OHC ja vaakatuplat
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
OHC ja vaakatuplat
Eli sierran 2.0 ohc koneeseen olen laittanyt solex vaakatuplat.
Kurkut on 34mm, suuttimet 200/157.5.
Huohotin "aukosta" joka on imusarjan alapuolella pärskii öljyä kun kaasuttelee. Pitäisikö olla huolissaan? Öljyä ei ihan kamalasti tule mutta en viitsisi sitä takaisin koneeseenkaan johtaa.
Kannattaisikohan laittaa joku keräysastia? vai vaan letku maahan...
Ja alavääntö on nyt aivan olematon. Johtuu varmaan vakio nokkapyörästä ja vääristä kaasareiden säädöistä ??????
Eli hyytyy kun koittaa lähteä liikkeelle. Ei tehnyt tätä vakio kaasarilla.
Elekt.bensapumppu+tasaajakin on mutta ei vielä paikallaan. Eli mekaanisella pumpulla olen kaasareita testaillut.
Koneessa on muutakin osaa mm:
Fordin 300 asteinen nokka ja isompi öljyputki,
1.6 kansi
Portatut imu- ja pakokanavat,
Peltisarja 4-2-1,
Solex vaakatuplakaasarit,
Rs2000 imusarja...
Mitäs suosittelisitte tekemään että kokonaisuus toimisi hyvin?
Kone käy nyt tyhjäkäyntiä kylmänä 1000 rpm.
Imutorvia ja putsareita en ole myöskään ehtinyt vielä laittaa.
Sytytys on "isolla tietokoboksilla" oleva kärjetön.
Kurkut on 34mm, suuttimet 200/157.5.
Huohotin "aukosta" joka on imusarjan alapuolella pärskii öljyä kun kaasuttelee. Pitäisikö olla huolissaan? Öljyä ei ihan kamalasti tule mutta en viitsisi sitä takaisin koneeseenkaan johtaa.
Kannattaisikohan laittaa joku keräysastia? vai vaan letku maahan...
Ja alavääntö on nyt aivan olematon. Johtuu varmaan vakio nokkapyörästä ja vääristä kaasareiden säädöistä ??????
Eli hyytyy kun koittaa lähteä liikkeelle. Ei tehnyt tätä vakio kaasarilla.
Elekt.bensapumppu+tasaajakin on mutta ei vielä paikallaan. Eli mekaanisella pumpulla olen kaasareita testaillut.
Koneessa on muutakin osaa mm:
Fordin 300 asteinen nokka ja isompi öljyputki,
1.6 kansi
Portatut imu- ja pakokanavat,
Peltisarja 4-2-1,
Solex vaakatuplakaasarit,
Rs2000 imusarja...
Mitäs suosittelisitte tekemään että kokonaisuus toimisi hyvin?
Kone käy nyt tyhjäkäyntiä kylmänä 1000 rpm.
Imutorvia ja putsareita en ole myöskään ehtinyt vielä laittaa.
Sytytys on "isolla tietokoboksilla" oleva kärjetön.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Bootsi kirjoitti:Ekaks, heitä ne solexit tunkolle ja osta Weberit tai Lorttot.vitsi,vitsi.
(RS-imusarja?? =Pystykaasarit)
http://kotisivu.mtv3.fi/sierratuning/si ... ojekti.htm
vaakatuplat
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
laita letku venttiilikopasta ja siitä lohkonhuohottimesta muovikanisteriin ja seuraa paljonko sitä öljyä tulee. mäntämoottorissa on aina jonkinlainenpaine kampikammiossa, männänrenkaat ei voi olla täysin tiiviit ja sen lisäksi männän edestakainen liike pumppaa ilmaa kampikammiossa etenkin jos kierrätetään moottoria kovasti.
mites se mekaaninenbensapumppu ne tuplat panee tulvimaan.
nuo soleksit kyllä vissiin on vähän hankalammat säädettävät, että webruja tai dellortoja todellakin voi suositella.
mites se mekaaninenbensapumppu ne tuplat panee tulvimaan.
nuo soleksit kyllä vissiin on vähän hankalammat säädettävät, että webruja tai dellortoja todellakin voi suositella.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Laita se huohotus systeemi niinkuin se on ollutkin, niin ei tarvi leikkiä.
