Elikkäs varsinkin kylmällä koneella kiihdyttäessä kierrosten ollessa vähä päälle 2000, kone nykäisee todella ikävästi ja jatkaa kiihtymistään, nykäisyn jälkeen tuntuisi siltä että koneen äänikin olisi hieman kovempi...
Lämpimällä koneella oire lievempi mutta kuitenkin huomattavissa...
En ole testannut että tekeekö myös kaasu pohjassa kiihdyttäessä, ainakin osa-kaasulla tekee.. Osaisiko kukaan arvailla mikä aiheuttaa tämän mielenkiintoisen oireen?
Haku nosti niskakarvat pystyyn; -01:ssä kyseinen oire voi tietää eurojen vilinää silmissä, mutta miten tässä -02:ssa?
-02:sen mondeo nykäisy kiihdyttäessä
-02:sen mondeo nykäisy kiihdyttäessä
Ford Mondeo -02 2.0 TDdi
Ei kyllä vaikuttaisi siltä..., kompuran aiheuttama nykäisy paljon "miedompi"... Ja jännä kun se tekee sen kun kierrokset parin tonnin hujakoilla, mieluummin yli parin tonnin... Enkä ole huomannut sen tekevän muilla kierroksilla...lalli69 kirjoitti:Ilmastoinnin kompressori lähtee pyörimään ?!
Ps.Tuosta ilmastoinnin kompurasta; millaisella aikavälillä tuo kompura "normaalisti" pitäisi lähteä pyörimään? Pisti vaan tuossa päivällä korvaan että ko.autossa pyörähtelee päälle tosi lyhyellä aikavälillä... Ja kyseessä auto-ilmastointi...
Ford Mondeo -02 2.0 TDdi
Mulla on kans -02 Mondeo TDdi-koneella (115 hv) ja olen huomannut koneen käyttäytyvän samoin kylmänä; käsittääkseni syöttö muuttuu siinä parin tonnin kieppeillä ja kone saa enemmän hiilivetytuotteita syötäväkseen. Normaalia toimintaa siis.
Mulla koneen ohjaus on aikoinaan uudelleenohjelmoitu takuuseen, mutta ei se oo viekään mikään täysin hyvä: kylmäkäynnistyksen jälkeen kone ei käy tasaisesti, tyhjäkäynnillä on toisinaan tärinöitä ja vedossa alueella n. 1650-1700 on "kuollut" kohta eli tasakaasulla kone ei oikein tiedä mennäkö vaiko ei.
Vertailukohtana perhepiiristä löytyy -98 diesel-Astra huomattavasti enemmän ajettuna ja syötön ohjaus on hoideltu paljon paremmin !
Mulla koneen ohjaus on aikoinaan uudelleenohjelmoitu takuuseen, mutta ei se oo viekään mikään täysin hyvä: kylmäkäynnistyksen jälkeen kone ei käy tasaisesti, tyhjäkäynnillä on toisinaan tärinöitä ja vedossa alueella n. 1650-1700 on "kuollut" kohta eli tasakaasulla kone ei oikein tiedä mennäkö vaiko ei.
Vertailukohtana perhepiiristä löytyy -98 diesel-Astra huomattavasti enemmän ajettuna ja syötön ohjaus on hoideltu paljon paremmin !
Soittelin yhdelle ford-pajalle ja esitin oireen, niin korjaamopäällikkö tuumaisi vaan että normaali nykäisy niillä kierroksilla, joten nykiä saa jatkossakin, ei voi asialle mitään, sen kans on opittava elämään...m2k kirjoitti:Mulla on kans -02 Mondeo TDdi-koneella (115 hv) ja olen huomannut koneen käyttäytyvän samoin kylmänä; käsittääkseni syöttö muuttuu siinä parin tonnin kieppeillä ja kone saa enemmän hiilivetytuotteita syötäväkseen. Normaalia toimintaa siis.
Ford Mondeo -02 2.0 TDdi
Mulla just samaa oiretta mondeos, ja tämä nykäisy ilmenee vain pinta-kaasulla kiihdyttäessä ei täys-kaasulla. Uusi ohjelmaki sinne pantiin mut ei mitää auttanu..Onko jollain auttanu? ilmeisesti ainakin noissa tdci koneissa on paljon noita softa vikoja. mut kuinka on tämän tddi kans? ja auto 2.0 tddi 90hv -02