Valoa tunnelin päässä! :)
Noniin nyt alkaa olemaan oikea suunta
Mitä tuosta ymmärsin niin esim jarrut saa vaihtaa eikä niistä mene prosentteja kö, vai siten että jos on jo vaihdettu yli 35% (kanta-auto tarkastus) niin esim jarruja yms ei merkata niin ettei niitä saa vaihtaa
Ja mitähän tuolla "kriittisellä" osalla tarkoitetaan, esim ilman konetta ei auto liiku, vai tarkoittaako tuo että saa vaihtaa vastaavaan osaan jos leviää
Juu lisää vaan tälläisiä uudistuksia, minulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan
edit:
Mikäs tuo "rakentamis-aika" homma on, en muista kuulleeni siitä ennen
Mitä tuosta ymmärsin niin esim jarrut saa vaihtaa eikä niistä mene prosentteja kö, vai siten että jos on jo vaihdettu yli 35% (kanta-auto tarkastus) niin esim jarruja yms ei merkata niin ettei niitä saa vaihtaa
Ja mitähän tuolla "kriittisellä" osalla tarkoitetaan, esim ilman konetta ei auto liiku, vai tarkoittaako tuo että saa vaihtaa vastaavaan osaan jos leviää
Juu lisää vaan tälläisiä uudistuksia, minulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan
edit:
Mikäs tuo "rakentamis-aika" homma on, en muista kuulleeni siitä ennen
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
jeps
joo aika paljon herää kysymyksiä tosta.
"Sama koskee myös kulumisen takia huollossa vaihdettavia osia sekä niin sanottuja kriittisiä osia, joita ilman ajoneuvo ei toimi. Ne voi korjata ilman kanta-ajoneuvon prosenttiosuuden pienenemistä"
siis koneen voi ajaaloppuun ja sit ei auto kyllä enään toimi eli aika "kriittinen" osa? sama koskee laatikkoa?
kulumisen takia huollossa vaihettavat osat? Lasit ja lasinpyyhkimet 2,0 %(lasinpyyhkimet?),Valaisimet ja sähköjohdot 1,6 %?,5. Akselistot
a) Takavetorakenne
1) Etuakselisto 10,0 %
2) Taka-akselisto 10,0 %
b) Etuvetorakenne
1) Etuakselisto 14,0 %
2) Taka-akselisto 6,0 %
(jos kuluu loppuun saako vaihtaa??)
Latauslaitteisto 1,5 % ?.
kertokaa tietonne tai mielipiteenne. olisi kiva saada tästä keskustelu? koska jos tuo menee parhaalla tavalla auttaa rakentelua ihan älyttömästi. ja jos viellä sattuisi koskemaan jo niitä vanhoja mihin on laskettu jo prosentit? onko tietoa?
"Sama koskee myös kulumisen takia huollossa vaihdettavia osia sekä niin sanottuja kriittisiä osia, joita ilman ajoneuvo ei toimi. Ne voi korjata ilman kanta-ajoneuvon prosenttiosuuden pienenemistä"
siis koneen voi ajaaloppuun ja sit ei auto kyllä enään toimi eli aika "kriittinen" osa? sama koskee laatikkoa?
kulumisen takia huollossa vaihettavat osat? Lasit ja lasinpyyhkimet 2,0 %(lasinpyyhkimet?),Valaisimet ja sähköjohdot 1,6 %?,5. Akselistot
a) Takavetorakenne
1) Etuakselisto 10,0 %
2) Taka-akselisto 10,0 %
b) Etuvetorakenne
1) Etuakselisto 14,0 %
2) Taka-akselisto 6,0 %
(jos kuluu loppuun saako vaihtaa??)
Latauslaitteisto 1,5 % ?.
kertokaa tietonne tai mielipiteenne. olisi kiva saada tästä keskustelu? koska jos tuo menee parhaalla tavalla auttaa rakentelua ihan älyttömästi. ja jos viellä sattuisi koskemaan jo niitä vanhoja mihin on laskettu jo prosentit? onko tietoa?
näin se kai meni?
Tuskin sitä loppuun ajettua moottoria saa noinvain vaihtaa, sillä senhän voi porata seuraavaan ylikokoon, ja yleensä pelkkä mäntien/männänrenkaiden vaihto auttaa.
Laturinkin voi (useimmiten)korjata, joten tuskin sitäkään saa vaihtaa.
Sama pätee laatikkoon(laatikkoon voi toki vaihtaa sisuskalut).
