TYPE 9, 5-VAIHTEINEN käykö tuo sierra 1.6 kaasari 5d vm88

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

TYPE 9, 5-VAIHTEINEN käykö tuo sierra 1.6 kaasari 5d vm88

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

elikkä käykö tuo laatikko " TYPE 9, 5-VAIHTEINEN "
sierraani 1.6 koneella 5ovee vuosimalli 88 ns. plug and play eli meneekö suoraan vaihtamatta mitään muita osia ja alunperin 4vaihteinen laatikko. tieto olis suht tärkeä
kiitos vastanneille
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

viewtopic.php?t=731&highlight=kardaanit Katoppas oisko tosta apua.

Lisäksi joudut varmaan vaihtamaan sen kytkinlevyn 190mm 23booriseksi. (190mm 20boorisen tilalle)
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

hmmm oliskohan mitään varmaa tietoa ei viittis turhaan laatikkoa ostaa jos ei sitten käykkään?
viirut
Viestit: 89
Liittynyt: 18 Marras 2005 21:12
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja viirut »

kartaanin tumppi vaihtaa, laatikon kannate ja kytkin levy 23pooriseksi niin sopii heittämällä
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

mutta kun tämä keltä ole laatikkoa ostamassa sano että 1.6 koneessa on ne kaikki samat??? http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm

ja tuolla näyttäis kaikki sopivan keskenään ??
viirut
Viestit: 89
Liittynyt: 18 Marras 2005 21:12
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja viirut »

mikäli laatikko on otettu 2litrasesta ei sovi heittämällä, mutta jos on pienellä pooriakselilla niin sopii heittämällä.. nämä pienipooriset 1.6litrasen 5vaihteiset vaihdelaatikot on todella lujassa löytää. olen itselle hakenut samanlaista laatikkoa...
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

jep kiitoksia tuosta tiedosta..

eihän se paha ole vaihtaa kytkintä samalla ja kardaani...
onhan se kuiteski 1 vaihde enemmän kivempi ajaa jos kierrokset motaril alle 4000rpm :D

alan varmaan sitten itsekkin etsimään 1.6 5v laatikkoa tai sitten vois ne kaikki samalla vaihtaa .
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

eikös siellä tarvi vaihtaa myös asetelma ja vauhtipöyrä...
kun ei taida sopia tonne 1.6 kytkiasetelman alle toi iso levy.. :roll:

ainaskin näin -84:ssa riesassa... :?
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

ft79 kirjoitti:eikös siellä tarvi vaihtaa myös asetelma ja vauhtipöyrä...
kun ei taida sopia tonne 1.6 kytkiasetelman alle toi iso levy.. :roll:

ainaskin näin -84:ssa riesassa... :?
Sitä varten ostetaan se 190mm eikä 215mm levy. Tietenkin 23poorisena..
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

jeps no jos joltain löytyy 1.6 alkuperäinen 5vlootikko ni ostan pois! elikkä eikös se alkuperäinen käy sitte suoraa??
Sierra 1.6 1988
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Grazzius kirjoitti:jeps no jos joltain löytyy 1.6 alkuperäinen 5vlootikko ni ostan pois! elikkä eikös se alkuperäinen käy sitte suoraa??
Se kytkinlevy menee vaihtoon joka tapauksessa.
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

tuntuu nyt olevan sen verta hankalaa et joutuu puol autoo vaihtaa
ni taidan ajella 4 vaihteella
Sierra 1.6 1988
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Grazzius kirjoitti:tuntuu nyt olevan sen verta hankalaa et joutuu puol autoo vaihtaa
ni taidan ajella 4 vaihteella
Noh noh.. älä nyt heti luovuta. Ei tuo monen tunnin homma ole laatikko ja kytkin vaihtaa. 8)
viirut
Viestit: 89
Liittynyt: 18 Marras 2005 21:12
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja viirut »

kaikki 1.6l orggis 5-vaihteiset vaihteistot on pienipoorisia (20 pooria) jolloin ei tarvi vaihtaa mitään, muuta kun nakkaa paikalle. taas jos laittaa 2litrasen laatikon niin pitää ostaa uusi kytkin levy 190mm ja 23 pooria. asetelma ja painelaakeri käy vanhat. sitte vaihteiston poikittaistuki, tuenkumi ja kartaanin etutumppi pitää vaihtaa..
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

viirut kirjoitti:kaikki 1.6l orggis 5-vaihteiset vaihteistot on pienipoorisia (20 pooria) jolloin ei tarvi vaihtaa mitään, muuta kun nakkaa paikalle. taas jos laittaa 2litrasen laatikon niin pitää ostaa uusi kytkin levy 190mm ja 23 pooria. asetelma ja painelaakeri käy vanhat. sitte vaihteiston poikittaistuki, tuenkumi ja kartaanin etutumppi pitää vaihtaa..

ei viisivaihteista pikkulaatikkoa(20poorista) ole ikinä tehty...
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

mr.oohoosee kirjoitti:
ei viisivaihteista pikkulaatikkoa(20poorista) ole ikinä tehty...
Juuri näin.. Type9:ssä kytkinakseli on aina 23poorinen.
viirut
Viestit: 89
Liittynyt: 18 Marras 2005 21:12
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja viirut »

90 luvun 1.6litraset 5vaihteiset on 20 poorisella akselilla. yhellä tutulla on ford angliassa kyseinen laatikko. muu laatikko ei olisi edes kooltaan mahtunut anglian alle. siis on niitä olemassa
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

viirut kirjoitti:90 luvun 1.6litraset 5vaihteiset on 20 poorisella akselilla. yhellä tutulla on ford angliassa kyseinen laatikko. muu laatikko ei olisi edes kooltaan mahtunut anglian alle. siis on niitä olemassa
Ei muuten ole, tai jos on niitä on todella harvassa. Mulla on välikopassa type9 aski joka on -92:sesta 1.6i riesasta (23 poorinen akseli). Ja kaikki ne type9:t joita olen nähnyt ovat olleet 23 poorisella akselilla (1.6 ja 2.0 versioita).

No en toki varmuudella voi sanoa että type9 ei ole 20boorisella akselilla mutta E P Ä I L E N suuresti ko. asiaa.

Miten niin muu laatikko ei mahtuisi angliaan? ei se laatikon koko miksikään muutu jos kytkiakseli on 23boorinen tai "20, jos näitä nyt edes on olemassa" ja kytkinlevy se on ainut joka tuon sopivuuden ratkaisee.

Kenttiin/1.6ohc:hen levy joka on 190mm, 23booria.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

jo vain.
pooreja on aina 23 mutta levyä on kahta kokoa.
190mm ja 215mm
Focus 1.0 edition a6 2017
viirut
Viestit: 89
Liittynyt: 18 Marras 2005 21:12
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja viirut »

tämä laatikko on pienempi kooltaan kuin type 9
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

viirut kirjoitti:tämä laatikko on pienempi kooltaan kuin type 9
No ei se sitten 5-vaihteinen ole, tai ei ainakaan fordilainen.

edit. vai laskeeko se sun kaverisi peruutusvaihteenkin mukaan?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei sieltä mitään junia t...
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

viirut kirjoitti:tämä laatikko on pienempi kooltaan kuin type 9
Ei se sitten ainakaan foordin laatikko ole.
viirut
Viestit: 89
Liittynyt: 18 Marras 2005 21:12
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja viirut »

minäpäs käyn jokupäivä kaverilla ja kysyn uudetaan..
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

hahah eli siis onkohan semmosta mikä sopii suoraa ?
Sierra 1.6 1988
Vastaa Viestiin