Osaisiko kukaan kertoa, minkä suuruinen puristussuhde olisi passeli Kentin V6T46 nokalle, valmistaja kun ei ilmoita luettelossaan, eikä ainakaan toistaiseksi ole vastannut kyselyyny (käytetään 98:a).
Speksit:
imu 32/72 pako 72/32
Tuosta kestoa 284 astetta ja overlappia 64.
Max nosto (ilmoitettu) 11.2mm imu ja 11.15mm pako.
Kone on Sierran 2,9 Cologne, vakio puristus 9.0:1.
Minkälaista puristusta?
Joo, kyllä varmaan voipi nostaa, mutta kysymys onkin miten paljon.
Noissa vakio männissä on aika iso allas, 10-11cc ja mulla on uudet männät, joissa ei moista ole. Jos sinne nyt lataa noi männät semmosenaan, hyppää puristukset 11:1 kieppeille, joka luultavasti on liikaa.
Eli kannesta, eikä lohkosta ole tarkoitus höylätä, kun puristukset on nousemassa liian koviksi. Lohkosta ei muutenkan pysty ottamaan, kun vakio mäntäkin tulee yli dekkitason ehkä 0,5mm, eli kannen tiiviste vaan siinä välissä. Uudet männät on samalla puristuskorkeudella kuin vanhat, mutta siis ilman sitä allasta.
EDIT:
Voisi vielä lisätä ne stanu nokan arvot
imu: 30/66 pako: 76/20, eli overlappia 50 astetta ja kestoa 276.
vakio puristus 9.0:1.
Nosto ei tiedossa, varmaan jotain 10mm luokkaa.
Noissa vakio männissä on aika iso allas, 10-11cc ja mulla on uudet männät, joissa ei moista ole. Jos sinne nyt lataa noi männät semmosenaan, hyppää puristukset 11:1 kieppeille, joka luultavasti on liikaa.
Eli kannesta, eikä lohkosta ole tarkoitus höylätä, kun puristukset on nousemassa liian koviksi. Lohkosta ei muutenkan pysty ottamaan, kun vakio mäntäkin tulee yli dekkitason ehkä 0,5mm, eli kannen tiiviste vaan siinä välissä. Uudet männät on samalla puristuskorkeudella kuin vanhat, mutta siis ilman sitä allasta.
EDIT:
Voisi vielä lisätä ne stanu nokan arvot
imu: 30/66 pako: 76/20, eli overlappia 50 astetta ja kestoa 276.
vakio puristus 9.0:1.
Nosto ei tiedossa, varmaan jotain 10mm luokkaa.