Ruiskun asennus
Ruiskun asennus
Kyselisin näin alustavasti että millainen homma on asentaa ruisku 2.0 ohc sierraan? Minulta löytyy 2.0i scorpio mistä ajattelin riisua ko. tekniikan.
Sen jo tiedän että ettei kannet ole identtiset vaan kaasari koneen kansi menee vaihtoon, mutta miten on noiden sähköjen laita, siis onko niiden asentaminen siististi/toimivasti mahdollista? Ja olisiko tämä liian suuri työ hyötyyn nähden? Olisiko esim tuplien asentaminen helpompi/toimivampi ratkaisu?
Sen jo tiedän että ettei kannet ole identtiset vaan kaasari koneen kansi menee vaihtoon, mutta miten on noiden sähköjen laita, siis onko niiden asentaminen siististi/toimivasti mahdollista? Ja olisiko tämä liian suuri työ hyötyyn nähden? Olisiko esim tuplien asentaminen helpompi/toimivampi ratkaisu?
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
onhan tuossa jonkin verran hommaa ja jos tehosta puhutaan niin eipä tuolla pelkällä ruiskun kansineen asennuksella kovinkaan paljoa lisäpolleja saada.
kansi porttaukseen ja tuplat,sekä peltisatsi+virtaavampi putki niin eiköhän sillä jo alkuun pääse...sit ku alkaa tuntuun tuhnulta niin ahdinta kylkeen.
kansi porttaukseen ja tuplat,sekä peltisatsi+virtaavampi putki niin eiköhän sillä jo alkuun pääse...sit ku alkaa tuntuun tuhnulta niin ahdinta kylkeen.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
toki hyväkin vaihtoehto,mutta jos haluttiin helpompaa vaihtoehtoa,niin siloin taas läppärunkojen ja ruiskunohjauksen kanssa ollaan siinä samassa pisteessä jolloin rakennellaan johtosarjoja ja bensalinjoja,jne...koskar kirjoitti: Läppärungot on vaihtoehto?
ite toki kans olisin samoilla linjoilla,mut ku oli kyse helpoimmista vaihtoehdoista niin silloin noita ehdottasin alussa kirjottamaani.
sit ku nälkä kasvaa,niin rupee hintaa palaan oikeen kunnolla...
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Ja vielä tarkennuksena että siinä ruiskun kannessa ei juurikaan ole eroa kaasariin, eli ainoastaan imukanavien yläreunoissa on pienet kolot. Niilläkään ei merkitystä ole vaikkakin se suuttimen "kuppi" (se metallinen) jää reunan alle mutta itse suutin tulee kuitenkin yli. Jos kuitenkin haluaa ne kolot sinne tehdä niin onnistuu kun käy ostamassa vaikka porakoneeseen sellaisen kartion muotoisen kovametalliterän ja tekee ne kolot. Onnistuu hyvin myös kannen ollessa paikallaan kunhan vaan suojaa kanavat hyvin jottei mene muruja pidemmälle
Esimakua tulevasta (projekti on siis kesken vielä, ensin hyppää silmille kanavien pykälät, että siihen pitää etsiä 42mm putkea noin 3mm seinämällä) http://www.kurikka2.com/members/isov/mi ... attuna.JPGturbiiniriesa kirjoitti:no tuleepa sit tuolta osin hyväkin,kun saat valmiiksi
CVH:n kaasarikanteen tein lovet EFi-imusarjaa varten Dremelillä. Ei mikään paha nakki kunhan katsoo ettei hurnuuta vesitilaan asti.VesQ kirjoitti:Jos kuitenkin haluaa ne kolot sinne tehdä niin onnistuu kun käy ostamassa vaikka porakoneeseen sellaisen kartion muotoisen kovametalliterän ja tekee ne kolot. Onnistuu hyvin myös kannen ollessa paikallaan kunhan vaan suojaa kanavat hyvin jottei mene muruja pidemmälle
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
[quote="koskar"][/quote]
Esimakua tulevasta (projekti on siis kesken vielä, ensin hyppää silmille kanavien pykälät, että siihen pitää etsiä 42mm putkea noin 3mm seinämällä) http://www.kurikka2.com/members/isov/mi ... attuna.JPG
hyvältä näyttää.tuleeko megaruutta ohjaan vai joku muu
Esimakua tulevasta (projekti on siis kesken vielä, ensin hyppää silmille kanavien pykälät, että siihen pitää etsiä 42mm putkea noin 3mm seinämällä) http://www.kurikka2.com/members/isov/mi ... attuna.JPG
hyvältä näyttää.tuleeko megaruutta ohjaan vai joku muu

Mega joo.turbiiniriesa kirjoitti:hyvältä näyttää.tuleeko megaruutta ohjaan vai joku muu
Tuolta http://www.freetechnics.fi, imusarja oli jo valmiiksi tallin kätköissä.JuHo^ kirjoitti:E: KOSKAR mistäs oot tollaset läppärungot hankkinut?
True. Ei riitä budjetissa varaa kunnon läppärunkoihin niin pitää tehdä itse, kädelläBootsi kirjoitti:"Lorttot" tyhjennetty ylimääräisestä rojusta, vain läpät jäljellä.

Samahan se on missä se on kiinni kunhan on putsarin ja imusarjan välissä. Tietysti mitä lähempänä kaasuläppään niin parempiJuHo^ kirjoitti:pystyykö ruiskusierrassa muuttamaan jotenkin niin ettei ilmamäärä mittari olisi siinä heti putsarissa kiinni vaan se tulisi imusarjaan kiinni, kun tarvis saada "powerfiltteri" järkevämmin kiinni ja enemmän tilaa.