Escort -89 - 270tkm - kestääkö kone ?
Escort -89 - 270tkm - kestääkö kone ?
Terve!
Olisi kiikarissa yksi viisiovinen Escortti vuosimallia 87. Autolla on ajettu nyt 270000km, mitä arvelette, jos autolla on ajettu ihan normaalisti, suoritettu perus huoltotoimenpiteet jotakuinkin ajallaan, niin onkohan koneella elinaikaa ilman isompia remontteja edessä vielä hyvinkin vähän aikaa ? Tiedän, tiedän, yksilöllistä mutta jotain vinkkiä asiantuntijat voisivat nyt tähän antaa nopeasti.
Prkl, siis kyseessä 1.6 kaasari
Olisi kiikarissa yksi viisiovinen Escortti vuosimallia 87. Autolla on ajettu nyt 270000km, mitä arvelette, jos autolla on ajettu ihan normaalisti, suoritettu perus huoltotoimenpiteet jotakuinkin ajallaan, niin onkohan koneella elinaikaa ilman isompia remontteja edessä vielä hyvinkin vähän aikaa ? Tiedän, tiedän, yksilöllistä mutta jotain vinkkiä asiantuntijat voisivat nyt tähän antaa nopeasti.
Prkl, siis kyseessä 1.6 kaasari
Viimeksi muokannut TUC2, 15 Huhti 2007 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
omalla, tosin nykyisin myynnissä ajettu noin saman verran. ollut joskus mittari rikki. no asiaan. Cvh koneelle ominaiset nakutukset tai kolkotukset sieltä kuuluu, hiukan pakokaasu haiskahtaa, mutta kulkee, varmasti myös kestää vielä pitkään. Varmaan jos tuollasita autoa kattelet ei pikkuasiat paljon paina. En nyt lähde mersulinjalle kehumaan kilometrejä tai muuta mutta yllättävän hyvä potku tuossa vielä on. Siis eikait sitä rikki saa jos koneessa öljyä, vaihtaa niitä välillä, jakohihna. Ja täällä foorumillakin puhetta ollut noista käyntiäänistä mutta kellään ei koneet sen takia ole rikki menneet. Eiköhän tuo ole sellainen perusvarma kone. Omani lähti 30 asteen pakkasessa käyntiin ilman lämpöjä kun ostaja tuli kattomaan. Ei kuiteenkaan ostanu pois. ...
Jos tuosta eskosta sitten jotain rikki menee niin jos nyt ei peukalo ihan keskellä kämmentä ole sen voi korjata. Konepellin alle voisi vaikka muuttaa...
Meni taas vuodatukseksi mutta varsinkin jos kone ei öljyä savuta niin varmasti hyvä ostos. Ja CVH kone tuppaa sitten vuotamaan öljyä. Mutta pienistä vuodoista ei pidä huolestua.
Lähdenpä tästä hankkimaan elämän.(pe-ilta)
Jos tuosta eskosta sitten jotain rikki menee niin jos nyt ei peukalo ihan keskellä kämmentä ole sen voi korjata. Konepellin alle voisi vaikka muuttaa...
Meni taas vuodatukseksi mutta varsinkin jos kone ei öljyä savuta niin varmasti hyvä ostos. Ja CVH kone tuppaa sitten vuotamaan öljyä. Mutta pienistä vuodoista ei pidä huolestua.
Lähdenpä tästä hankkimaan elämän.(pe-ilta)
Seelvä homma, kiitoksia tästä, tämä auttaa jo jonkunverran
Itseäni ei pikku, tai vähän suuremmatkaan sivuäänet niin häiritse, kunhan käy ja kulkeepi nätisti. Jos nyt ei kauheasti sinistä pössytä, niin taidanpa ostaa huomenissa pois tuon, vaikuttaa niin hyvältä peliltä muuten. Jakohihnan ja öljyt taidan kylläkin vaihtaa kunhan kotiin pääsen autolla.

Itseäni ei pikku, tai vähän suuremmatkaan sivuäänet niin häiritse, kunhan käy ja kulkeepi nätisti. Jos nyt ei kauheasti sinistä pössytä, niin taidanpa ostaa huomenissa pois tuon, vaikuttaa niin hyvältä peliltä muuten. Jakohihnan ja öljyt taidan kylläkin vaihtaa kunhan kotiin pääsen autolla.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Off topic... Jos pääset...TUC2 kirjoitti:Seelvä homma, kiitoksia tästä, tämä auttaa jo jonkunverran![]()
Itseäni ei pikku, tai vähän suuremmatkaan sivuäänet niin häiritse, kunhan käy ja kulkeepi nätisti. Jos nyt ei kauheasti sinistä pössytä, niin taidanpa ostaa huomenissa pois tuon, vaikuttaa niin hyvältä peliltä muuten. Jakohihnan ja öljyt taidan kylläkin vaihtaa kunhan kotiin pääsen autolla.



Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Omalla 93 escortilla jonka hiljakkoin hankin,on ajettu alle 230tkm ja siitä ainakin meni nyt nokka ja nostajat vaihtoon,kone siis tuo 1.6 cvh. Tosin autolla oli ilmeisesti ajettu jollain halpispaskaöljyillä ja vaihdettu niitäkin vaan joskus ja jouluna kun venakoppakin oli niin mönjässä
Luulis 270tkm ajetun pelaavan ihan ok kunhan vaan on tehty öljynvaihdotkin ajallaan 


Joo no tosiaan ni se on niin paljon kiinni siitä, että miten on huollettu, mutta kyllähän noilla 400tonttua saattaa hyvinkin päästä... mutta varmasti ymmärrät, että se ei ole kuitenkaan mikään takuu! onhan se vanha auto joka voi laueta koska tahansa. Sanotaan kuitenkin näin, että hyvin todennäköistä on, että kilometrejä on vielä paljom jäljellä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
juu onnee vaan jos heität synteettiset sisäl..
mitään takuita en anna, mutta voi tiivisteet kosahtaa jos aikasemmin on käytetty joitain ei niin synteettisiä öljyjä..
suosittelen pysyttelemään korkeintaan semisynteettisissä.
mitään takuita en anna, mutta voi tiivisteet kosahtaa jos aikasemmin on käytetty joitain ei niin synteettisiä öljyjä..
suosittelen pysyttelemään korkeintaan semisynteettisissä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
ollaan todettu vain että vanhat tiivisteet ja esim. mineraaliöljyjen tilalle synteettiset öljyt niin tuhoaa vanhat tiivisteet. meinaan niinkuin monta vuotta vanhat tiivisteet.
yhden escortin ja Parin volkkarin jälkeen tajuttiin vasta asia (ja sekin erään korjaajan maininnalla). mut ei se kyllä vaikeaa ole tehdä kansiremppa siihen sun escorttiin.
jos tietää mikä on jakoavaimen ja lenkkiavaimen ero ja osaa lukea korjauskäsikirjaa niin suosittelen lämpimästi tekemään, kovinkaan kalliiksi se ei tule.
kallein osuus on varmaan kannen plaanaus ja tiivistesarja(26e). ja plaanauksekin voi saada edullisesti jos vain on joku tuttu joka voisi tehdä.
yhden escortin ja Parin volkkarin jälkeen tajuttiin vasta asia (ja sekin erään korjaajan maininnalla). mut ei se kyllä vaikeaa ole tehdä kansiremppa siihen sun escorttiin.
jos tietää mikä on jakoavaimen ja lenkkiavaimen ero ja osaa lukea korjauskäsikirjaa niin suosittelen lämpimästi tekemään, kovinkaan kalliiksi se ei tule.
kallein osuus on varmaan kannen plaanaus ja tiivistesarja(26e). ja plaanauksekin voi saada edullisesti jos vain on joku tuttu joka voisi tehdä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Ite ostin viikko sitte Escort -88 1.6ruiskun. Ajettu 336tkm. Kansiremppa tehty joku 2tkm sitten ja samalla venttiilit uusittu. Se jolta ostin on tuttu ja luotan, että on huoltanu säännöllisesti. Jakopään remmi on vaihettu kans vasta yms on koneelle tehty..
Luottaisin ja toivoisin, että vielä minun vuoden parin käytön kestäisi.
Offtopic:
1100e tosta pulitin rs alut hyvillä talvirenkailla ja stilauton rs500 15" kesävaneet 7mm pinnalla olevilla kesärenkailla, rs korisarja, 50mm laskettu yms pientä, että en tiedä sit oliko pahahinta, mut ostettu on.
Kyllähän noi kilometrit vähän hirvittää, mutta jospa sillä sen 400tkm ajais ja myis sitte pois vaik 300tkm ajettuna ;D
Luottaisin ja toivoisin, että vielä minun vuoden parin käytön kestäisi.
Offtopic:
1100e tosta pulitin rs alut hyvillä talvirenkailla ja stilauton rs500 15" kesävaneet 7mm pinnalla olevilla kesärenkailla, rs korisarja, 50mm laskettu yms pientä, että en tiedä sit oliko pahahinta, mut ostettu on.
Kyllähän noi kilometrit vähän hirvittää, mutta jospa sillä sen 400tkm ajais ja myis sitte pois vaik 300tkm ajettuna ;D
Ford Escort
Paljo näis hinnat vaihtelee. Veli haki taas yhden (taisi olla -88 1.6 CL "lievä tuning"jonza kirjoitti:Offtopic:
1100e tosta pulitin rs alut hyvillä talvirenkailla ja stilauton rs500 15" kesävaneet 7mm pinnalla olevilla kesärenkailla, rs korisarja, 50mm laskettu yms pientä, että en tiedä sit oliko pahahinta, mut ostettu on.
Kyllähän noi kilometrit vähän hirvittää, mutta jospa sillä sen 400tkm ajais ja myis sitte pois vaik 300tkm ajettuna ;D

http://www.kotinet.com/eine.haapasaari/FordEscort88/
Tuolta löytyy siitä mun ekkeristä kuvia. käyt. ot 12.12.1988.
Menee kyllä vähän off-topicikiksi
Sori.
Tuolta löytyy siitä mun ekkeristä kuvia. käyt. ot 12.12.1988.
Menee kyllä vähän off-topicikiksi

Ford Escort
En aivan allekirjoittaisi em.väitettä.lassi kirjoitti:Tiivisteet kosahtaa miksi mitä![]()
Moneen autooni,Taunuksesta alkaen,olen
siirtynyt käyttämään täys-synteettistä,
eikä kohdalle ole sattunut vuotoja.
Päinvastoin, eräällä OHC:llä oli ajettu
halvimmilla 10/30 öljyillä ja vuotoja oli
siellä sun täällä,vähenivät huomattavasti
täys-synteettisten jälkeen,kun laatu ja
öljyn pintapaineet paranivat.
Öljytekniikka on kehittynyt huimasti
ajan saatossa,ettei välttämättä kannata
VANHOISSA autoissa tuijottaa käsikirjan
suosituksia.
En laittanut -60 luvun Voortiinkaan
yksaste mineraali öljyjä,vaikka ohjekirja
suositteli

Zetekki on sitte asia erikseen,sinne vain
omaa 5/30 öljyä.
No,taas öljysotaa,mutta tää on aika yleistä,
tämä ko.aiheesta "väitteleminen".

-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 10 Helmi 2006 04:56
- Paikkakunta: Kurikka