2.0 OHC:n virittely

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
COSSUHENKKA
Viestit: 111
Liittynyt: 18 Maalis 2005 21:08
Paikkakunta: Humppila

2.0 OHC:n virittely

Viesti Kirjoittaja COSSUHENKKA »

Paljonko ootte saaneet vaparina koneesta irti hevosia? Paljonko kului rahaa?
Escort 1.6 STW -98
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: 2.0 OHC:n virittely

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

COSSUHENKKA kirjoitti:Paljonko ootte saaneet vaparina koneesta irti hevosia? Paljonko kului rahaa?

isot pojat kertoi huoltoasemalla että parilla tonnilla vois pari sataa saada
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Re: 2.0 OHC:n virittely

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jaska74 kirjoitti:
isot pojat kertoi huoltoasemalla että parilla tonnilla vois pari sataa saada
Ohhoh, vai vaparina? justjoo.. Eiköhän tuosta virityksestä löydy haullakin jonku verran juttua.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Melkein(tai kokonaan) tuo pari tonnia menee tuonne kannen suuntaan jos se tehdään alusta asti kunnolla tehoa hakemalla.
gti golo palloilija
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jaakko85 kirjoitti: Ohhoh, vai vaparina? justjoo.. .
Joo joo..
Ralli puolella on OHC koneista otettu 250heppaa vapareina (useita) mutta yleensä porattuja/muutettuja n.2.2 litrasiksi.
Esa
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Maalis 2006 16:53
Paikkakunta: MÄNTSÄLÄ

Viesti Kirjoittaja Esa »

Itse päätin "villinä" vuosina piristää 2.0 OHC sierraani. Kansi rally raceen ja kaasarin tilalle ruisku. Markka-aikaa elettiin ja remonttiin paloi n. 6000 markkaa. Ja onnistunut virityshän on silloin kun äänet kaksinkertaistuu (by martelius) ja tehot pienenee 15 prosenttia. Verrattuna kustannuksiin ja tehonlisäykseen, jos nyt jälkiviisaana mietin tempausta, päätyisin nyt laittamaan cossun koneen. Tuossa tekemässäni remontissa ei ollut loppuen lopuksi mitään järkeä. Takapyörätehot mitattu n. 125hv. Näin meillä.. Ainoa plussa puoli oli kulutus, se pysyi maltillisessa matka-ajossa 7 litran tuntumassa.
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Esa kirjoitti:Itse päätin "villinä" vuosina piristää 2.0 OHC sierraani. Kansi rally raceen ja kaasarin tilalle ruisku. Markka-aikaa elettiin ja remonttiin paloi n. 6000 markkaa. Ja onnistunut virityshän on silloin kun äänet kaksinkertaistuu (by martelius) ja tehot pienenee 15 prosenttia. Verrattuna kustannuksiin ja tehonlisäykseen, jos nyt jälkiviisaana mietin tempausta, päätyisin nyt laittamaan cossun koneen. Tuossa tekemässäni remontissa ei ollut loppuen lopuksi mitään järkeä. Takapyörätehot mitattu n. 125hv. Näin meillä.. Ainoa plussa puoli oli kulutus, se pysyi maltillisessa matka-ajossa 7 litran tuntumassa.
No ei ne nyt pelkällä kannella ne tehot synny... :roll: Mut ei parilla tonnilla 200hv saa. On sitä ohariin laitettu vanhassa rahassa 12000mk ja takapyöräteho 2.1ltr. koneesta 152hv.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Bootsi kirjoitti: Joo joo..
Ralli puolella on OHC koneista otettu 250heppaa vapareina (useita) mutta yleensä porattuja/muutettuja n.2.2 litrasiksi.
No en minä sitä hevosvoimamäärää epäillytkään, vaan sitä että paritonnia rahaa ei sen virittämiseen "puhtaalta pöydältä" ihan taida riittää..
COSSUHENKKA
Viestit: 111
Liittynyt: 18 Maalis 2005 21:08
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja COSSUHENKKA »

Mitäs muuten tommoisessa Sierran 2.0 kaasari koneessa on vakiona kaakkeja? Muutoskatsastus mielessä kyselen.
Escort 1.6 STW -98
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei sieltä mitään junia t...
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

COSSUHENKKA kirjoitti:Mitäs muuten tommoisessa Sierran 2.0 kaasari koneessa on vakiona kaakkeja? Muutoskatsastus mielessä kyselen.
Jos vakio 2l moottoria virität vaparina, niin tehopainosuhde on jäätävä alle 7kg/kW, muuta rajoitusta ei ole. Iskutilavuus saa nousta 10%. Eikä edes muutoskatsastusta tarvita :D
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Sierra 2.0
Tunnus kW (DIN hp) rpm viritys vuosimalli
N4A 85 (115) 5500 säätämätön kat. 1987-89
N4A/4I 85 (115) 5500 1987-89
N4B 74 (100) 5100 säädettävä kat. 1987-89
N8A 80 (109) 5600 1989-93
N8C 77 (105) 5600 säätämätön kat. 1989-93
N9A 90 (122) 5500 1989-93
N9C 88 (120) 5500 säädettävä kat. 1989-93
N9E 85 (115) 5500 säädettävä kat. 1992-93
NE5 74 (100) 5300 +(CH)(S) 1987-89
NEJ 74 (100) 5400 säätämätön kat. 1987-89
NES 77 (105) 5200 säätämätön kat. 1987-89
COSSUHENKKA
Viestit: 111
Liittynyt: 18 Maalis 2005 21:08
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja COSSUHENKKA »

overboost kirjoitti: Jos vakio 2l moottoria virität vaparina, niin tehopainosuhde on jäätävä alle 7kg/kW, muuta rajoitusta ei ole. Iskutilavuus saa nousta 10%. Eikä edes muutoskatsastusta tarvita :D

Tarkoitus olisi leimata cortina 2.0 koneelle.
Escort 1.6 STW -98
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Jaakko85 kirjoitti:No en minä sitä hevosvoimamäärää epäillytkään, vaan sitä että paritonnia rahaa ei sen virittämiseen "puhtaalta pöydältä" ihan taida riittää..
jos ostaa osat käytettynä...
Focus 1.0 edition a6 2017
Vastaa Viestiin