MAP anturi
MAP anturi
Onko kukaan aukassu ja korjannu tuota mappia(voiko sitä edes aukoa)? eli mikä sieltä hajoo tai likaantuu? En ole vielä yhtään tutkinu kapistusta, mut mitä täsä haulla lueskelin, niin oireet viittaa map-anturiin. Paljonko uus maksaa tai löytyykö niitä romiksilta?
En nyt tiedä millainen tuo MAP on, mutta MAP anturin, siis elektronisen komponentin, saa 15e:llä. Jos tuo vakio on joku koteloitus tjsp, niin veikkaisin, että siellä on sisällä kuitenkin tommonen antura.
Noita saa esim. http://www.partco.fi tai muusta elektroniikka kaupasta.
Jos se on sulla rikki, niin ei kai sen avaaminen sitä enempää riko?
Noita saa esim. http://www.partco.fi tai muusta elektroniikka kaupasta.
Jos se on sulla rikki, niin ei kai sen avaaminen sitä enempää riko?
Ai jaa, motonetiskö ois..Kysyin paikallisesta tarvikeliikkeestä, vastas jotta merkkiliikkeestä löytyy. Jonne sit soitin : 243e. Ois aika raskas investointi 500e autoonjaska74 kirjoitti:dokkisierran map maksaa motonetissä karvan alle 70,-
itse ostaisin uuden koska käytetty on aina käytetty.


Tai jos köyhä kokeilis ensin paineilmalla tohauttaa....
mondeo 2.0 Tdci
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
No miten voi varmistaa, että vika tossa alipainetunnistimessa, muutaku kokeilemalla? Vai oisko muitaki mahdollisuuksia. Tulpat, bensansuodatin ja lambda(johot oli sulanu pakarin kylkeen) ja öljytki vaihdettu. Nykii siis kiihdyttäessä, tasasella kulkee suhkot ok. Vaikuttaa mielestäni jotta laihalla käy? katti vehe siis kyseessä ja leimaki käy vähiin. Ilmaseeko vikakoodit noin vanhas tota mappia?
mondeo 2.0 Tdci
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Ok, tuosta rohkaistuneena aattelin jotta syteen taikka saveen ja tilasin anturin motonetistä. Varmaan tiistain, keskiviikon vaihel selviää oliko vika siinä.turbiiniriesa kirjoitti:voi se hyvinkin olla mappi,vaikka joskus tasakaasulla olisko ok. koska se voi olla sillai rikki et se ei pysy nopeissa muutoksissa mukana...ja taas ku ajetaan nortikierroksilla pidempään,niin silloin mappi pääse mukaan![]()
nyt ku yritän muita aiheuttajia miettiä,niin ei just tuu mieleen.ehkä
myöhemmin.
Samalla tilasin myös takajousen pohjaanlyöntikumen(vanha kadonnu).Onko kumen laitto isotöinen, lähteekö takajousi irti kun löysää iskarin ja jarruletkun? Vaativat kai katsastukses ton kumin..
mondeo 2.0 Tdci
Juu ja tuossa Sierran takajousen tapauksessa jos meinaa käyttää jousipuristinta pitää sen olla varsin erikoinen kapistus jotta mahtuu toimimaan, tavanomaisilla puristimilla aika lailla mahdoton tehtävä...Jaakko85 kirjoitti:Jos sierran takajousi kyseessä niin kyllä sen ilman jousipuristintakin saa pois. Sorkkarautaa siinä tarvii.
Jaa, siitähän taisi riesa tulla. Tuskin ollu kyllä viime katsastuksessakaan, eihän se sieltä tippumaankaan mahu. Mut uuden jo hommasin, pitäneekö käyttää alan miehellä.WSE kirjoitti: Juu ja tuossa Sierran takajousen tapauksessa jos meinaa käyttää jousipuristinta pitää sen olla varsin erikoinen kapistus jotta mahtuu toimimaan, tavanomaisilla puristimilla aika lailla mahdoton tehtävä...
Just kävin koikalla, ja nykiminen tuntu asettuneen uudella map-anturilla

mondeo 2.0 Tdci
Ei kun,se jousen vaihto on helppo.jaines kirjoitti: Jaa, siitähän taisi riesa tulla. Tuskin ollu kyllä viime katsastuksessakaan, eihän se sieltä tippumaankaan mahu. Mut uuden jo hommasin, pitäneekö käyttää alan miehellä.
Just kävin koikalla, ja nykiminen tuntu asettuneen uudella map-anturilla
Auton perä ylös niin että renkaat roikkuu ilmassa ja jollain kangella pois,ja uutta tilalle.
Se ei ole yhtään tuon vaikeampaa.
ei sieltä mitään junia t...
Pitää irroittaa, kaikenlisäksi vielä vetarikin niin homma helpottuu, jotkuthan on (kuulemma) ottanut ilman vetarin irroitusta jousta pyörittelemällä. "Tökättävä" vetari vaan on senverran helppo irroittaa että ei kannata alkaa kikkailemaan. Eriasia jos on laippavetarit ja tiukat pultit..jaines kirjoitti: No, helpolta kuulostaa. Eikö siis tarvi ees jarruletkua irrottaa tai iskaria