
Scorpa 2.8v6 ruiskun säätö
Scorpa 2.8v6 ruiskun säätö
No niin, nyt se tapahtui mitä aina pelkää. Scorpio 86- ei mennyt katsastuksesta päästöarvoista läpi.
Häkä (muistaakseni se oli se) ei mennyt rajoihin. Yläraja oli 4.5 mutta minulla meni 5.x. Eikös tuo tarkoita sitä että kone käy liian rikkaalla? Tyhjäkäyntikin oli hivenen yli 1000. Siihenkään en ole löytänyt säätöä. Jos olisi ollut alhaisempi niin ehkä olisi saanut tiputettua arvot rajoihin. Tulpat näytti olevan ok ja virranjakajan kansikin. Moottorissa on elektroninen ruisku joten ei näy missään mitään säätöjä ja auto on ollut vasta pari vuotta joten en ole kerennyt moottoriin perehtyä kun on mennyt aika muita paikkoja fixatessa. Viimevuonna meni katsastuksesta ok. Kellään kokemusta/vinkkiä?

Autossa varmaankin läppätyyliset ilmamäärämittarit. Silloin voi tyhjäkäyntiseoksia säätää. Koska tyhjäkäynti on korkea, niin tarkasta imuletkut, jos on halkeamia. Rikkinäiset letkut vaikuttavat myös seoksiin. Jos mitään ilmavuotoa ei ole, niin korkea tyhjäkäynti johtuu tyhjäkäyntiventtiilistä tai liian auki olevasta kaasuläpästä.
Kuva
Tuommoiset mötikät sieltä löytyi. Mitenhän ne pitäisi puhdistaa kun ei uskalla noita luukkuja aukoa kun on jollain aineella kiinni. Vai saako ne enää ilmatiiviiksi millään?
Missähän on tyhjäkäyntiventtiili? Onkohan se semmoinen jarrusylinterin näköinen mötikkä edessä, johon tulee piuha?!? Pitää yrittää metsästää holtokirjaa kun on ruiskun sielunelämä vähän hakusessa.
Tänään ainakin selvisi että mikä ihmeen toinen kaasuvaijeri menee jonnekin. Se on näemmä vakionopeuden säätimelle joka oli tuolla mötiköiden alla piilossa. Senkin kunnostus olisi sitten joskus tehtävä kun ei toimi.
Kuvat linkkenä kiitos! -Edit By: Lalli69-
Tuommoiset mötikät sieltä löytyi. Mitenhän ne pitäisi puhdistaa kun ei uskalla noita luukkuja aukoa kun on jollain aineella kiinni. Vai saako ne enää ilmatiiviiksi millään?
Missähän on tyhjäkäyntiventtiili? Onkohan se semmoinen jarrusylinterin näköinen mötikkä edessä, johon tulee piuha?!? Pitää yrittää metsästää holtokirjaa kun on ruiskun sielunelämä vähän hakusessa.
Tänään ainakin selvisi että mikä ihmeen toinen kaasuvaijeri menee jonnekin. Se on näemmä vakionopeuden säätimelle joka oli tuolla mötiköiden alla piilossa. Senkin kunnostus olisi sitten joskus tehtävä kun ei toimi.
Kuvat linkkenä kiitos! -Edit By: Lalli69-
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Hurraaaaa
Läpi meni. Putsasin siis kaikki nuo edellämainitut ja vaihdoin vielä tulpat ja virranjakajan kannen varmuuden vuoksi. Olisin vaihtanut tulpanjohdotkin mutta jostain syystä kyseiseen härpäkkeeseen ei niitä saa kuin tilaamalla ja ei ollut aikaa. Tässä siis ruuvi lukitteinen kansi, jossa eri pää kuin 'tavallisissa' piuhoissa.
Aika paljon selvisi samalla jo ruiskun sielunelämästä. Ei tuo niin kauhea olekaan kun alussa näyttää. Jopa vikakoodien etsintään löytyi ohje, jahka saa hommattua analogisen volttimittarin ja löytäisi sen pistokkeen mihin sen tökkää...
Suuri kiitos teille kun autoitte..

Aika paljon selvisi samalla jo ruiskun sielunelämästä. Ei tuo niin kauhea olekaan kun alussa näyttää. Jopa vikakoodien etsintään löytyi ohje, jahka saa hommattua analogisen volttimittarin ja löytäisi sen pistokkeen mihin sen tökkää...
Suuri kiitos teille kun autoitte..