Sierran päästöarvot pielessä, mikä vialla?
Sierran päästöarvot pielessä, mikä vialla?
Pistän erilliseen topicciin kun vanha ei oikein soveltunut.
Olen lukenut kaikki sierran päästöongelmiin liittyvät postaukset ja saanut hirveän määrän syynättävää autosta, kuitenkaan vikaa ei ole löytynyt.
Tyhjäkäynti aaltoilee hieman (sierra vm 88 efi 2.0), välillä meinaa suorastaan tukehtua.
Päästöarvot katsastussedän paperilta :
CO-pitoisuus : 2,56 (sallittu 3,5)
HC-pitoisuus : 1123 (sallittu 600)
CO2-pitoisuus : 9,67
O2-pitoisuus : 6,57 (sallittu 5.00)
Olen tuon käsittänyt niin että joko käy liian laihalla / rikkaalla, tai sitten saa ilmaa käynnin sekaan jostain.
Sierraan on tehty aika paljon remppaa, ei hajuakaan missä vaiheessa tällaista vikaa olisi tullut.
Tehty mm. uusi kansi (oiottu), uudet tiivisteet kanteen tietty, uudet imu / pakosarjan tiivisteet, öljyt, glykolit, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä, pakoputki, bensansuodatin, termostaatti, akku, laturi.
Tuossa lähinnä ne joilla voi olla jotain tekemistä käynnin kanssa, muut mekaanisia osia.
Tyhjäkäyntimoottori ilmeisesti toimii, koska auto sammuu jos otan siitä piuhat irti.
Jarrutehostin ei tuntuisi vuotavan.
mm. Motorstarterilla käyty kaikki letkut läpi, ei löydy vuotokohtia.
Sitten vielä sinänsä kummallinen, mutta olin käsittänyt että kun vääntää seosruuvin pohjaan (ilmamäärämittarin vieressä oleva kuuskoloruuvi), pitäisi auton sammua.
Tämä ei ainakaan sammu, jatkaa vain iloisesti pörpöttelyä, tarkoittaako tuo pakosti sitten sitä että saa ilmaa jostain?
Kiitos jos joku jaksaa lukea koko romaanin ja vastatakkin vielä =)
-Pasi
Olen lukenut kaikki sierran päästöongelmiin liittyvät postaukset ja saanut hirveän määrän syynättävää autosta, kuitenkaan vikaa ei ole löytynyt.
Tyhjäkäynti aaltoilee hieman (sierra vm 88 efi 2.0), välillä meinaa suorastaan tukehtua.
Päästöarvot katsastussedän paperilta :
CO-pitoisuus : 2,56 (sallittu 3,5)
HC-pitoisuus : 1123 (sallittu 600)
CO2-pitoisuus : 9,67
O2-pitoisuus : 6,57 (sallittu 5.00)
Olen tuon käsittänyt niin että joko käy liian laihalla / rikkaalla, tai sitten saa ilmaa käynnin sekaan jostain.
Sierraan on tehty aika paljon remppaa, ei hajuakaan missä vaiheessa tällaista vikaa olisi tullut.
Tehty mm. uusi kansi (oiottu), uudet tiivisteet kanteen tietty, uudet imu / pakosarjan tiivisteet, öljyt, glykolit, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä, pakoputki, bensansuodatin, termostaatti, akku, laturi.
Tuossa lähinnä ne joilla voi olla jotain tekemistä käynnin kanssa, muut mekaanisia osia.
Tyhjäkäyntimoottori ilmeisesti toimii, koska auto sammuu jos otan siitä piuhat irti.
Jarrutehostin ei tuntuisi vuotavan.
mm. Motorstarterilla käyty kaikki letkut läpi, ei löydy vuotokohtia.
Sitten vielä sinänsä kummallinen, mutta olin käsittänyt että kun vääntää seosruuvin pohjaan (ilmamäärämittarin vieressä oleva kuuskoloruuvi), pitäisi auton sammua.
Tämä ei ainakaan sammu, jatkaa vain iloisesti pörpöttelyä, tarkoittaako tuo pakosti sitten sitä että saa ilmaa jostain?
Kiitos jos joku jaksaa lukea koko romaanin ja vastatakkin vielä =)
-Pasi
Joo tuli sekin avattua, näyttää ihan siistiltä sisältäpäin ja viisari liikkuu noita aaltoiluja korjaillen.Jaakko85 kirjoitti:Onko ilmamäärämittarin kantta koskaan avattu?
(oli se joskus ennenkin kai avattu kun oli nippusidettä vedetty ympärille, kuten monen muunkin osan kanssa tuntuu olevan tässä...edellinen omistaja ei ole ollut mitään fixuimmasta päästä).
Näin sen itsekkin käsittäisin, joskin olen jo kolmeen kertaan syynännyt kaikki letkut mitkä noin päällepäin ainakin löysinanttij80 kirjoitti:oli itsellä hc kans korkea ja tutkittuani huomasin että imusarjalle menevä alipaine letku vuosi ja heti laski arvot kun korjasin ja mielestäni toi korkea 02 arvo viittaa että putki vuotaa matkalta jostain

