Kellää kokemusta mk5 escortin vetareiden murrosten vaihdosta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Escotar
Viestit: 198
Liittynyt: 03 Helmi 2005 18:58
Paikkakunta: P-H/grassland
Viesti:

Kellää kokemusta mk5 escortin vetareiden murrosten vaihdosta

Viesti Kirjoittaja Escotar »

Kokemuksia kuunneltaisiin mielenkiinnolla. Kiitos.
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Fiesu
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Fiesu »

Moro escotar pitkästä aikaa!Piti oikein kirjautua vaihteeks sisälle,kun muita ei kiinnosta vastata (tai eivät osaa) ja oman kuntalaisia tarvii aina auttaa :wink: .Eli jos koko vetarin haluat irroittaa se lähtee vaihteistosta meisselillä/tai rekkarilla kampeemalla,jos haluat irroittaa pelkän ulomman murroksen väännä ensin rengas maassa (mieluiten joku painamassa jarrua) vetarin napamutteri auki sitten irroita alapallonivel jota saat siirrettyä tolpan syrjään,kun irroitat vetoniveltä.Riko ulompi suojakumi (jos ei ole jo rikki) ja kaavi rasvat pois...nivel on kiinni segerin tapaisella lukkorenkaalla,eli pyöritä vetaria jotta näät lukkorenkaan "sakarat"levitä niitä ja nyppää murros pois.Varo venyttämästä sisempää niveltä liikaa jottei rikkoudu ja napamutterin momentti on noin 250nM
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Avatar
Escotar
Viestit: 198
Liittynyt: 03 Helmi 2005 18:58
Paikkakunta: P-H/grassland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Escotar »

Fiesu kirjoitti:Moro escotar pitkästä aikaa!Piti oikein kirjautua vaihteeks sisälle,kun muita ei kiinnosta vastata (tai eivät osaa) ja oman kuntalaisia tarvii aina auttaa :wink:
Kiitosta taas, vaikkei me kyllä enää asutakaan samassa kunnassa :?
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Fiesu
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Fiesu »

Noo ajatus on tärkein,tai jotain...Onneksi Orimattila ettei kuitenkaan Orivesi :wink:
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

Saanen jatkaa lähes samasta aiheesta:

-Miten irtoaa sisempi vetonivel BC-vaihteistosta? Vetarin irroittamisen jälkeen sisäpään nivel jää nököttämään vetopyörästöön, eikä tunnu löytyvän mitään lukitusta yms millä sisänivelen saa irrotettua. Koitin purkaa niveltä poistamalla kuulalaakerit kuitenkaan siinä onnistumatta... :oops: ...eli apuja kiitos :lol:
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Kolauta sitä, kyllä se sieltä tulee, siellä on sellainen akselinpäässä oleva lukkorengas.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

Siis akseli on jo irti, pelkkä nivel on vetopyörästössä kiinni eikä tunnu löytyvän muita lukituksia. :oops:
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Vetämällä se tulee. Voimaa vaan, tai sitten kaksi isoa lattapääruuvaria ja kummaltakin puolelta vipuamaan. Helpointa se on kun on vielä vetarit jne. kiinni niin jarrulevystä vaan kunnon kiskaisu.
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

Kiits. :)
Vastaa Viestiin