Tuo nopeusmittarin neulan väpättämisenä tunnettu oire - kuinka luotettava merkki se on vaihdelaatikon poskilaakerien kuluneisuudesta?
Escortillani on ajettu 200 000 km. Laatikko tuntuu pelaavan ihan hyvin, eikä se taida huutaa mitenkään erityisesti. Nopeusmittari väpättää liikkeelle lähdettäessä jonkin verran, mutta kun auto on lämmennyt riittävästä, neula vakaantuu.
Kuinka huolestunut noista poskilaakereista pitäisi olla? Escorttini historiasta minulla ei ole tietoa. Jos muuten jollain on, niin olen kiinnostunut kuulemaan. Autoni on sigun mukainen, ja sen rekkari on TFS-399.
Muuten olen pikkuvioista huolimatta varsin tyytyväinen Escorttiini.
--
Tuomas Yrjövuori
Laatikon laakerit, Escort mk5
Laatikon laakerit, Escort mk5
Escort 1.8 16V CLX 4d -92
No jos tuon nopeusmittarin väpätyksen lisäksi myös perän stefat vuotaa, ei jää paljon arvailunvaraa. Jos ei vuoda niin koita ensin nopeusmittarin vaijerin vaihtoa.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Laatikon laakerit, Escort mk5
Hieman vuotaa, mutta ei kuitenkaan niin paljoa, ettäkö olisi laatikkoöljyn pinta laskenut milliäkään. Öljy siis ei varsinaisesti vähene yhtään.Krisse kirjoitti:No jos tuon nopeusmittarin väpätyksen lisäksi myös perän stefat vuotaa, ei jää paljon arvailunvaraa. Jos ei vuoda niin koita ensin nopeusmittarin vaijerin vaihtoa.
Alta käsin vetareita ryskyttämällä ei myöskään tunnu kovin suurta välystä.
Ykkös- ja kakkosvaihde hieman ulisevat, mutta liekö se normaalia Escortille ominaista voimansiirron ääntä?
--
Tuomas Yrjövuori
Escort 1.8 16V CLX 4d -92