Mekaaninen pensapumppu antaa n. 0.4 bar paineen ja tuplat tapauksesta riippuen kestää 0.25-0.35 eli vuotaa. Isommilla kierroksilla vuoto loppuu kun kulutus kasvaa suhteessa tuottoon.
Solexit ei ole sen hankalammat säätää kuin mitkään muutkaan, osia saattaa olla vähemmän liikenteessä että siinä mielessä ehkä.
Mekaaninen pensapumppu antaa n. 0.4 bar paineen ja tuplat tapauksesta riippuen kestää 0.25-0.35 eli vuotaa. Isommilla kierroksilla vuoto loppuu kun kulutus kasvaa suhteessa tuottoon.
Solexit ei ole sen hankalammat säätää kuin mitkään muutkaan, osia saattaa olla vähemmän liikenteessä että siinä mielessä ehkä.
Re: OHC ja vaakatuplat
Joo toi alavääntöjuttu johtuu varmaankin vain kaasuttimiensäädöistä ja tuosta nenäkepistä kun ompi asteita aikas paljon... Oliks sulla toi nokka vakio kaasarin kanssa? vai laitoitko sä kaikki virripalikat kerralla kiinni??
Tuohonhan kuuluu öljynerotin ja PVC venttiili josta letku imusarjaan. Kannattaa laittaa paikoilleen, öljynerotinta voi joutua toki modaamaan vaakatuplien tapauksessa jotta mahtuu paikoilleen tai siirtämään muualle.Sierratuning kirjoitti:siis öljy tulee lohkossa olevasta huohotin "reiästä"
eli siitä mistä menis letku vakiossa imusarjaan.
Oikein toimiva kampikammion tuuletus vähentää mm. öljyn vaahtoutumista.
Vaikuttaa siltä että tyhjäkäynnin tuntumassa seos on pielessä elikkä liian laihalla kun ei vedä. Jollet ole sitten muuttanut sytkää tai nokkaennakkoa.
Jos kerran käy tyhjäkäyntiä asiallisesti eikä väkisin muttei jaksa vetää niin ei se seos ainakaan rikkalla ole eli kaasarit ei todellakaan vuoda. Kyllä normaali neulaventtiili mekaanisen pumpun paineen ongelmitta pitää.
Jos olisi rikas seos niin kävisi kylmänä hienosti mutta sammuisi lämpimänä. Liian laihalla taas pikemminkin toisinpäin.
huohotinletkun liittäminen imusarjaan tuplakaasareilla ei välttämättä ole hyvähomma, kun liitos tulee lyhyessäsarjassa väkisin vain yhdensylinterin kanavaan. ne alkuperäset romppeet pitäs kyllä mahtua sinne imusarjan alle ihan hyvin, sitä letkulähtöä joutuu vaan vähän muuttamaan mahdollisesti.
yhä olen sitä mieltä että solexseissa on juuri tuota tyhjäkäynti/kiihdytyspumppu ongelmaa. tuskin se turhaa höpinää on kun aika monet on sitä mieltä että ne on webruja/dellortoja huonommat.
yhä olen sitä mieltä että solexseissa on juuri tuota tyhjäkäynti/kiihdytyspumppu ongelmaa. tuskin se turhaa höpinää on kun aika monet on sitä mieltä että ne on webruja/dellortoja huonommat.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
sehän niissä on,että weberit sun muut sietää vähän paremmin pientä
roskaa..ei oo niin tarkkoja säädöistä..toimintavarmempia ja helpompihuoltosia..on solex ihan käypä kaasari noin muuten,mutta vaihtasin ite heti weberiin jos olis rahaa sen verran..en oikein oo tahtonu saada yläkierroksia irti tuosta solexista vieläkään..
on laitettu korjaussarjat ja putsattu huolella.
oli niin palasina kun vaan sai.toimii muuten mutta bensa haisee vieläkin ja yläkierroksia puuttuu tonnin verran...ei vaan webereillä oo ollu tuommoista?
ainakaan itellä..
roskaa..ei oo niin tarkkoja säädöistä..toimintavarmempia ja helpompihuoltosia..on solex ihan käypä kaasari noin muuten,mutta vaihtasin ite heti weberiin jos olis rahaa sen verran..en oikein oo tahtonu saada yläkierroksia irti tuosta solexista vieläkään..
on laitettu korjaussarjat ja putsattu huolella.
oli niin palasina kun vaan sai.toimii muuten mutta bensa haisee vieläkin ja yläkierroksia puuttuu tonnin verran...ei vaan webereillä oo ollu tuommoista?
ainakaan itellä..
