
1.8 riesan kyvyt
1.8 riesan kyvyt
kuinkakohan tuollaisen 1.8L -87 kaasari riesan pitäis liikkua? itse hommasin sellasen ja tuntuu tosi nuhaselta. ei tunnu kiihtyvän eikä kulkevan vai johtuuko se vaa toisesta turbo riesastani
onko noissa kaasareissa jotai oleellisia vikoja tai kuluma kohtia?

jaa 170 huiput
tuolla ruoskalla ei ikinä
taitaa olla jotai pielessä ku hyvä jos 120 saa lasii,sytkän säädin mutta luulen että kaasari on kaput ja olis kiva tietää mikä niihin yleensä tulee? vai onko vika jossai muualla? taitaa päästä helpommalla ku vaihtaa kaasarin. tai sitten antaa olla ja odottaa et lumet sulaa et saa turbo riesan ajoo 



Taitaa olla ennemminkin 1796 kuutiosenttiä ja 66 kilowattia, koodeilla REB ja RED. Näitä ne taitavat olla nuo Suomeen tuodut. Vaikka eipä tuo kaksi kilowattia mitään merkitse:)
Itselläni on tuollainen 360 tkm ajettuna. Kerran olen kaasarin purkanut ja uusinut kalvot ja tiivisteet. Ei ollut perstuntumalta mitään vaikutusta käytökseen, mutta kulutus tippui pari - kolme litraa satasta kohden.
Tuntuu sen sijaan olevan erittäin ronkeli venttiilinvälyksien osalta. Liekö sillä jotain vaikutusta, että tuonhan pitäisi olla jonkin sortin laihaseosviritelmä, ainakin vuoden 88 TM:n mukaan. Normaalisti tuntee erittäin selvästi koska kakkoskurkku aukeaa, mutta ainakin tuossa omassa tuo ero häipyy sitä mukaa kun välykset menevät pieleen kilsojen myötä. Alkaa vetää puhtaasti vasta vähän alta neljäntonnin, siihen asti ikään kuin miettii mennäänkö vai ei. Hienokseltaan saattaa nykiäkin miettiessään, mutta ei kovin helposti havaittavasti. Kun välit ovat kohdillaan, vetää paljon tasaisemmin ja huomattavasti pontevammin pienemmilläkin kierroksilla. Kuivaillaanpa vielä siten, että välien ollessa kohdillaan vetää hyvin oli kaasua minkä verran tahansa. Sitten kun välit ovat pielessä, vetää hyvin vähällä kaasulla ja kaasu pohjassa. Siinä välimaastossa, kun ollaan kakkoskurkun avatumisen rajoilla, ei vedä niin kuin pitäisi.
En sitten tiedä käyttäytyvätkö muut kaasari-OHC:t samoin, niitä kun ei ole paljoa tullut ajettua.
Nokka-akseli kannattaa tarkastaa. Tuossa omassa se oli silmin nähden kulunut jo 140 tkm kohdalla. Vaihdoin sen 300 tkm paikkeilla ja, no, vaikutus oli valtaisa.
Itselläni on tuollainen 360 tkm ajettuna. Kerran olen kaasarin purkanut ja uusinut kalvot ja tiivisteet. Ei ollut perstuntumalta mitään vaikutusta käytökseen, mutta kulutus tippui pari - kolme litraa satasta kohden.
Tuntuu sen sijaan olevan erittäin ronkeli venttiilinvälyksien osalta. Liekö sillä jotain vaikutusta, että tuonhan pitäisi olla jonkin sortin laihaseosviritelmä, ainakin vuoden 88 TM:n mukaan. Normaalisti tuntee erittäin selvästi koska kakkoskurkku aukeaa, mutta ainakin tuossa omassa tuo ero häipyy sitä mukaa kun välykset menevät pieleen kilsojen myötä. Alkaa vetää puhtaasti vasta vähän alta neljäntonnin, siihen asti ikään kuin miettii mennäänkö vai ei. Hienokseltaan saattaa nykiäkin miettiessään, mutta ei kovin helposti havaittavasti. Kun välit ovat kohdillaan, vetää paljon tasaisemmin ja huomattavasti pontevammin pienemmilläkin kierroksilla. Kuivaillaanpa vielä siten, että välien ollessa kohdillaan vetää hyvin oli kaasua minkä verran tahansa. Sitten kun välit ovat pielessä, vetää hyvin vähällä kaasulla ja kaasu pohjassa. Siinä välimaastossa, kun ollaan kakkoskurkun avatumisen rajoilla, ei vedä niin kuin pitäisi.
En sitten tiedä käyttäytyvätkö muut kaasari-OHC:t samoin, niitä kun ei ole paljoa tullut ajettua.
Nokka-akseli kannattaa tarkastaa. Tuossa omassa se oli silmin nähden kulunut jo 140 tkm kohdalla. Vaihdoin sen 300 tkm paikkeilla ja, no, vaikutus oli valtaisa.