Ensimmäinen virikone tekeillä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Katu käyttöä ajatellen olisi tuo kytkin voinnut olla jousitettu. Hieman vähemmän rasittanut voimansiirtoa. Kyllä tuolakin ajaa mutta hieman on ruuhkassa/kaupungilla :roll: ja näillä keleillä lähdot paikoiltaan varsin mukavia.
gti golo palloilija
make89
Viestit: 58
Liittynyt: 05 Helmi 2005 18:54

Viesti Kirjoittaja make89 »

Ei täällä ajeta talvella ihan kesäkäyttöä aatelin harrastaa. Ja toi kaupungilla rälläys mahtaa kansa jäädä aika vähälle. Kun täällä korvessa ei ole kuin hiekka- ja kapeita asfalttiteitä
Ford escort mk2 2.0 77, Taunus 1.6 ohc 79 ja lepo sorsa 85
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Ei se jousittamaton niin kamala ole, varsinkaan jos ei oo mikään hirveän jäykkä asetelma.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ei se ole jäykälläkään mikään mahdoton mutta kyllä tähän vapariin(170hv) olisi riittänyt massalevy+jäykkä asetelma. Itse ajelin HD levyllä puhallin koneisella,n.220 hv (väänto ???). Väänto sitten kyllä kypsytti kytkimen jonkun ajan päästä.
gti golo palloilija
make89
Viestit: 58
Liittynyt: 05 Helmi 2005 18:54

Viesti Kirjoittaja make89 »

Joo moottori seisonut pirun monta kuukautta koulun ja rahan takia

Nyt tuli vaan prkl moinen turbo kuumme. Niin mitä pitäs tehä?
Pystyykö/kannattaako laitaa vakio mäntien kanssa turboa. Mitä pitäs pitäs tehä männille,puristuksille ja ne paineet. Lueskelin just tota turbo juttua ja ei ihan mahottomalta tunnostanut.


Kesän kun keräis rahaa niin saattas saaha koneen valmiiksi
Ford escort mk2 2.0 77, Taunus 1.6 ohc 79 ja lepo sorsa 85
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itsekin piti ensin tehdä 1.6l vapari virikone Cortinaan. No perkele, nyt on tulossa turboa ja varmaankin sitten loppujenlopuks 2.0l :D

Vakiomännistä voi sorvata tavaraa pois laelta. Puristukset varmaan pitäis saada johonkin 7.5:1? Eihän nuo vakkarimännät tietysti hirmu paineita kestä, mutta luulis jotain alle baarin kestävän kuitenkin "normi"ajossa?

Itsellä alkaa tuo koneen rakennus syksyllä koululla, saan siitä tehtyä päättötyön sitten :)
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No ei niitä puristuksia edelleenkään kannata nuin alas laskea. Joku 8.8-9:1 Mieluummin, niin ei katoa ne alaväännöt ihan kokonaan.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Okei, hyvä että selvensit :)

Edit: Mikä on 2.0l vakiomännän lakikorkeus? Entä mikä on vakiopalotilan koko?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Vastaa Viestiin