ford probe

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo se voi joissain tapauksissa olla mahdollsta että on lyhyemmät. :lol:

No mut leijuhan nyt sentään täälläkin vähän kun tuli penkistä ilonen ylläri :wink: Mieli tekee kuitenkin. :D

EDIT: Jaa sä olitkin jo kerenny jäsenpuolella retostelemaan :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Sambzonic
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Syys 2005 21:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sambzonic »

Ajattelin tossa öljyt vaihtaa mutta mitäs mitäs, mihin öljysuodatin on kadonnut? Ei näy sitten yhtikäs missään. Tietoa mistä se mahtaa löytyä tuolta :D Mistäs mahtaa johtua levoton tyhjäkäynti. Putsasin imusarjan kyljestä löytyvän motin vasemmalta puolelta (en tiedä mikä on) koska myyjä sanoi että sillä rauhottuu mutta ei. Misäs toi pakakaasun kierrätysventtiili mahtaa sijaita?


Edit: öljysuodatin löyty!
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Sambzonic kirjoitti:Misäs toi pakakaasun kierrätysventtiili mahtaa sijaita?
Näyttäis siitä pakosarjan kuskinpuoleisesta päästä lähtevän semmonen n.15mm paksu putki, joka päätyy imusarjan alle... En sitten ihan varmaksi sano, mutta vois kuvitella olevan juurikin egr:n putki :? :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Sambzonic
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Syys 2005 21:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sambzonic »

Kessi , Sopiko madallusjouset paikallensa?
Sambzonic
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Syys 2005 21:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sambzonic »

Minkäköhänlainen turbo olisi optimi tälle 2,2 koneelle? koska tuo vakio on ehkä vähän turhan pieni
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Jos ei mitään kamalaa viritystä oo tekemässä niin joku garrettin kolmonen yli 40mm kompurasiivellä kyllä riittää ainakin reilusti yli 200hv. Pakopesä vähintään se 0.48. Mikä ahdin siinä on vakiona ? Tietysti jos enenmmän meinaa ahtaa niin isompaa pakopesää tai sitten kokonaan isomman kokoluokan ahdin. Voihan siihen tietysti hieman modernimpaakin laittaa.

P.s. Tämä on vaan mutua :wink:
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Sambzonic kirjoitti:Kessi , Sopiko madallusjouset paikallensa?
Ovat edelleen tallin nurkassa... On ollu vähän kaiken näköstä muuta projektia, mut ilmottelen kyllä heti kun saan paikalleen! Kyllä ne olis tarkotus asentaa tässä lähiviikkoina.....
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Sambzonic kirjoitti:Minkäköhänlainen turbo olisi optimi tälle 2,2 koneelle? koska tuo vakio on ehkä vähän turhan pieni
Turbon koko/tarve riippuu täysin syötettävästä bensa määrästä... Kyllä tuolla orkkiksellakin alkuun pääsee, kun nostaa ahdot esim. 0.8bar ja katsoo sitten kuinka paljon joutuu bensan syöttöä lisäämään... Ja muistetaan edelleen, että ei se lisääntynyt ilmamäärä siellä koneessa vielä ihmeitä tee, sillä vakio ecu kykenee syöttämään rajalliselle ilmamäärälle bensaa.. Sitä en sit tiedä missä se raja tulee proben kohdalla vastaan, mutta kokeilemalla ja asiaa tutkimalla se varmasti selviää... :wink: Myös isompi välijäähdytin olis poikaa, sillä kuumenee noilla vakioahdoillakin tuo imusarja aikas mukavasti, ja mitä viileämpänä ilma koneeseen saadaan, sitä enemmän irtoo tehoja :mrgreen: ...

Mukavaa toistaa näitä samoja juttuja, varsinkin silloin, kun ei varsinaisesti edes vastaa kysymykseen :mrgreen: :lol: :mrgreen: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Sambzonic
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Syys 2005 21:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sambzonic »

Nyt löyty todella halpa ECU: http://www.injecttech.com/

Itse ajattelin tilata tuollaisen.. Kiinnostaisiko jotain muutakin lähteä mukaan tilaukseen? Lähettäkää mailia asiasta jos jotakin kiinnostaa...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Kessi kirjoitti:Turbon koko/tarve riippuu täysin syötettävästä bensa määrästä... Mukavaa toistaa näitä samoja juttuja, varsinkin silloin, kun ei varsinaisesti edes vastaa kysymykseen :mrgreen: :lol: :mrgreen: ...
Mun mielestä kannattas kuitenkin valita se turbo sen mukaan mikä on esim tehotavoite/koneen koko ym. Bensamäärästä on vähän vaikea haistella minkä ahtimen sinne laittaisi :wink:
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

vakio pumppu ei jaksa lykätä kunnolla ku 0,7b ahtopaineisiin asti,itellä sama vika
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Jaakko85 kirjoitti: Mun mielestä kannattas kuitenkin valita se turbo sen mukaan mikä on esim tehotavoite/koneen koko ym. Bensamäärästä on vähän vaikea haistella minkä ahtimen sinne laittaisi :wink:
Oli näköjään vähän sekavasti kirjoitettu, mut pointti oli kuitenki se perus asia, et mikäli bensaa kyetään syöttämään vain tietty määrä, ni ei oo mitään järkeä heittää jalkapallon kokosta fööniä, jolloin seokset heittää väkisinki laihalle... :mrgreen: Eli kun kasvattaa turboa, täytyy se mehupuolikin hoitaa riittäväksi... Mutta joo... Olen hiljaa... :cry: :mrgreen: :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Sambzonic kirjoitti:Nyt löyty todella halpa ECU: http://www.injecttech.com/

Itse ajattelin tilata tuollaisen.. Kiinnostaisiko jotain muutakin lähteä mukaan tilaukseen? Lähettäkää mailia asiasta jos jotakin kiinnostaa...
On ilmeisesti kyse pelkästä lastusta.. :? En sen tarkemmin tullu lukeneeks.. Mutta tuo lastuhan se olennaisin osa siellä ecun sisällä onkin. :wink: Ja silloin tuo toimii varmasti kiitettävästi, mikäli muut mutokset ovat kutakuinkin samoja, kuin esimerkki-autossa..
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
toevone^
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Huhti 2005 00:12
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja toevone^ »

no nii... kevät tulossa ja auto pian liikkeelle. vetarin löysin kuin löysinkin ja vaihdettu on... katotaa mitä ensi talvi tuo tullessaan ;)
ford probe 2.2t
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

mistä sait vetarin
toevone^
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Huhti 2005 00:12
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja toevone^ »

vahinko autokeskuksesta käytettynä koko akseli 185e, jouduttiin tilaamaan ruotsista...
ford probe 2.2t
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

toevone^ kirjoitti:vahinko autokeskuksesta käytettynä koko akseli 185e, jouduttiin tilaamaan ruotsista...
Melko kallis, eikös 636 Mazdan akseli/nivelet sovi, vm.88-92?
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
toevone^
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Huhti 2005 00:12
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja toevone^ »

ei sovi...
ford probe 2.2t
Vastaa Viestiin