ruostesuojaus????
ruostesuojaus????
onnistuuko ruostesuojaus íte vai kannattaako viedä liikkeeseen. mitenkän pohjatyöt. Rungosssa lienee tehtaan oma ruostesuojaaine. pikkusen pintaruostetta näkyvissä mm. palkkien päissä ym.??
kiitti vastauksista
escort gt farmari 97
kiitti vastauksista
escort gt farmari 97
itse putsasin auton pohjan hiekalla sitte vetelin pensselillä sinkkiä pohjaan ja hankalin paikkoihin ruiskulla sinkkiä.. sitte vetelin näkyvät selvätpaikat pensselin avulla massaan ja hankalat paikat eka kotelosuoja aineella ja sitte massaa ruiskutin..
lattiaan kanssa sinkkiä kerros sitten kotelosuoja ainetta kunnon kerros vaimennus matot lattiaan ja siihen päälle muovi jalkatiolejen paikaan ja lattiamatto päälle..
kotelot käsittelin kotelosuojaineella ruiskun avulla ja annon mennä kunnon kerros ja huljuttelin ja pyörittelin mahdollisimman paljon
näin minä ensikertalaisena tein...
E: ammattikoulusta printtasin sellaset paperit mistä näkee mistä pääsee suihkuttaa mihinkin koteloon...
lattiaan kanssa sinkkiä kerros sitten kotelosuoja ainetta kunnon kerros vaimennus matot lattiaan ja siihen päälle muovi jalkatiolejen paikaan ja lattiamatto päälle..
kotelot käsittelin kotelosuojaineella ruiskun avulla ja annon mennä kunnon kerros ja huljuttelin ja pyörittelin mahdollisimman paljon

näin minä ensikertalaisena tein...
E: ammattikoulusta printtasin sellaset paperit mistä näkee mistä pääsee suihkuttaa mihinkin koteloon...
Onnistuuhan se itse. Miten sen haluat tehdä. Itse suojautin tutulla, joka käyttä kauhavalaisen firman kotimaista
ruostesuoja ainetta, pysyy pohjassa eikä kovetu, niinkuin mastonin gt massat yms.
Perusasioita jota kannattaa tehdä ennen suojausta, on pestä auton pohja hyvin kaikesta liasta.
Sen jälkeen katsoa paikat jotka tarvitsee käsittelyä, sanoisin että kannattaa käyttää ruosteenestoominaisuuksilla
olevaa maalia (ei kuitenkaan mastonin kakkaa) vaan kunnollista, ferrex esim tai kuten edellinen mainitsi sinkkitavaraa.
Ruiskumassa on helppo tehdä mutta vaatii tietysti massa ruiskun ja kompressorin (huom. vedenerottajalla mielellään).
Toki homma onnistuu pensselilläkin, mutta vaikeata laittaa kapeisiin kohtiin ovikotelot, palkkien sisäpinnat jne.
ruostesuoja ainetta, pysyy pohjassa eikä kovetu, niinkuin mastonin gt massat yms.
Perusasioita jota kannattaa tehdä ennen suojausta, on pestä auton pohja hyvin kaikesta liasta.
Sen jälkeen katsoa paikat jotka tarvitsee käsittelyä, sanoisin että kannattaa käyttää ruosteenestoominaisuuksilla
olevaa maalia (ei kuitenkaan mastonin kakkaa) vaan kunnollista, ferrex esim tai kuten edellinen mainitsi sinkkitavaraa.
Ruiskumassa on helppo tehdä mutta vaatii tietysti massa ruiskun ja kompressorin (huom. vedenerottajalla mielellään).
Toki homma onnistuu pensselilläkin, mutta vaikeata laittaa kapeisiin kohtiin ovikotelot, palkkien sisäpinnat jne.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Tämähän nyt taas riippuu siitä kuinka hyvät mahdollisuudet on saada auto ylös. Jos auton saa tarpeeksi korkealle työ helpottuu huomattavasti.
Työläin vaihe taitaa olla saada auton pohja putsatuksi vanhoista massoista + muusta liasta. sen jälkeen maalit ja massat pohjaan ja koteloihin kunnolla kotelosuojaa.
Sitten jos löytyy hitsattavaa niin työtä tulee luonnollisesti _hieman_ enemmän riippuen ruostumisen "tasosta".
Tarpeellisia välineitä ainakin sopiva rälläkkä tai porakone, johon teräsharja tai muu vastaava (mieluiten hiekkaupuhallusvälineet), kuumailmapuhallin massojen lämmittämiseen (että irtoaa paremmin, varovasti kuitenkin ettei tule tulipaloa.) Erilaisia lastoja massan raavintaan sitten maalaus välineitä eli ruiskua tai pensseliä, miten parhaaksi näkee + maalit.