Eli loppuviimein se menee sen kaavan mukaan, mitä huolloissakin katsotaan kuluviksi osiksi, hihnat, renkaat, pyyhkijänsulat etc. etc.
Laturinkin voi (useimmiten)korjata, joten tuskin sitäkään saa vaihtaa.
Sama pätee laatikkoon(laatikkoon voi toki vaihtaa sisuskalut).

Eli loppuviimein se menee sen kaavan mukaan, mitä huolloissakin katsotaan kuluviksi osiksi, hihnat, renkaat, pyyhkijänsulat etc. etc.
no mikä muutos toi sit olis? paitsi jarrujen osalta?
koska on toi moottorin vaihtamineen samanlaiseen parempaan aivan tyhmä kieltää.? ja mistä näkee onko lasit vaihettu?? tai lamput?? tai sähköt? tai onko akselistoissa esim. escorteissa mitään merkintää? eli mistä huomaavat jos vaihtaa? tietääkö joku minkä hintaista tai onnistuuko kuinka helpolla vaihtamaan sisuskalut laatikkoon?
koska on toi moottorin vaihtamineen samanlaiseen parempaan aivan tyhmä kieltää.? ja mistä näkee onko lasit vaihettu?? tai lamput?? tai sähköt? tai onko akselistoissa esim. escorteissa mitään merkintää? eli mistä huomaavat jos vaihtaa? tietääkö joku minkä hintaista tai onnistuuko kuinka helpolla vaihtamaan sisuskalut laatikkoon?
näin se kai meni?
Ei mistään, niinkuin ei ennenkään ole huomanneet.kimi kirjoitti:ja mistä näkee onko lasit vaihettu?? tai lamput?? tai sähköt? tai onko akselistoissa esim. escorteissa mitään merkintää? eli mistä huomaavat jos vaihtaa?
Tuskin niiden näkökyky paranee lakiuudistuksen myötä.
Kyllä mielestäni (lähes)kaikissa osissa on joku numero, tai ainakin uutena on ollut....
Lähinnä tuolla uudistuksella on vain haluttu parantaa mainetta, eli kuulostaa hyvältä, mutta loppujenlopuksi suurta muutosta ei tule.
joo ilmeisesti näin.
harmittaa vaan et miksi hyvää harrastusta "boikotoidaan" näin?
tietenkin siellä on nämä virittäjät ja muut ketkä tekee kaikenlaisia vaarallisia virityksiä ja vastaavaa mikä varman on suurin syy siihen että mitään ei oikeen saa tehä.
no kyllähän noi jarru jttukin jo jotain auttaa:)
minkäköhän laiset mätkyt tulee jos joutuu jostain 86vuoden escortista maksamaan veron? eli menee prosentit yli? vai onko mitään mahollisuutta tehä asialle mitään jos joku syynää kaikki lasit ja kaikki huonolla tuurilla joskus? ja onko vero maksettava vaikka poistaisi auton samantein kilvistä?
koska tuommoisella parin sadan euron ritsalla ei huvita jäädä vuosiksi velkavankeuteen:)
harmittaa vaan et miksi hyvää harrastusta "boikotoidaan" näin?
tietenkin siellä on nämä virittäjät ja muut ketkä tekee kaikenlaisia vaarallisia virityksiä ja vastaavaa mikä varman on suurin syy siihen että mitään ei oikeen saa tehä.
no kyllähän noi jarru jttukin jo jotain auttaa:)
minkäköhän laiset mätkyt tulee jos joutuu jostain 86vuoden escortista maksamaan veron? eli menee prosentit yli? vai onko mitään mahollisuutta tehä asialle mitään jos joku syynää kaikki lasit ja kaikki huonolla tuurilla joskus? ja onko vero maksettava vaikka poistaisi auton samantein kilvistä?
koska tuommoisella parin sadan euron ritsalla ei huvita jäädä vuosiksi velkavankeuteen:)
näin se kai meni?
Mutta eikös se ollut niin päin että jos inssi epäilee jotain osaa vaihdetuksi niin inssin ei pidä sitä todistaa että se on vaihdettu vaan omistajan pitää pystyä näyttään että se on alkuperäinen..lalli69 kirjoitti: Ei mistään, niinkuin ei ennenkään ole huomanneet.
Tuskin niiden näkökyky paranee lakiuudistuksen myötä.
Kyllä mielestäni (lähes)kaikissa osissa on joku numero, tai ainakin uutena on ollut....
Lähinnä tuolla uudistuksella on vain haluttu parantaa mainetta, eli kuulostaa hyvältä, mutta loppujenlopuksi suurta muutosta ei tule.