Pistin juuri lohkolämppärin kiinni ja menen vielä pian uudestaan tutkimaan.
Kylmä autotalli on vaan niin v-mäinen paikka noita tehdä (ulkona -26 astetta) että voi hyvinkin olla että jotain jää huomaamattakin.
Oliskohan tollasesta konehuoneesta mitään hyvää piirrustusta tai kuvaa josta selkiäisi kaikki alipaineletkut, ihan mahdollista sekin että sieltä löytyy vielä joku mitä en ole huomannut edes.
Ruisku kun ei ole itselleni mikään kovin suuri tuttavuus, joskin aika hyvin tuon jo alkaa tuntemaan kaiken remppaamisen jälkeen.
-Pasi
Joo, jos ilmamäärämittarin jousi on liian löysällä niin tuo tyhjäkäynti kyllä alkaa aaltoileen ja tuskin seoksetkaan on silloin ihan kohdalla.scoffer kirjoitti: Joo tuli sekin avattua, näyttää ihan siistiltä sisältäpäin ja viisari liikkuu noita aaltoiluja korjaillen.
(oli se joskus ennenkin kai avattu kun oli nippusidettä vedetty ympärille, kuten monen muunkin osan kanssa tuntuu olevan tässä...edellinen omistaja ei ole ollut mitään fixuimmasta päästä).
joo kannattaa kiristää sitä ilmamäärämittarin jousta koska se kuoleentuu ajan kanssa ja alkaa valuttamaan ne seokset pieleen, toi olisi siihen aaltoilevaan käyntiin, jos ei auta niin sitten tämä
viewtopic.php?t=2532&highlight=
siihen korkeaan hc ja o2, jos imuvuotoa ei löydy ja tyhjäkäynti solenoidi toimii ja sytkä puoli on kunnossa niin silloin melkein veikaisin jonkin sortin venttiili vikaa
viewtopic.php?t=2532&highlight=
siihen korkeaan hc ja o2, jos imuvuotoa ei löydy ja tyhjäkäynti solenoidi toimii ja sytkä puoli on kunnossa niin silloin melkein veikaisin jonkin sortin venttiili vikaa
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
Ilmamäärämittari lähtee mielestäni seilaamaan vasta kun kone on jo hörähtänyt epätahtiin...eli vaikuttaisi ainakin siltä että se pyrkii korjaamaan käynnin tasaiseksi...koitan kuitenkin kirrata sitä hitusen.othintsa kirjoitti:Eikä välttämättä varsinaista venttiilivikaa, vaan ehkäpä ihan vain välysten säätöä tiedossa.
Välykset säädetty n. 1,5kk sitten kun vaihdoin koko sylinterikannen.
Viitsisikö joku mulle tyhmälle autotermistöä taitamattomalle


kirja mulla on josta nään osien oikeat nimet, mutta vaikeuttaa heti kun tulee termistöä joka ei ole entuudestaan tuttua.
Pistän ääneni myös liika happeen eli putki vuotaa tai alipaine letku...anttij80 kirjoitti:oli itsellä hc kans korkea ja tutkittuani huomasin että imusarjalle menevä alipaine letku vuosi ja heti laski arvot kun korjasin ja mielestäni toi korkea 02 arvo viittaa että putki vuotaa matkalta jostain
Tsekkaa nuo niin todennäköisesti päästöt kunnossa.
Just leimasin erään vanhan rojun ja jäi päästöistä kiinni REILUSTI putken tiivistys alipaine letkut uudet ja imusarjan tiivistys ja avot päästöt erinomaiset

CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
No lisäilmaventtiili, tyhjäkäyntiventtiili, tyhjäkäyntimoottori, tyhjäkäyntisolenoidi, lisäilmasolenoidi = kaikki tarkoittaa samaa. Eli se on siinä imusarjan kupeessa, kahdella m6 mutterilla kiinni. Kaasuläpän asentoanturi sitten erikseen, se on siinä kaasuläppäkotelossa kiinni ja seuraa läpänakselin liikkeitä.scoffer kirjoitti:Viitsisikö joku mulle tyhmälle autotermistöä taitamattomalleselittää vielä...tyhjäkäynti solenoidi, onko se sama asia kuin lisäilmaventtiili? vaikö kaasuläpän anturi?
kirja mulla on josta nään osien oikeat nimet, mutta vaikeuttaa heti kun tulee termistöä joka ei ole entuudestaan tuttua.
Pakoputki tuossa tulikin jo uusittua melkein kokonaan.
vielä korjaamolla teetin kun en itse saanut autoa mihinkään nostettua, joten pitäisi sen olla aika kondiksessa.
Täytyy nyt vielä sitten tuota kaasuläpän asentoakin tutkia, mutta omat hermot alkavat olla aika loppu.
pirun hyvin tuo auto toimii jollei oteta huomioon että tyhjäkäynti meinaa sammua toisinaan (ei ole sammunut toistaiseksi kertaakaan) ja kun kierroksia nostaa, kuuluu putkesta hmm...ehkä 10-30sek välein pienenpieni PAF ääni, hankala edes erottaa..
-Pasi
vielä korjaamolla teetin kun en itse saanut autoa mihinkään nostettua, joten pitäisi sen olla aika kondiksessa.
Täytyy nyt vielä sitten tuota kaasuläpän asentoakin tutkia, mutta omat hermot alkavat olla aika loppu.
pirun hyvin tuo auto toimii jollei oteta huomioon että tyhjäkäynti meinaa sammua toisinaan (ei ole sammunut toistaiseksi kertaakaan) ja kun kierroksia nostaa, kuuluu putkesta hmm...ehkä 10-30sek välein pienenpieni PAF ääni, hankala edes erottaa..
-Pasi
Tuohon en itseasiassa osaa sanoa varmaksi, mutten ainakaan muistaakseni nähnyt mitään tahnaa välissä.janzamar kirjoitti:Tuo korjaamolla käyttäminen,
laittoivatko tiivistetahnaa ,vai
jättivätkö ne liitokset karstoittumaan tukkoon?
Molemmat tavat toimii,mutta ilman tahnaa kestää hitusen kauemmin.
Laippaliitokseksihan tuota kai kutsutaan jolla sierrassa putket on, eikä sen puoleen, en usko että mun käytössä paljoa pääsee karstaa kertymään...eikös se kaasuttamalla lähde =)
Kyllä ne kaikki putket sen verran nokeentuu ajossa että tulee liitokset
tiiviiksi vaikka miten polkee kaasua
..sillä se tiivistetahna on periaatteessa aika turha,mutta tuoreeltaan saattaa
päästää sitä ilmaa läpi sen verran että arvot vääristyy vähäsen.
pari kolme viikkoa kun ajelee niin putki on yleensä hiljasempi jo.
tiiviiksi vaikka miten polkee kaasua

