Brassi escortin kone fiestaan..?
Varmastihan se nälkä kasvaa ja jos on aikaa/rahaa hankkia tarvittavat osat alustaan, niin itse laittaisin suoraan 1.6l 90hv:n version. Näin itse aion, kunhan ensin löydän sopivan mk1 fiestan.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Joo tuota on 343 Volvon moottori joskus ollut osina kuin myös BrassiHerkko kirjoitti: Peruskone taatusti sama ku renu/343 volvo.
Ainaki siinä eskossa jota ropasin.
No,venakopassa luki kyllä Ford. :)
Escortin, Brassi Escorttiin ei ainakaan mitkään Renault/Volvon osat natsanneet. Vois olettaa löytyy samoja osia löytyy, jos perusmoottorit ovat samoja, mutta kun vain ei. Silloin asiaa selvittelin (kun osia ei löytynyt romuttamolta) ja tulin tulokseen, että Brassi Escortin sukujuuri ei löydy perustuonti Volvosta tai Renaultista.
Volvo/Renault 1.4
Brassi Escort 1.3/1.6
j.h
Viehän tuo mullaki 1.1 koneella oleva reilua kahdeksaalitraa kaupungissa.tves kirjoitti:Näkyy muuten olevan suosittu rakentelemisessa toi fiesta..![]()
Niinhän se varmaan ky kasvaa,mut jos edes vähäks aikaa piisais nuo tehot.. Asiasta kolmanteen niin onko normaalia et toi fiesta vie 8L/100km..?? ku tuntuis tuo kulutus aika isolle koneeseen verrattuna..
Tulihan tuollainen oma fiestakin hankittua
Koneeksi olen ajatellut 1.3l cvh:ta, kun selviää niin pienillä muutoksilla. Tietysti pientä piristystä ajattelin, eli kanavista purseet pois ja pientä muotoilua, venttiilien muotoilu, 40mm lortot (kun sattuu löytymään, tarvisi vaan imusarja saada?!) ja jonkin moinen "parempi" pakosatsi? Vai tuskin vakiopakosarja hirveästi ahdistaa jos tehoja hakisi n. 10-20hv lisää? Eikös noilla muutoksilla olisi mahdollista saada tehoa sen 80-85hv:n (maksimissaan 90?) luokkaa. Nokkaa en siis ajatellut rueta vaihtamaan.
Putkisto on jo valmiiksi paremmin hengittävämpi (2", hieman isoa tuolle vakiolle 1.1l
).

Koneeksi olen ajatellut 1.3l cvh:ta, kun selviää niin pienillä muutoksilla. Tietysti pientä piristystä ajattelin, eli kanavista purseet pois ja pientä muotoilua, venttiilien muotoilu, 40mm lortot (kun sattuu löytymään, tarvisi vaan imusarja saada?!) ja jonkin moinen "parempi" pakosatsi? Vai tuskin vakiopakosarja hirveästi ahdistaa jos tehoja hakisi n. 10-20hv lisää? Eikös noilla muutoksilla olisi mahdollista saada tehoa sen 80-85hv:n (maksimissaan 90?) luokkaa. Nokkaa en siis ajatellut rueta vaihtamaan.
Putkisto on jo valmiiksi paremmin hengittävämpi (2", hieman isoa tuolle vakiolle 1.1l

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
CVH:n peltisarjat ei sitten käy ykköskoppaiseen Fiestaan asennettuun CVH:hon ihan tosta vaan. Niitä pitää modata sekä ylhäältä että alhaalta jos haluaa sellaisen saada sopimaan. On kuitenkin toteutettavissa. Toinen vaihtoehto on valmistaa kokonaan uusi peltisatsi, vaatii sitten vaan jo jonkun verran taitoa. Välttävä budjettiratkaisu olisi löytää XR3i Eskortin valupakosarja, on tiemmä huomattavasti muita CVH:n vakiopakosatseja tehokkaampi.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Joo, tuon tiesinkin, ettei tehdassarja suoraan mene. Joskus ehkä voi tulla tehtyä oma peltisatsi, mutta tuo xr3i:n valusarjan voisi siksi aikaa laittaa.
Edit: Missä mk1 fiesta mallissa on ollut kierroslukumittari?
Edit: Missä mk1 fiesta mallissa on ollut kierroslukumittari?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Löytyykö sulta Krisse vertailupapereita joita vois käyttää muutoskatsastuksessa hyväks? 1.3l cvh siis tulossa.
Mitenkäs muuten, kun rekisteriotteessa ei lue tehoa, eli on vain tyhjä kohta, niin mitäs se meinaa? Muutoskatsastuksessa taitaa tulla teho merkintä sitten jo.
Mitenkäs muuten, kun rekisteriotteessa ei lue tehoa, eli on vain tyhjä kohta, niin mitäs se meinaa? Muutoskatsastuksessa taitaa tulla teho merkintä sitten jo.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
No sen saa kyl jokaisesta Voortiliikkestä, ja siinä on sitten niiden leimakin jotta näkevät konttorilla että se on asiallinen dokumentti eikä mikään itse sotkettu. 1.3 CVH:han ei vaadi sen enempää muutoksia kuin 1.3 takasylinterit ja jarrutehostin pitää olla. Ja vetarihommat menee sitte vähä asian esittäjän ja katsarin mukaan, siitäkin kerrotaan tuolla saitilla.Sultzi kirjoitti:Löytyykö sulta Krisse vertailupapereita joita vois käyttää muutoskatsastuksessa hyväks? 1.3l cvh siis tulossa.
Harvoin niitä on merkittykään, muutoskatsastuksen jälkeen se kyllä näkyy kun pitää ne asiat siinä toimituksessa selvittääkin.Sultzi kirjoitti:Mitenkäs muuten, kun rekisteriotteessa ei lue tehoa, eli on vain tyhjä kohta, niin mitäs se meinaa? Muutoskatsastuksessa taitaa tulla teho merkintä sitten jo.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Minkäkokoista putkea on tuo mk2 1.4l pakoputken alkukäyrä? Jos siis laittaisin ekkerin xr3i:n pakosarjan ja tuon siihen jatkeeksi? Vai mikä olisi hyvä vaihtoehto?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Onkohan -89 Orionin 1.6i koneessa sama pakosarja kuin XR3i ekkerissä?
Edit: En viitsi tehdä uutta topicia tän takia, mitä kautta menee pakoputki vakiona Fiestassa taka-akselin ohitse, ali vai yli?
Edit: En viitsi tehdä uutta topicia tän takia, mitä kautta menee pakoputki vakiona Fiestassa taka-akselin ohitse, ali vai yli?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71