cvh:n flekti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

cvh:n flekti

Viesti Kirjoittaja late »

Eli millasessa lämpötilassa flektin kuulus ruveta puhaltaan?Kone kävi jo 100 asteisena eikä siltikään ruvennut pyörimään.Tarkistin kyllä flektin toiminnan ja akusta suoraan virtaa ottamalla pyörii hyvin.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

motonet:


jos VIHREÄ 95°-88°
jos MUSTA 103°-98°
jos VALKEA 87°-80°
Diesel 101°-94°
Focus 1.0 edition a6 2017
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Niin mitäs osaa noilla väreillä ny tarkotettiin? :oops:
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

late kirjoitti:Niin mitäs osaa noilla väreillä ny tarkotettiin? :oops:
Sitä anturin liittimen muoviosaa, muovista rinkulaa tai maalattua täplää. Riippuu autosta, mallista ja anturin valmistajasta.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Vihreehän se tais olla,ja se on siinä termostaattikotelossa jos oikein muistan(?).No toi on viel rajamailla kun 88-95 ja mittari näytti noin 100 astetta.
AnttiM
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Kannattaa suosiolla vaihtaa uusi anturi, ei maksa paljon ja on todella helppo vaihtaa...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

late kirjoitti:Vihreehän se tais olla,ja se on siinä termostaattikotelossa jos oikein muistan(?)
Siinähän se on.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kun tässä nyt oikein asteista puhutaan, voisin kuvitella että autoon on asennettu oikein erillinen lämpömittari ja se taas tuo mulle ajatuksen että tuota 'flektiongelmaa' kannattaisi varmasti lähetä purkamaan vähän jostain muualta kuin flektistä.

Nämä nykyiset hienot ja halvat autoquaketriscoymhuuhaamittarit tuntuvat yleisesti ottaen näyttävän vähän niinkun suurinpiirtein sinnepäin, ja jos autoquake nyt näyttää sitten 100 ja flekti ei hörähdä niin empä alkaisi vielä työkaluja kaivelemaan jos auto muuten pelaa eikä keitä. Yleisen käsityksen lisäksi omakohtainen kokemuskin löytyy. Omassa viimekesäisessä tilapäiskilpurissa oli tuollainen autoquake lämpömittari ja se näytti ihan selkeästi 10 astetta liikaa. Vaikka mittari näytti 108 niin vesi ei kiehunut ja kaikki pelasi ihan normaalisti, ja tämän havaittuani en edes viitsinyt öljynpainemittariin kytkeä sen enempä sähköjä kuin että sain siihen valot :-)

Jos noi asteet nyt alkaa jatkuvasti olemaan tapissaan niin kannattaa ehkä laittaa auton alkuperäinen lämpömittari käyttöön - edes tilapäisesti - ja katsella nouseeko sekin hälyttäviin lukemiin. Jos tähän operaatioon ryhdyt, täytyy myös mittarin anturi ehdottomasti vaihtaa auton alkuperäiseen koska lisämittarin anturillahan se näyttää takuuvarmasti puutaheinää.

Jos tässä ei nyt ollutkaan kyse lisämittarista niin sitten en osaa auttaa, siinä tapauksessa herää vain kysymys että miten auton orkkismittarista tulkitaan 100 astetta :-)
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Omassa cvh moottorilla varustetussa autossa flektit eivät ole tainneet vähäänaikaan pyöriä, koska pyörivät käsin kokeiltuna hieman nihkeästi. Mittarinmukaan lämmöt nousee juuri asteikolle eli ei ihme ettei ole tarvinnut tuuletella.. Termostaatti+anturi menee vaihtoon, vaikka todennäköistä on että pelkkä termarin vaihto riittäisi (ja ehkä se kuulanreikä umpeen.).
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Oikein arvasit krisse autossa on equussin lämpömittari,Luulen kyl vähän samaa et saattaahan tuo mennä mittarivirheen piikkiinkin.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Krisse kirjoitti: Vaikka mittari näytti 108 niin vesi ei kiehunut
paineistettu vesi kiehahtaa vasta tuola 110-120c nurkilla..
Focus 1.0 edition a6 2017
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Ei ollut paineistettuna kun sammutin koneen ja avasin korkin.

Arvasin tuota kirjoittaessani että joku vetää tämän kortin esiin :-)
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Krisse kirjoitti:Ei ollut paineistettuna kun sammutin koneen ja avasin korkin.

Arvasin tuota kirjoittaessani että joku vetää tämän kortin esiin :-)
Pelkkää vettäkö oli järjestelmässä? Jäähdytinnesteet kun myös nostavat tuota kiehumispistettä muutamalla asteella.

Kaikki nuo lämpömittarit perustuvat ptc ( tai joskus ntc) vastuksen (anturi) yli vaikuttavan jännitehäviön mittaukseen, ja mitkä tahansa kaupalliset komponentit ovat sen verran tarkkoja jottei kovin suuria heittoja pitäisi syntyä vaikka kuinka olisivat bulkkikamaa. Periaatteessa luulisi jokaisen valmistajan suorittavan jotain kalibrointia noille kun se ei maksa juuri mitään kuitenkaan. Eri asia on paljonko se liukuhihnalla painavaa kiinan poikaa kiinnostaa mitä viisari näyttää eli laadunvalvontahan voi olla mitä sattuu.
Tuo tekniikka on kuitenkin niin yksinkertaista jotta epäilen suuresti onko edes halvimmissakaan mittareissa kovinkaan monen asteen heittoja.

No, itse ostaisin kuitenkin VDO:n tai vastaavan tekeleitä, eivät mene nekään rahat kiinaan sitten (saksalainen).
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Eihän se ~100'C tyypittäminen kova homma ole keittiö olosuhteissa jos kerta on vielä tuollainen lisämittari eikä auton orggis :).
Vastaa Viestiin