Mondeo -94 STW 1.8
Ajoin kaupan pihaan ja kun lähdön aika koitti, ei vekotin käynnistynyt.
Pyörittää vaan ei edes lupaa.
Tutkimusten jälkeen oli tulos se että kipinää ei tule mutta ei siinä vielä kaikki.
Lämmittimen puhallin ei toimi.
Vilkut ei toimi paitsi hätävilkut.
Pyyhkijät ei toimi PAITSI että kun painan viikseä alas jolloin pyyhkijöiden pitäisi pyyhkäistä kerran, ruippaa lampunpesimet vettä???
Valot toimii PAITSI jos valot on päällä ja vetää viiksestä jolloin pitkien pitäisi vilahtaa, ruippaa lampunpesimet taas vettä???
Kun sytytysvirta on päällä, kuuluu aika-ajoin jostain joku inahdus.
WTF?
Mainittakoon vielä se että sinne kauppaan ajoin pikapesun jälkeen.
Mondeo ja omituinen sähköongelma
Henget ovat puhuneet!
Kartoitin kaikki viat joihin edellisten lisäksi kuului vielä jarruvalojen ja monien muidenkin laitteiden toimimattomuus.
Tältä pohjalta lähdin tutkimaan korjausoppaasta kytkentäkaavioita ja pikaisen analyysin jälkeen vika paikantui suurehkolla varmuudella sisätilan sulakerasiaan.
Kaikki näytti olevan kunnossa. Mittasin diodin ja testasin releet. Ei vikaa.
Johdot näyttivät olevan kiinni mutta kaikki ei ole miltä näyttää.
Yksi tulevista punaisista johdoista (toiseksi paksuin) oli huonosti kiinni. Liitin oli vain näennäisesti kiinni sillä abiko oli vain vastakappaleen suojuksen sisällä mutta varsinaista kontaktia ei ollut.
Piuha kiinni ja auto käyntiin.
Kun sulakerasia on kojetaulun alle "suljettu" eli se on normaaliasennossa, voi kenkä osua rasiaan tuleviin johtoihin varsin helposti. Näin on todennäköisesti käynyt ja siinä vaiheessa johto on irronnut.
Kartoitin kaikki viat joihin edellisten lisäksi kuului vielä jarruvalojen ja monien muidenkin laitteiden toimimattomuus.
Tältä pohjalta lähdin tutkimaan korjausoppaasta kytkentäkaavioita ja pikaisen analyysin jälkeen vika paikantui suurehkolla varmuudella sisätilan sulakerasiaan.
Kaikki näytti olevan kunnossa. Mittasin diodin ja testasin releet. Ei vikaa.
Johdot näyttivät olevan kiinni mutta kaikki ei ole miltä näyttää.
Yksi tulevista punaisista johdoista (toiseksi paksuin) oli huonosti kiinni. Liitin oli vain näennäisesti kiinni sillä abiko oli vain vastakappaleen suojuksen sisällä mutta varsinaista kontaktia ei ollut.
Piuha kiinni ja auto käyntiin.
Kun sulakerasia on kojetaulun alle "suljettu" eli se on normaaliasennossa, voi kenkä osua rasiaan tuleviin johtoihin varsin helposti. Näin on todennäköisesti käynyt ja siinä vaiheessa johto on irronnut.