Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dot 4 on mineraalipohjainen neste, tarkoitettu ilman ABS oleviin autoihin.
Dot 5.1 on synteettinen neste ja tarkoitettu nimenomaan ABS autoihin.
DOT 5 on silikoni neste mihin ei kannata sekaantua millään lailla!
Virrat pitää olla päällä, kun ilmaa jarruja mis on ABS:t, mut kannattaa varoa se neste tulee aika vauhdilla siitä nipan kautta
Escortsutii kirjoitti:Dot 4 on mineraalipohjainen neste, tarkoitettu ilman ABS oleviin autoihin.
Dot 5.1 on synteettinen neste ja tarkoitettu nimenomaan ABS autoihin.
DOT 5 on silikoni neste mihin ei kannata sekaantua millään lailla!
Virrat pitää olla päällä, kun ilmaa jarruja mis on ABS:t, mut kannattaa varoa se neste tulee aika vauhdilla siitä nipan kautta
Siis virtaavain 2 asennossa?
Pitääkö pukea panssaripuku?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Käyttäkää motocraft dot 4 nestettä tai ford starndardin xxxxx nestettä. Myös normi dot 4 purkissa lukee että käy myös abs autoihin. Tämä siis mk6 eskon ohjekirjasta.
Ohjekirja on sitä varten että sieltä tarkastetaan juuri kyseisen automallin tarve eri tavaralle. Ja googlellahan löytyy noista jarrunesteistä että mitä tavaraa ne sitten ovat. Jos käytetään dot4 voidaan uudeksi nesteeksi laittaa tuota 5.1 Joka googlen mukaan omaa korkeamman kiehumispisteen ja viskositetti on pienempi.
-95 mallisen scorparin abs ei toiminut ja antoi vikakoodiksi että häikkää pumpussa (Ate:n pumpullinen abs systeemi).
No tänään sitten revin vanhan pois ventiilikoneistoineen, asensin "uuden" paikoileen ja vaihdoin nesteet+ilmaus.
Ja kokeilemaan ja abs valo syttyy...
No parit kerran kone seis, uudestaan käyntiin ja nopeus noin 30km/h ja liinat kiinni, abs ruksuttaa mutta hetken päästä abs valo syttyy.
Tein tuon parisen kertaa ja ilmasin jarrut viellä kertaaleen mutta valo syttyy kun on hetken ajannut(10s).
Tuo "uusi" pumppu on otettu toimivana varaosa autosta joskus vuosi sitten.
Onko vika sittenkin boxissa? Anturit ovat ehjät ainakin testilaite sanoo näin.
Ehdotuksia?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Käyttöraadossa (Scorpio) oli samaa vikaa... Seisonu puolivuotta, pumppu vaihdettu. Ja yksi anturi pimeä.
Ilma on aika lujassa siellä järjestelmässä, mutta lähtee ajan kanssa. Itse tein 3 ilmauskertaa ja tyhjensin vikakoodit (akun -napa irti) ja muutama petaali pohjaan jarrutus, akku irti jos valo syttyy. Oma lintta kiukutteli vielä pari viikkoa sillontällön polttamalla ABS valoa...
Jones76 kirjoitti: ↑07 Touko 2020 09:51
Morjens. Mikä on oikea järjestys tyhjennykseen ku vaihtaa jarrunesteen Ford Mondeo ecoboost vm.11 . Onko ristijärj. ot ,ve ja vt,oe
Onko tyhjennysjärjestys eri juttu kuin ilmaamisjärjestys? Se menee Haynesin mukaan: vt, ot, ve, oe. Tuo saattaa kyllä olla oikeanpuoleiseen ohjaukseen - ehkä ot, vt, oe, ve on meillä parempi? Kun yleensä kauimmaisesta aloitetaan. Joka tapauksessa jarrunestepiirit on ristikkäin.