..sillä se tiivistetahna on periaatteessa aika turha,mutta tuoreeltaan saattaa
päästää sitä ilmaa läpi sen verran että arvot vääristyy vähäsen.
pari kolme viikkoa kun ajelee niin putki on yleensä hiljasempi jo.
ei sieltä mitään junia t...
katoitko jo sen tyhjäkäyntisolenoidin säädön koska sekin tekee aika heijaavan tyhjäkäynnin kun on pielessä.
sierrassahan se solenoidi toimii niin päin että se vetää kierrokset alas ja jos säätö ei riitä on vehkeeltä kuuppa sekaisin
sierrassahan se solenoidi toimii niin päin että se vetää kierrokset alas ja jos säätö ei riitä on vehkeeltä kuuppa sekaisin
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
Itellä oli vähän tuon tapanen aika ovelalta tuntunu vika omassa Riesassa en tiiä onko muilla ollu vastaavaa mut hc oli kans yli tuhat, co2 aika pieni ja happee oli paljo vaikka putki ei vuotanu. Vika löyty sit kun ei imuvuotoo löytyny niin otin sen jarrutehostimelta tulevan alipaineletkun irti imusarjasta ja laitoin imusarjasta tukkoon niin rupes käymään ihan kaikilla ja päästötkin meni kohilleen. Laitoin uuden tehostimen jossa kalvo oli kunnossa niin hyvin on toiminu...ainakin niiltä osin. Ei tullu ihan heti tämmönen vika mieleen enkä tiiä mikä tässäkään tapauksessa sit on vialla mut onpahan tuommonenkin näköjään mahollista......
Sierra 2.0 iS
Onko varmasti säädetty oikein ja oliko tuossa uudessa kannessa varmasti venttiilit kunnossa? Jos on liian pienet välykset, niin nousee nuo hc:t helposti korkeiksi(mieluummin liikaa välystä katsastukseen, kuin liian vähän).scoffer kirjoitti:Välykset säädetty n. 1,5kk sitten kun vaihdoin koko sylinterikannen.
Omassa koneessa oli liian pienillä venttiilinvälyksillä hc:t reilusti yli 1000. Säädettyäni välykset suuremmiksi oikeisiin arvoihin, hc putosi arvoon 300.
Tarkistuslistaa:
-Venttiilinvälykset
-Imuilmavuodot
-Sytkän ajoitus
-Jakopään ajoitus
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Auto kävi nyt korjaamolla kun omat hermot alkoivat olla jo tiukalla.
Jarrutehostinta on testailtu, vika ei ole siinnä, tyhjäkäyntimoottori putsattu ja öljytty (pistin aseöljyä kun kestää -54 astetta), säätivät seosta ja tyhjäkäyntiä, pistivät sytytyksen ajoitusta uusiksi.
Venttiilit pitäisi olla täysin kunnossa ja välyksetkin säädätin uuden kannen vaihdon yhteydessä, rakomitalla ukkeli ne ainakin sääti joten eiköhän ne kunnossa ole.
paljonkos muuten niihin pitäisi jättää väliä? voisin piruuttaan tarkistaa että varmasti ovat säädöt pysyneet.
Nyt näytti mittauksissa hc 300 joten läpi pitäisi mennä, aaltoilee edelleen, mutta se pieni *puf* ääni pakoputken mörinän seasta on kadonnut.
Jakopään ajoituksen olen myös tarkistanut.
Eli siis ruksilista :
Venttiilinvälykset X
Sytkän ajoitus X
Jakopään ajoitus X
Jarrutehostimen kalvon vuoto X
Kaasuläpän asentoa en varsinaisesti ole säätänyt, oon testaillu eri kierroksilla yms. mutta autohan sammuu jos ottaa tyhjäkäyntisolenoidin johdot irti, joten ei pysty tekemään yksin, pitää odottaa että saa jonkun avuksi.
Niin ja imuilmavuodoista, niitä ei kuulemma ole, mutta korjaamosetä ihmetteli että hänen mielestään tuosta efin päältä pitäisi lähteä enemmän letkuja, nyt siitä lähtee vain bensaletku ja muistaakseni yksi ilmaletku, eli kaksi letkunpaikkaa vapaana...onko noista toinen varattu jollekkin ohjaustehostimelle / ruiskun ohjausboxille tms.?
Meen nyt koittamaan tänään, teoriassa pitäisi mennä katastuksesta läpi, mutta kuka tietää...ja mun mielestä toi hc300 on vielä aika korkea täysin kunnossa olevalla ja melkein kokonaan rempatulla koneella, joten kyllä tuota pitää vielä säätää vaikka läpi menisikin.
-Pasi
Jarrutehostinta on testailtu, vika ei ole siinnä, tyhjäkäyntimoottori putsattu ja öljytty (pistin aseöljyä kun kestää -54 astetta), säätivät seosta ja tyhjäkäyntiä, pistivät sytytyksen ajoitusta uusiksi.
