Lämpömittarista havainnoitua:
Tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajellessa lämpömittarin neulla kipuaa punaiselle. Kiihdytyksen tai moottorijarrutuksen ajaksi mittari palaa normalilämpöön. Vaeltelua ei esiinny kylmällä koneella enkä huomannut sitä myöskään pakkaskeleillä.
Kyseessä on 95 vuoden 1.8 d escort. Onko tuossa lämpömittari tullut hulluksi vai tulisiko epäillä vesipumppua, termaria, kannentiivistettä tms. Ja autohan on hätäisesti sisäänajettu, mittarissa vasta 50 tkm (neljättä kierrosta tosin...)
Meneekö näissä muuten vesipumppu vaihtoon jakohihnan mukana?
Dieselin lämmöt
Onko noita muovi / metallisiivillä olevia pumppuja sekä alkuperäisinä että tarvikkeena? Vai meneekö tuo siiven materiaali varaosan valmistajan mukaan?
Onkohan tuo pumppu hihnaremontin yhteydessä vaihtuva osa kuten vw-tuotteissa? Hihnassa olisi 10tkm jäljellä, mutta mahtaako pumppu jaksaa sinne asti...
Motonetissa vesipumpusta pyydetään 44€, siipimateriaalista ei ole tietoa.
Onkohan tuo pumppu hihnaremontin yhteydessä vaihtuva osa kuten vw-tuotteissa? Hihnassa olisi 10tkm jäljellä, mutta mahtaako pumppu jaksaa sinne asti...
Motonetissa vesipumpusta pyydetään 44€, siipimateriaalista ei ole tietoa.
Kannattaa kysästä vaikka varaosaliikkeestä niillä on enemmän taustatietoa pumpusta. Ja käsitys on että tarvike/alkuperäisenä on. 100% varmaksi en sano. Pumppu voi jaksaa sen 10tkm, mutta entäs jos kiehautaa vedet ja kansi kieroutuu. Sitten on isompi remppa kyseessä.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW