällä joka paikassa. Välijäähdytin on jätetty ainakin pois, tosin ei tuntunut menoa haittaavan.
Ja sinänsä hauska ominaisuus tuli huomattua, ilmastoinnin päällelaittaminen ei aiheuta minkäänlaista nykäisyä tai muutosta auton menohaluihin, kun taas esim. ex-Focus TDdi 02 lähes pysähtyi kun laittoi ilmastoinnin päälle..
Tuli vaan tosi kiva ylläri vastaan: noissa pikkunakuissa ei ole sitä eberiä vakiona ollenkaan.
Nyt on koeajossa tuo van 1.4TDCi, ja kyllä tuntuu melko pirteältä ollakseen vain 50kW/160Nm pata..
Onko tuo kone hihnalla vaiko ketjulla? Koitin pellin alta vakoilla mutta eipä oikein selvinnyt, näytti olevan muovia muovin päällä joka paikassa. Välijäähdytin on jätetty ainakin pois, tosin ei tuntunut menoa haittaavan.
Ja sinänsä hauska ominaisuus tuli huomattua, ilmastoinnin päällelaittaminen ei aiheuta minkäänlaista nykäisyä tai muutosta auton menohaluihin, kun taas esim. ex-Focus TDdi 02 lähes pysähtyi kun laittoi ilmastoinnin päälle..
Tuli vaan tosi kiva ylläri vastaan: noissa pikkunakuissa ei ole sitä eberiä vakiona ollenkaan.
2021 Tesla Model 3 LR
Ok, kiitos tästä tiedosta. Pitänee vielä varmistaa kun palautan auton huomenna liikkeeseen. Vaikuttaa kuitenkin aika paljon huoltokuluihin tuo seikka.lapazu kirjoitti:Ketjulla taitaa kaikki Fordin pikkukoneet olla nykyään.
edit: Tuo 1.4TDCi on hihnalla, vaihtoväli Vaunulan mukaan 200tkm.
2021 Tesla Model 3 LR