Venttiilit pitäisi olla täysin kunnossa ja välyksetkin säädätin uuden kannen vaihdon yhteydessä, rakomitalla ukkeli ne ainakin sääti joten eiköhän ne kunnossa ole.
paljonkos muuten niihin pitäisi jättää väliä? voisin piruuttaan tarkistaa että varmasti ovat säädöt pysyneet.
Nyt näytti mittauksissa hc 300 joten läpi pitäisi mennä, aaltoilee edelleen, mutta se pieni *puf* ääni pakoputken mörinän seasta on kadonnut.
Jakopään ajoituksen olen myös tarkistanut.
Eli siis ruksilista :
Venttiilinvälykset X
Sytkän ajoitus X
Jakopään ajoitus X
Jarrutehostimen kalvon vuoto X
Kaasuläpän asentoa en varsinaisesti ole säätänyt, oon testaillu eri kierroksilla yms. mutta autohan sammuu jos ottaa tyhjäkäyntisolenoidin johdot irti, joten ei pysty tekemään yksin, pitää odottaa että saa jonkun avuksi.
Niin ja imuilmavuodoista, niitä ei kuulemma ole, mutta korjaamosetä ihmetteli että hänen mielestään tuosta efin päältä pitäisi lähteä enemmän letkuja, nyt siitä lähtee vain bensaletku ja muistaakseni yksi ilmaletku, eli kaksi letkunpaikkaa vapaana...onko noista toinen varattu jollekkin ohjaustehostimelle / ruiskun ohjausboxille tms.?
Meen nyt koittamaan tänään, teoriassa pitäisi mennä katastuksesta läpi, mutta kuka tietää...ja mun mielestä toi hc300 on vielä aika korkea täysin kunnossa olevalla ja melkein kokonaan rempatulla koneella, joten kyllä tuota pitää vielä säätää vaikka läpi menisikin.
-Pasi
omassanikin on 2 tyhjää paikkaa siinä imusarjassa, ei siellä kuulukkan sen enempää olla letkuja niiden paikka vain vaihtelee eri malleissa.
letkujahan on:
bensa tulo ja paluu
alipaine b-paineen säätimelle
alipaine jarrutehostajalle
sen auton saa käymään niin ttä laittaa sen rakotulkin siihen kaasuvivun ja sen sääröruuvin väliin kun on se tyhjäkäynti solenoidin johto irti. ainakin itte sain säädeltyä sen tyhjäkäynnin kuntoon yksin(silloin vielä kun tuli leikittyä sillä vakio ruutalla)
ja kannattaa samalla ottaa se kaasuläppä kotelo irti ja keskittää kaasuläppä uudelleen, että varmaan on keskellä
letkujahan on:
bensa tulo ja paluu
alipaine b-paineen säätimelle
alipaine jarrutehostajalle
sen auton saa käymään niin ttä laittaa sen rakotulkin siihen kaasuvivun ja sen sääröruuvin väliin kun on se tyhjäkäynti solenoidin johto irti. ainakin itte sain säädeltyä sen tyhjäkäynnin kuntoon yksin(silloin vielä kun tuli leikittyä sillä vakio ruutalla)
ja kannattaa samalla ottaa se kaasuläppä kotelo irti ja keskittää kaasuläppä uudelleen, että varmaan on keskellä
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
Taisi unohtua tuosta aiemmasta viestistä, mutta kaasuläpänkin asennon säätivät.
Nyt auto meni katastuksesta läpi hilkulla...
HC arvo tipahti arvoon 300, katsastuksessa happi näytti 7
Käskin katastusmiestä tumppaamaan mittarin paremmin putkeen ja heti kun arvot heilahti neloseen, huusin hep ja mittaus poikki
Nyt on auto kilvissä ja kaikki, mutta seos on ilmeisesti ihan tökerön laihalla korjaamon jäljiltä, jotta saatiin hc arvo tarpeeksi pieneksi.
Huomaa erityisesti parilla ekalla vaihteella, kiihdyttäessä tökkäsee aika ilkeästi muutaman kerran ja myös isommilla vaihteilla matalilla kierroksilla tökkii.
Tehotkaan eivät tuntuisi olevan ihan kohdillaan.
Hyvä puoli on että nyt on aikaa korjailla tuota kunhan pistää aina kasaan jotta pääsee duuniin kulkemaan.
pitää varmaan nuo välykset tarkistaa seuraavaksi.
Häiritsee vain tuo jos meinaa seosta säätää kuntoon, niin seosruuvin pohjaan vetäminen ei saa autoa sammumaan, joskin nykyään kun tekee tuon, menee käynti todellä huonoksi.
Niin ja nyt kun on "huoltotoimenpiteet" tehty korjaamolla, meni (erityisesti kylmällä koneella) tuo aaltoilu aivan mahdottomaksi, paljon suuremmalla heitolla kuin ennen.
Nyt auto meni katastuksesta läpi hilkulla...
HC arvo tipahti arvoon 300, katsastuksessa happi näytti 7

