Ruiskun asennus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mv-T

Ruiskun asennus

Viesti Kirjoittaja mv-T »

Kyselisin näin alustavasti että millainen homma on asentaa ruisku 2.0 ohc sierraan? Minulta löytyy 2.0i scorpio mistä ajattelin riisua ko. tekniikan.

Sen jo tiedän että ettei kannet ole identtiset vaan kaasari koneen kansi menee vaihtoon, mutta miten on noiden sähköjen laita, siis onko niiden asentaminen siististi/toimivasti mahdollista? Ja olisiko tämä liian suuri työ hyötyyn nähden? Olisiko esim tuplien asentaminen helpompi/toimivampi ratkaisu?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Tuolta Löytyy ainakin jotain, siellä voi myös jatkaa jos on jotain epäselvyyksiä.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

onhan tuossa jonkin verran hommaa ja jos tehosta puhutaan niin eipä tuolla pelkällä ruiskun kansineen asennuksella kovinkaan paljoa lisäpolleja saada.

kansi porttaukseen ja tuplat,sekä peltisatsi+virtaavampi putki niin eiköhän sillä jo alkuun pääse...sit ku alkaa tuntuun tuhnulta niin ahdinta kylkeen.
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

turbiiniriesa kirjoitti:ja tuplat
Läppärungot on vaihtoehto? ;)
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

koskar kirjoitti: Läppärungot on vaihtoehto? ;)
toki hyväkin vaihtoehto,mutta jos haluttiin helpompaa vaihtoehtoa,niin siloin taas läppärunkojen ja ruiskunohjauksen kanssa ollaan siinä samassa pisteessä jolloin rakennellaan johtosarjoja ja bensalinjoja,jne...

ite toki kans olisin samoilla linjoilla,mut ku oli kyse helpoimmista vaihtoehdoista niin silloin noita ehdottasin alussa kirjottamaani.

sit ku nälkä kasvaa,niin rupee hintaa palaan oikeen kunnolla...
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

turbiiniriesa kirjoitti:toki hyväkin vaihtoehto,mutta jos haluttiin helpompaa vaihtoehtoa,niin siloin taas läppärunkojen ja ruiskunohjauksen kanssa ollaan siinä samassa pisteessä jolloin rakennellaan johtosarjoja ja bensalinjoja,jne...
Mä oon oman projektini kanssa ajautunut siihen pisteeseen :( :lol:.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

koskar kirjoitti:
Mä oon oman projektini kanssa ajautunut siihen pisteeseen :( :lol:.
no tuleepa sit tuolta osin hyväkin,kun saat valmiiksi :wink:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja vielä tarkennuksena että siinä ruiskun kannessa ei juurikaan ole eroa kaasariin, eli ainoastaan imukanavien yläreunoissa on pienet kolot. Niilläkään ei merkitystä ole vaikkakin se suuttimen "kuppi" (se metallinen) jää reunan alle mutta itse suutin tulee kuitenkin yli. Jos kuitenkin haluaa ne kolot sinne tehdä niin onnistuu kun käy ostamassa vaikka porakoneeseen sellaisen kartion muotoisen kovametalliterän ja tekee ne kolot. Onnistuu hyvin myös kannen ollessa paikallaan kunhan vaan suojaa kanavat hyvin jottei mene muruja pidemmälle
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

turbiiniriesa kirjoitti:no tuleepa sit tuolta osin hyväkin,kun saat valmiiksi :wink:
Esimakua tulevasta (projekti on siis kesken vielä, ensin hyppää silmille kanavien pykälät, että siihen pitää etsiä 42mm putkea noin 3mm seinämällä) http://www.kurikka2.com/members/isov/mi ... attuna.JPG
VesQ kirjoitti:Jos kuitenkin haluaa ne kolot sinne tehdä niin onnistuu kun käy ostamassa vaikka porakoneeseen sellaisen kartion muotoisen kovametalliterän ja tekee ne kolot. Onnistuu hyvin myös kannen ollessa paikallaan kunhan vaan suojaa kanavat hyvin jottei mene muruja pidemmälle
CVH:n kaasarikanteen tein lovet EFi-imusarjaa varten Dremelillä. Ei mikään paha nakki kunhan katsoo ettei hurnuuta vesitilaan asti.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

[quote="koskar"][/quote]

Esimakua tulevasta (projekti on siis kesken vielä, ensin hyppää silmille kanavien pykälät, että siihen pitää etsiä 42mm putkea noin 3mm seinämällä) http://www.kurikka2.com/members/isov/mi ... attuna.JPG

hyvältä näyttää.tuleeko megaruutta ohjaan vai joku muu :roll:
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

pystyykö ruiskusierrassa muuttamaan jotenkin niin ettei ilmamäärä mittari olisi siinä heti putsarissa kiinni vaan se tulisi imusarjaan kiinni, kun tarvis saada "powerfiltteri" järkevämmin kiinni ja enemmän tilaa.

E: KOSKAR mistäs oot tollaset läppärungot hankkinut?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

JuHo^ kirjoitti:
E: KOSKAR mistäs oot tollaset läppärungot hankkinut?
"Lorttot" tyhjennetty ylimääräisestä rojusta, vain läpät jäljellä. :wink:
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

turbiiniriesa kirjoitti:hyvältä näyttää.tuleeko megaruutta ohjaan vai joku muu :roll:
Mega joo.
JuHo^ kirjoitti:E: KOSKAR mistäs oot tollaset läppärungot hankkinut?
Tuolta http://www.freetechnics.fi, imusarja oli jo valmiiksi tallin kätköissä.
Bootsi kirjoitti:"Lorttot" tyhjennetty ylimääräisestä rojusta, vain läpät jäljellä. :wink:
True. Ei riitä budjetissa varaa kunnon läppärunkoihin niin pitää tehdä itse, kädellä :D. Tosiaan kaikki rojut on otettu sisältä pois. Kemiallisella metallilla tukin noita seosputkien päitä http://www.kurikka2.com/members/isov/mi ... ukset1.JPG ja nyt pitäisi kurkkujen jne. tilalle etsiä sopivat letkut/putket.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

JuHo^ kirjoitti:pystyykö ruiskusierrassa muuttamaan jotenkin niin ettei ilmamäärä mittari olisi siinä heti putsarissa kiinni vaan se tulisi imusarjaan kiinni, kun tarvis saada "powerfiltteri" järkevämmin kiinni ja enemmän tilaa.
Samahan se on missä se on kiinni kunhan on putsarin ja imusarjan välissä. Tietysti mitä lähempänä kaasuläppään niin parempi
Vastaa Viestiin