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Mitä tohon neulaventtiilin vuotamiseen tulee, nii Webrut ei vuoda yhtä helposti kuin Tellut. On tullut kokeiltua niin OHC kuin Kenttikin pystyt ja vaakat, Tellut siis. Ilman paineen säädintä ei pelaa kunnolla. Eikä ne tuvi sillei perinteisesti vaan vuotaa just senverran ettei oikein meinaa seosruuveja totella, paineet alle 0.30 niin johan pelaa.
Yleensä jos pelit on laihalla, niin kaasarit pitää jonkunlaista poksetta.
Yleensä jos pelit on laihalla, niin kaasarit pitää jonkunlaista poksetta.
Kaikki moottorit huohottaa.lateksi kirjoitti:Jos moottori huohottaa eli työntää öljyä tai usvaa huohottimesta, niin se on moottorin väljyyden merkki.. Eli mäntien päältä pääsee osa paineesta alakertaan ja se tekee painetta öljytilaan ja se purkautuu huohottimesta
Niin tiivistä ei olekkaan (eikä saa olla) ettei huohottais..

-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Ei kone kyllä vielä väljä ole. 170 000ajettu. Ja rempattu.
Imusarjassa lukee "valumerkintä" RS2000.
Se venakopan sihti voi olla kyllä tukossa. Tarkistan.
Kannattaisikohan laittaa tasaaja mekaanisen pumpun kanssa? auttaisiko? Vai rikkooko mekaaninen pumppu tasaajan? Tai sitten elektr. pumppu samalla.
Kyllä se kone kaikilla viriosilla ja vakio kaasarilla hyvin toimi.
Alavääntöäkin oli jonkinverran.
Imusarjassa lukee "valumerkintä" RS2000.
Se venakopan sihti voi olla kyllä tukossa. Tarkistan.
Kannattaisikohan laittaa tasaaja mekaanisen pumpun kanssa? auttaisiko? Vai rikkooko mekaaninen pumppu tasaajan? Tai sitten elektr. pumppu samalla.
Kyllä se kone kaikilla viriosilla ja vakio kaasarilla hyvin toimi.
Alavääntöäkin oli jonkinverran.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Jos tuolla lokon huohottimessa on vain pelkkä putki, niin taatusti roiskuu öljyä pihalle vaikka olis tiivis kone.lateksi kirjoitti: Nii tottakai ne huottaa, mut jos huohottimesta lentää öljyä kuten yllä mainittiin, niiin se ei ole normaalia
Samoin Kenttiläisen takapäässä olevasta öljynmittatikunreijästä roiskuu taatusti jos ei ole "vieteri" mallinen tikku.

-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Kuva koneesta:
http://rollikka.pao.info.tampere.fi/04a ... 3.3.05.jpg
Pitäisköhän tohon öljykorkin tilalle laittaa joku suodatin juttu niinkun
esim:http://www.kolumbus.fi/huuhka.racing/rakentelu28.jpg
Tässä kuva huohottimesta joka on tuplien alla.
http://rollikka.pao.info.tampere.fi/04a ... ohotin.jpg
siihen menee nyt (kuvassa näkyvä)
letku joka meni vakio imusarjaan, mutta nyt ei mihinkään.
http://rollikka.pao.info.tampere.fi/04a ... 3.3.05.jpg
Pitäisköhän tohon öljykorkin tilalle laittaa joku suodatin juttu niinkun
esim:http://www.kolumbus.fi/huuhka.racing/rakentelu28.jpg
Tässä kuva huohottimesta joka on tuplien alla.
http://rollikka.pao.info.tampere.fi/04a ... ohotin.jpg
siihen menee nyt (kuvassa näkyvä)
letku joka meni vakio imusarjaan, mutta nyt ei mihinkään.