Mondeon tärinä
Mondeon tärinä
Olisi sellainen ongelma mondeossa, että yli 80 vauhdissa kun rupeaa kiihdyttämään niin oikealla edessä alkaa täristämään. Ratissa se tärinä kuitenkaan ei tunnu. Ylämäessä tärinä on voimakkaampaa. Sitten kun ajaa korotettujen suojateiden yli, niin etupään tullessa alas korokkeelta, kuuluu jonkinlainen kolahdus oikealla edessä. Tärinää esiintyy myös kun jarruttaa voimakkaasti. Katsastusmies ei löytänyt väljää edestä, mutta takana vasemmalla iskunvaimennin alkaa olla kaarensa päässä. Voiko vasen taka iskari vaikuttaa oikealle eteen täristyksenä? Olen koettanut 3 eri rengassarjalla tuota, ja aina täristää. 17" renkailla tärinä on kaikkein voimakkainta. Mitenköhän tätä lähtisi selvittelemään. Auto on -99 mallinen farmari mondeo
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Omassa Monkelossa 1.8td vm-99 oli sellainen vika että loivaan kaarteeseen yli 100km/h ajettaessa alkoi täristämään.
Luulin heti että vetari kappaleina ja tilasin ulommanpään vetarin uuden ennenkuin edes tutkin asiaa.
Vika oli kuitenkin väljässä raidetangon pallonivelessä.
Katsastukseen joutui sittemmin vaihtamaan myös alatukivarren takimmaiset isot kumimotukat.
Vetareissa ei vielä mitään vikaa autolla ajettu 250 000km, olen kyllä joutunut uusimaan sisemmänpään niveliin klemmarit ja lisännyt rasvaa.
Tietääkseni vetareita ei ole vaihdettu, valalle en mene vannomaan
Luulin heti että vetari kappaleina ja tilasin ulommanpään vetarin uuden ennenkuin edes tutkin asiaa.
Vika oli kuitenkin väljässä raidetangon pallonivelessä.
Katsastukseen joutui sittemmin vaihtamaan myös alatukivarren takimmaiset isot kumimotukat.
Vetareissa ei vielä mitään vikaa autolla ajettu 250 000km, olen kyllä joutunut uusimaan sisemmänpään niveliin klemmarit ja lisännyt rasvaa.
Tietääkseni vetareita ei ole vaihdettu, valalle en mene vannomaan

Fix Or Repair Daily
Tärinä
Kävin Ford liikkeessä kysymässä asiaa, niin ne sanoi ilman mitään tutkimista että jouset ja iskarit sekä molemmat vetarit vaihtoon. Tuli vähän sellainen olo että kunhan osia vaihdetaan ja katsotaan sitten auttoiko.Monkelo kirjoitti:Omassa Monkelossa 1.8td vm-99 oli sellainen vika että loivaan kaarteeseen yli 100km/h ajettaessa alkoi täristämään.
Luulin heti että vetari kappaleina ja tilasin ulommanpään vetarin uuden ennenkuin edes tutkin asiaa.
Vika oli kuitenkin väljässä raidetangon pallonivelessä.
Katsastukseen joutui sittemmin vaihtamaan myös alatukivarren takimmaiset isot kumimotukat.
Vetareissa ei vielä mitään vikaa autolla ajettu 250 000km, olen kyllä joutunut uusimaan sisemmänpään niveliin klemmarit ja lisännyt rasvaa.
Tietääkseni vetareita ei ole vaihdettu, valalle en mene vannomaan
No niinhän merkkihuolloissa tupataan tekemään. Vaihdellaan osia jotka voi vaikuttaa asiaan ja katsotaan auttoiko.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Toki, eihän kaikki merkkihuollotkaan samanlaisia ole, mutta ikävän moni.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Ne Motonetin myymät Interpartsin vetarit ovat tehdasuusia. Mitäs huonoa niistä on kuulunut, muutakuin niissäkään ei pysy ne kumit välttämättä paikoillaan. Se on helposti korjattu jo ennen asennusta kunnon pannoilla.lapazu kirjoitti:
Myös tehdaskorjattuja akseleita saa motonetista, mutta niistä ei ole kovin mairittelevia kokemuksia.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D