Käskin katastusmiestä tumppaamaan mittarin paremmin putkeen ja heti kun arvot heilahti neloseen, huusin hep ja mittaus poikki

Nyt on auto kilvissä ja kaikki, mutta seos on ilmeisesti ihan tökerön laihalla korjaamon jäljiltä, jotta saatiin hc arvo tarpeeksi pieneksi.
Huomaa erityisesti parilla ekalla vaihteella, kiihdyttäessä tökkäsee aika ilkeästi muutaman kerran ja myös isommilla vaihteilla matalilla kierroksilla tökkii.
Tehotkaan eivät tuntuisi olevan ihan kohdillaan.
Hyvä puoli on että nyt on aikaa korjailla tuota kunhan pistää aina kasaan jotta pääsee duuniin kulkemaan.
pitää varmaan nuo välykset tarkistaa seuraavaksi.
Häiritsee vain tuo jos meinaa seosta säätää kuntoon, niin seosruuvin pohjaan vetäminen ei saa autoa sammumaan, joskin nykyään kun tekee tuon, menee käynti todellä huonoksi.
Niin ja nyt kun on "huoltotoimenpiteet" tehty korjaamolla, meni (erityisesti kylmällä koneella) tuo aaltoilu aivan mahdottomaksi, paljon suuremmalla heitolla kuin ennen.
jos seosta laihennetaan niin hc nousee ja co laskee ja päin vastoin
säädettiinkö se tyhjäkäynti varmasti niin kuin pitää vai väännettiinkö vain ruuvista ja annettiin olla siinä
miksi koneen täytyisi sammua kun seos ruuvin kääntää kiinni
silloinhan se rupee ainoastaan imemään ilmaa sen määränmittaimen läpän läpi ja antaa hivenen lisää bensaa. omani ei koskaan sammunut seos ruuvista ja silti se kävi tasaista tyhjäkäyntiä.
jos kaikki on tehty niin kuin pitää niin silloin siellä on jotain muuta pielessä aika pahasti

säädettiinkö se tyhjäkäynti varmasti niin kuin pitää vai väännettiinkö vain ruuvista ja annettiin olla siinä

miksi koneen täytyisi sammua kun seos ruuvin kääntää kiinni

jos kaikki on tehty niin kuin pitää niin silloin siellä on jotain muuta pielessä aika pahasti

Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
Ahaa, eli siis sen mukaan sen pitäisi käydä nyt liian rikkaalla.
Vaan eipä tuossakaan kyllä ole CO noussut vaan laskenut.
Tässä siis viimeisten mittausten tulokset, toisiksivanhimmat vasemmalla, uusimmat oikealla :
CO : 2.56 -> 1.90
HC : 1123 -> 261
CO2 : 9,67 -> 11.30
O2 : 6,57 -> 4.09
Uskoisin että on säädetty niinkuin kuuluu, mutta ajattelin kyllä että voisin ehkä koittaa itse säätää vielä uudestaan...joskin itse en nää onko seokset sen jälkeen kuinka pielessä
Olin ihan siinnä käsityksessä että koneen kuuluu sammua jos seosruuvi vedetään pohjaan, mutta jos ei kuulu niin hyvä sitten =)
-Pasi
Vaan eipä tuossakaan kyllä ole CO noussut vaan laskenut.
Tässä siis viimeisten mittausten tulokset, toisiksivanhimmat vasemmalla, uusimmat oikealla :
CO : 2.56 -> 1.90
HC : 1123 -> 261
CO2 : 9,67 -> 11.30
O2 : 6,57 -> 4.09
Uskoisin että on säädetty niinkuin kuuluu, mutta ajattelin kyllä että voisin ehkä koittaa itse säätää vielä uudestaan...joskin itse en nää onko seokset sen jälkeen kuinka pielessä

Olin ihan siinnä käsityksessä että koneen kuuluu sammua jos seosruuvi vedetään pohjaan, mutta jos ei kuulu niin hyvä sitten =)
-Pasi