C3 automaagin sähköt?
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47
C3 automaagin sähköt?
Mitens noi C3 automaagin sähköt menee? Sinne ei mee kyl ku kolme johtoa, mutta jos jollain olis joku kaava niist ni ois aika hienoo
Ei kai siitä mittarille mitään mee. ainakin käynnistyksen esto pitäs olla yks ja sitte tosiaan se valitsimen merkkivalo sekä varmaan pakkivalo.
Ei sen tarkempaa tietoa oo itelläkään.
Vaan aika tyhjä olisi tääkin foorumi jos pelkkää kivenkovaa faktaa sais kirjottaa.

Ei sen tarkempaa tietoa oo itelläkään.
Vaan aika tyhjä olisi tääkin foorumi jos pelkkää kivenkovaa faktaa sais kirjottaa.


Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47
Kolme piuhaa tulee, ja valitsimen valo ei ole kyllä ykskään, koska sille tulee erilliset sähköt sinne sisälle... Eli se on oltava:
-käynnistyksen esto ja
-pakkivalo
Mutta miten se on kytketty eli mitkä värit on mitäki...
ööh no otetaan tosta nyt selvää... Eli siis mä nyt yritän vähän selittää - tää aski ei tule foordiin kiinni, ni siks mua kiinnostais tietää että miten noi piuhat menee. Eli esim. meneekö startin heräte vaikka jotenkin ton askin "läpi" eli että siinä ois joku "katkasija" joka olisi kiinni vaihteen ollessa P tai N asennossa... jos näin olis ni sillonhan auto ei käynnistyis muuta kun valitsimen ollessa P tai N asennossa, mutta sitten pakkivaloille ei jäis ku yks piuha???
-käynnistyksen esto ja
-pakkivalo
Mutta miten se on kytketty eli mitkä värit on mitäki...

Sori, autenttisen faktatiedon peräänkuuluttajat, täältäkään ei tule oikeita värejä ja kaaviota, mutta...
C3- lootaan (niinkuin moniin muihinkin suhtsimmpeleihin 3v automaatteihin) tulee siis se yksi Neutral Safety Switch, jossa on kolme piuhaa: startin heräte, pakkivalo ja maa.
Maalaisvinkki: nuohan voisi testata renkuttamalla vaihteenvalitsinta ja mitttaamalla niistä piuhoista;
Se pari, joka johtaa virtaa P ja N asennoissa, on se startin heräte ja se pari, joka johtaa virtaa R asennossa on se pakkivalokytkentä. Eikä tuohon tarvi edes yleismittaria, vaan pariston ja lampun peräkkäin kytkettynä. Haasteellinen tehtävä, kun se loota on siinä lattialla ja ensin päätellään miten se Transmission Manual Lever toimii.
C3- lootaan (niinkuin moniin muihinkin suhtsimmpeleihin 3v automaatteihin) tulee siis se yksi Neutral Safety Switch, jossa on kolme piuhaa: startin heräte, pakkivalo ja maa.
Maalaisvinkki: nuohan voisi testata renkuttamalla vaihteenvalitsinta ja mitttaamalla niistä piuhoista;
Se pari, joka johtaa virtaa P ja N asennoissa, on se startin heräte ja se pari, joka johtaa virtaa R asennossa on se pakkivalokytkentä. Eikä tuohon tarvi edes yleismittaria, vaan pariston ja lampun peräkkäin kytkettynä. Haasteellinen tehtävä, kun se loota on siinä lattialla ja ensin päätellään miten se Transmission Manual Lever toimii.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Eli toisinsanoen sinne tulee yhtä karvaa pitkin jatkuva jännite ja niistä kahdesta muusta se kiertää vaihteenvalitsimen yhteydessä olevien kytkimien kautta startille(P ja N) ja pakkivalolle (R)???
Ei kai sinne maata tule?
Vai katkotaanko tossa taas nimenomaan maita? Eli startilta tulee maa johto ja pakkivalolta maajohto ja kolmas menee suoraan maihin.
Ja noita sitte em. tavalla katkotaan?
Ei kai sinne maata tule?
Vai katkotaanko tossa taas nimenomaan maita? Eli startilta tulee maa johto ja pakkivalolta maajohto ja kolmas menee suoraan maihin.
Ja noita sitte em. tavalla katkotaan?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Noin olen ymmärtänyt ainakin dodgen Neutral Safety Switchin kytkennän, eli NSS "antaa maata" tietyissä kepin asennoissa.TeRoK kirjoitti:
Vai katkotaanko tossa taas nimenomaan maita? Eli startilta tulee maa johto ja pakkivalolta maajohto ja kolmas menee suoraan maihin.
Ja noita sitte em. tavalla katkotaan?
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47
Eikai sinne maata tuu... Ku must tuntuu että kaks paria on ne pakkivalon, kun tossa manuaalissakin on pakki valo katkaisija - eli kaks napanen... Toisin sanoen yks jäis sitten startille, jolloin startin heräte menis luultavasti releen kautta jolloin tuo yks piuha maadottais sitä relettä... Maadotus tapahtuu kyllä rungon kautta... Täytyy nyt viellä mitata ne, et miten ne menee, mut aattelin vaa jos jollain ois ollu tietoo noist - ni ei ois tarvinnu ite alkaa pähkäilee...KajS kirjoitti:Sori, autenttisen faktatiedon peräänkuuluttajat, täältäkään ei tule oikeita värejä ja kaaviota, mutta...
C3- lootaan (niinkuin moniin muihinkin suhtsimmpeleihin 3v automaatteihin) tulee siis se yksi Neutral Safety Switch, jossa on kolme piuhaa: startin heräte, pakkivalo ja maa.
Maalaisvinkki: nuohan voisi testata renkuttamalla vaihteenvalitsinta ja mitttaamalla niistä piuhoista;
Se pari, joka johtaa virtaa P ja N asennoissa, on se startin heräte ja se pari, joka johtaa virtaa R asennossa on se pakkivalokytkentä. Eikä tuohon tarvi edes yleismittaria, vaan pariston ja lampun peräkkäin kytkettynä. Haasteellinen tehtävä, kun se loota on siinä lattialla ja ensin päätellään miten se Transmission Manual Lever toimii.
