98 td mondeon eberi

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Korggi

98 td mondeon eberi

Viesti Kirjoittaja Korggi »

Elikkäs jotain vikaa on eberissä kun ei lähde prutkuttamaan. Testerillä ei löytynyt vikoja, hehku testattiin ja pelas, puhallinmoottori testattiiin ja pelas. Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa / onko jollain ehdotuksia mikä mahtais olla vialla? Kyseessä on kellollinen versio.
lassi

Viesti Kirjoittaja lassi »

Saako polttoainetta?
HUh Huh huijaa!
Korggi

En tiedä saako polttoainetta. Pitääpi tutkia. Oli kyllä mojova hinta tuolla ohjainyksiköllä, 340 euroa. Mutta yks vika voi olla vissiin tuon lämpötilan tunnistin. Jollakin oli ollut se paskana, eli luuli että kone on jo lämmin ja ei lähteny eberi toimimaan. Sisäpuhallin pitäs vissiin lähteä sitte vasta päälle kun tietty lämpötila on saavutettu, mutta omassa autossa ainakin puhallin lähtee samantien puhaltamaan, vaikka kone olis kylmä.
Korggi

Nyt se sitten lähti pelaamaan kunhan pääsi kylmäksi estin. Ilmeisesti järjestelmän nollaus autto. Nyt päästiinkin seuraavaan vikaan. Ei toimi ku minuutin ja sitte sammuu liekki. Uus akkukin on eli ei pitäisi sen puolesta vikaa olla.
MK

Viesti Kirjoittaja MK »

Korggi kirjoitti:Nyt se sitten lähti pelaamaan kunhan pääsi kylmäksi estin. Ilmeisesti järjestelmän nollaus autto. Nyt päästiinkin seuraavaan vikaan. Ei toimi ku minuutin ja sitte sammuu liekki. Uus akkukin on eli ei pitäisi sen puolesta vikaa olla.
Kiertovesipumppu kaput?
Ford Mondeo -02 2.0 TDdi
lassi

Viesti Kirjoittaja lassi »

Liekin varmistimen lasi nokinen tai ei saa löpöä ja tai hehku sökö..
HUh Huh huijaa!
juster77

98 td montikka myös

Viesti Kirjoittaja juster77 »

minulla on kanssa ollut koko talven ongelmia,tai siis tarkemmin ei ole kertaakaa vielä lämmittimestä ollut hyötyä.
liekkivahti ja hehkutulppa on vaihdettu,polttoaineputki uusittu vieläkään ei pelaa, epäilen itse lämpötila anturia,tuntuu että ei oikeen lämmittimellä ole tietoa lämpötilasta.
onko anturi itse lämmittimen kyljessä oleva vai onko Vm.98 ulkolämpötilan haistelija?
lämmitin kyllä yrittää käymään ,mutta loppuu lyhyeen,aivan kuin se luulisi että moottoti on jo lämmennyt.
-Pikkis-

Viesti Kirjoittaja -Pikkis- »

Itelläni oli toissa syksynä propleemia eberin kans focuksessa. Kello toimi kyllä moitteetta, mutta muutapa sitten ei tapahtunukkaan. Veinpä sitten focuksen paikalliselle fordille, niin vika löytyi hapettuneesta sulakepohjasta. Itse tutkiessani asiaa sulake näytti ehjältä ja mittarilla mitattuna sinne tuli jännite, mutta ei sitte vissiin jaksanu hypätä happettuman läpi.
Nyt se on sitte taas rikki, mutta sulake ja sulakerasia ovat kyllä ehjiä... :lol:
Vastaa Viestiin