Ja tietenkin alustamassaa ja kotelosuoja-ainetta. Alustamassaa saa joko pensselöitävänä tai ruiskulla levitettävissä pakkauksissa ja kotelosuojaa saa sitten myös ponnepurkissa. Kannattaa käyttää jotain hyvin tunnettuja merkkejä kuten dinitrol tai tectyl ym. mastonit kannattaa unohtaa..
Ite tuskin kannattaa alkaa keittelelmään mitään pellavaöljypontikoita kotelosuojaksi tai tekemään massaa itse jostakin bitumilevyistä kun se ei valmiina ostettunakaan maksa juuri mitään.
Työläin vaihe taitaa olla saada auton pohja putsatuksi vanhoista massoista + muusta liasta. sen jälkeen maalit ja massat pohjaan ja koteloihin kunnolla kotelosuojaa.
Sitten jos löytyy hitsattavaa niin työtä tulee luonnollisesti _hieman_ enemmän riippuen ruostumisen "tasosta".
Tarpeellisia välineitä ainakin sopiva rälläkkä tai porakone, johon teräsharja tai muu vastaava (mieluiten hiekkaupuhallusvälineet), kuumailmapuhallin massojen lämmittämiseen (että irtoaa paremmin, varovasti kuitenkin ettei tule tulipaloa.) Erilaisia lastoja massan raavintaan sitten maalaus välineitä eli ruiskua tai pensseliä, miten parhaaksi näkee + maalit.
Ja tietenkin alustamassaa ja kotelosuoja-ainetta. Alustamassaa saa joko pensselöitävänä tai ruiskulla levitettävissä pakkauksissa ja kotelosuojaa saa sitten myös ponnepurkissa. Kannattaa käyttää jotain hyvin tunnettuja merkkejä kuten dinitrol tai tectyl ym. mastonit kannattaa unohtaa..
Ite tuskin kannattaa alkaa keittelelmään mitään pellavaöljypontikoita kotelosuojaksi tai tekemään massaa itse jostakin bitumilevyistä kun se ei valmiina ostettunakaan maksa juuri mitään.
Suojausta...
joo kiitti vastauksista!
täytyy miettii miten tekis. eli jos ite otan harjalla pintaruosteet pois, koska näyttää olevan vain paikoitellen. puhdistetaanko ne kohdat sitten jollain ruosteenpoistoaineella?? sitten siis sinkkimaalia päälle ja sitten massa-aineet?
mitä mieltä ootte, kannattasko ajatella liikkeeseen vientiä ja paljon maksaa esim. keskisuomen alueella?? tekeekö ne hiekkapuhalluksen??
kiitti taas!
täytyy miettii miten tekis. eli jos ite otan harjalla pintaruosteet pois, koska näyttää olevan vain paikoitellen. puhdistetaanko ne kohdat sitten jollain ruosteenpoistoaineella?? sitten siis sinkkimaalia päälle ja sitten massa-aineet?
mitä mieltä ootte, kannattasko ajatella liikkeeseen vientiä ja paljon maksaa esim. keskisuomen alueella?? tekeekö ne hiekkapuhalluksen??
kiitti taas!
mä olen joskus tehnyt niin että kun olen saanut pohjan suht puhtaaksi ruosteista niin vedin rullalla epoksit sinne ja sen jälkeen kun kerta mahdollista oli niin ruuttasin koteloaineet vaadittaviin paikkoihin ja dinolit niskaan.
epoksi siksi kun sillä on "periaatteessa" samoja ominaisuuksia kuin sinkissä. tai no, se ominaisuus jäi siihen että pinta jää vähän elastikseksi. ja siinä kun on kunnon kerros massaa päällä niin kyllä se kestää niin pitkään kun auto meneekin jo paaliin. olettaen että massaus suoritetaan määräajoin.
epoksi siksi kun sillä on "periaatteessa" samoja ominaisuuksia kuin sinkissä. tai no, se ominaisuus jäi siihen että pinta jää vähän elastikseksi. ja siinä kun on kunnon kerros massaa päällä niin kyllä se kestää niin pitkään kun auto meneekin jo paaliin. olettaen että massaus suoritetaan määräajoin.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Se selittääkin miksi sigusta löytyy niin paljon "ex"-autoja...Esko kirjoitti:Apua.. Just ostin mastonin ruosteen esto tuotteita...


Kyllä ne mastonin tuotteetkin toimivat, ovat vaan hieman tarkempia tuosta pohjan puhtaudesta, ei minkään näköstä alkavaa ruostetta jne. Ja kunnon kerros paksuuksia..

