FORD MONDEO 2,5 V6 AUTOM LAATIKKO

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pasi peltonen
Viestit: 70
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:02
Paikkakunta: pori

FORD MONDEO 2,5 V6 AUTOM LAATIKKO

Viesti Kirjoittaja pasi peltonen »

:cry: Mikä on vikana kun pakilla laatikko toimii hyvin ja D- vaihteella lähdössä kuin kykin luistaisi.Heti kun vaihtaa kakkosen toimii huvin!Ja kun lyö kaasun pohjaan kierrokset vaan nousevat eikä tapahdu mitään!?!Kolmos vaihde tuntuu puuttuvan vallan ja myös ylivaihde!Merkki valo toimii kun pistää päälle.ONKO NORMAALIA KUN AJAA SATAA NIIN KIERROKSET OVAT 3500-4000 !?!Voiko olla jotain releitä laatikosta rikki vai mikä olisi vikana????
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Onko laatikossa öljyä oikea määrä?
ei sieltä mitään junia t...
pasi peltonen
Viestit: 70
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:02
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja pasi peltonen »

on
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Suodatin vaihtoon..?
Tai jotain pantojen kiristystä tms..
ei sieltä mitään junia t...
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Lamellit kuluneet loppuun.. :wink:
rocketman
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Maalis 2006 17:26

Viesti Kirjoittaja rocketman »

laatikko on cd4e. Juuri yhden korjasin pari viikkoa sitten, jossa oli forward-kytkimen rumpu särki. Se ei kulkenut eteenpäin lainkaan. Veikkaan, että tuossa lootassa fwd-kytkinpakka on palanut, kakkosella ja nelosella panta avittaa hieman ja siksi toimii siinä. Jos toimitat laatikon irrallaan mulle, niin melko tarkka hinta-arvio korjaukselle osineen (=tiivisteet, tarvittavat kitkat, suodatin) €800,-. Laatikon irroitus on noissa aika inhottava, kun pitää eturipustukset, raidetanko, apurunko yms irrottaa, että saa laatikon pois. Irroitus-/asennuskin onnistuu, mutta hinnan saa lähes tuplata. http://www.nobull.fi

JK
MondeoTuning
Viestit: 42
Liittynyt: 27 Maalis 2006 20:14
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja MondeoTuning »

Ainakin Volvojen automaattiaskeissa on asennontunnistin jotka ovat kulutustavaraa, laittaa winter asennon päälle vaikka ei pitäisi. (Ja tämä aiheuttaa luistamisen)
rocketman
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Maalis 2006 17:26

Viesti Kirjoittaja rocketman »

... edit ...
Viimeksi muokannut rocketman, 17 Huhti 2006 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rocketman
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Maalis 2006 17:26

Viesti Kirjoittaja rocketman »

MondeoTuning kirjoitti:Ainakin Volvojen automaattiaskeissa on asennontunnistin jotka ovat kulutustavaraa, laittaa winter asennon päälle vaikka ei pitäisi. (Ja tämä aiheuttaa luistamisen)
meinaatko volvon käyttämää aisin-warner lootaa ja sen PN-tunnistinta? ei oikein sovi tuohon vikakuvaukseen, vaikka vähän sovittaisikin :lol: ja kyllä sun volvossakin on jotain muuta fataalimpaa vikaa kuin pnp jos laatikko luistaa.
MondeoTuning
Viestit: 42
Liittynyt: 27 Maalis 2006 20:14
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja MondeoTuning »

Asennontunnistimen vika ilmenee Volvoissa juuri luistamisena. Eli aski jättää winterasennon päälle joka on tarkoitettu esim.liukkaiden mäkien nousemiseen, aski vaihtaa suoraan kakkoselle ja antaa laatikon luistaa. (Ainakin 850 ja s ja v70)
rocketman
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Maalis 2006 17:26

Viesti Kirjoittaja rocketman »

edelleenkään ei istu alkuperäiseen vikakuvaukseen. Eli kysyjä, vältä ajoa ja korjaa vika - mikään sähköongelma tuossa lootassa ei aiheuta noita oireita.
Vastaa Viestiin