OHC Sierra

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sierra_Mies
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Tammi 2006 14:27

OHC Sierra

Viesti Kirjoittaja Sierra_Mies »

Eli jäi ylimääräseks tossa weberin 45 tuplat nii aattelin kysästä että tuleeko yhtään tehoo jos ne tohon sieraimeen iskis ?? ennestään autossa peltisarja ja marteliuksen putki. Konekkin kai kestää ilman isompia muutoksia ni olis ihan plug and play homma. :D ainiin 2litrasesta koneesta on kysymys
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

tuskin tulee pelkillä tuplilla yhtään tehoa, päinvastoin
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jaska74 kirjoitti:tuskin tulee pelkillä tuplilla yhtään tehoa, päinvastoin
No ?
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

millasessa piilissa noi tuplat ollu kiinni :?: aattelin vaan et ei välttämättä ainakaan ihan plug and play,koska saattaa olla suht. suuret suuttimet noissa tollaseen lähes vakioon rieskaan,ku ovat 45:et ni epäilen olleen kohtalaisen ylävireisessä tai hieman isommassa koneessa kii.mut ei välttämättä :roll:

saahan ne toki vaihdettua samaten jos kurkut liian isot ni eiku pienempiä tilalle.vois niillä muutama lisäpolle irrotakkin...
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Tiukempi nokka-akseli ja jouset + nuo Webrut = tulee lisää heppoja.


Kyllä muutosta tulee jo noilla pelkillä kaasareillakin, verrattuna normaali 2-kurkkuseen koneeseen.
Mutta nokka vaikuttaa vieläkin enemmän.. :wink:

..joo joo, pitää olla säädettävä nokkapyörä.

(oli pakko lisätä, joku olis siitä kohta kuitenkin vouhottanut :roll: )
Sierra_Mies
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Tammi 2006 14:27

Viesti Kirjoittaja Sierra_Mies »

turbiiniriesa kirjoitti:millasessa piilissa noi tuplat ollu kiinni :?: aattelin vaan et ei välttämättä ainakaan ihan plug and play,koska saattaa olla suht. suuret suuttimet noissa tollaseen lähes vakioon rieskaan,ku ovat 45:et ni epäilen olleen kohtalaisen ylävireisessä tai hieman isommassa koneessa kii.mut ei välttämättä :roll:

saahan ne toki vaihdettua samaten jos kurkut liian isot ni eiku pienempiä tilalle.vois niillä muutama lisäpolle irrotakkin...
Sierrassa noi on ollu aiemminki en kyllä tiä sitte koneen vireistä ??? isäntä noi joskus työkaveriltaan on kai hommannu

On toi nokkaki ollu harkinnassa mutta täytyy kattoo jos konetta muutenki ottaa auki josain vaiheessa ni laittaa sitte samalla.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

kannattaa niitä tuplia hiukan tutkia,et millaset kurkut ja suuttimet siellä on.

jos jyrkempää nokkaa meinaat,niin silloin noilla tuplilla pääsee paljo parempaan tulokseen,myös kantta kannattas laskea.

no taas mennään tähän viritys reseptin luettelemiseen,josta täällä kyllä on paljo ennestäänkin juttua ollut.ei muuta ku hakua peliin niin löytyy.
Sierra_Mies
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Tammi 2006 14:27

Viesti Kirjoittaja Sierra_Mies »

No tässä nyt ei ollukkaan tarkotuksena TAAS KERRAN se kysymys että "miten saisin halvalla miljoona % lisää tehoo koneesta" :lol: vaan että onko noista mitään hyötyä ku tommoset ny sattuu oleen :D :D
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

positiivisesti vaikuttaa ainakin kulutukseen, se on varmaa
Focus 1.0 edition a6 2017
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Eipä tuossa kovin kauaa kestä kun vaihtaa ja kokeilee :wink:
ei sieltä mitään junia t...
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

jaska74 kirjoitti:positiivisesti vaikuttaa ainakin kulutukseen, se on varmaa
hyvin säädettynä on saatu meneen normaali ajolla jopa pienemmällä,mut sit ku polkee niin rupee löpö maistuun.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

turbiiniriesa kirjoitti: hyvin säädettynä on saatu meneen normaali ajolla jopa pienemmällä,mut sit ku polkee niin rupee löpö maistuun.
Pitää paikkaansa.. säätämällä seokset kohdalleen, kulutus pysyy samana (tai vähenee) :wink:
Vastaa Viestiin